AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #41 Del Skrevet 8. august 2016 1 minutt siden, Sly skrev: Snakk om å overdramatisere. Hun har ikke akkurat tenkt seg til Nigeria. TS, hvis du gjennomfører dette så si i fra til foreldrene dine hvor du er med en gang du kommer fram. Det er vel ikke akkurat stedet i seg selv det handler om. Men heller det at hun vurderer, og står på sitt kan det virke som, å dra uten å si ifra til foreldrene. Når foreldre ikke vet hvor ens barn er har det vel ikke så mye å si om det er nabobyen eller ikke, for det kan jo være Nigeria så vidt de vet. Men om hun likevel drar er jeg enig i at hun burde gi beskjed til foreldrene med en gang, selv om tilliten får seg en fryktelig knekk. Anonymkode: b9147...fdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #42 Del Skrevet 8. august 2016 Lurer også på hvordan du skal komme deg dit. Du kan ikke reise alene med fly som 16 åring uten foreldretillatelse. Anonymkode: bff20...052 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #43 Del Skrevet 8. august 2016 4 timer siden, accountdeleted skrev: Joda, fantastisk flott råd. Applaus til deg. Det er faktisk en veldig god løsning. Skjønner ikke hylekoret i denne tråden. Da jeg var seksten år bodde jeg for meg selv hundre mil fra foreldrene mine. Det gikk helt fint. De som snakker om at TS kommer til å bli voldtatt og drept virker helt forstyrra i mine øyne. Anonymkode: 6edb7...a7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #44 Del Skrevet 8. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lurer også på hvordan du skal komme deg dit. Du kan ikke reise alene med fly som 16 åring uten foreldretillatelse. Hun kan i verste fall ta toget. Det går helt til Bodø. Anonymkode: 6edb7...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gobbledigook Skrevet 8. august 2016 #45 Del Skrevet 8. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lurer også på hvordan du skal komme deg dit. Du kan ikke reise alene med fly som 16 åring uten foreldretillatelse. Anonymkode: bff20...052 Haha, så klart kan du det 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #46 Del Skrevet 8. august 2016 Ikke reis uten å si i fra til foreldrene dine. Sett deg heller ned og vær ærlig; si du har lyst å besøke vennen din, og at du heller ønsker å være ærlig enn å dra uten å si i fra/eller lyve om hvor du er. Kanskje dere sammen kan finne en løsning slik du får reist, men reis ikke uten å gi beskjed! Jeg har selv barn på din alder, og kan ikke forestille meg hvor forferdelig det hadde vært å oppdage at barnet mitt hadde stukket av på denne måten. Min datter var 17 år da hun ville besøke sin venn, og sammen fant vi en løsning som gjorde at besøket var mulig. Ikke utsett deg selv for å reise uten å gi beskjed, ikke utsett foreldrene dine for dette heller. Anonymkode: 91ac1...870 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #47 Del Skrevet 8. august 2016 Et øyeblikk siden, gobbledigook skrev: Haha, så klart kan du det Joda klart du kan sitte i flyet på egenhånd og komme deg av og på, men du kan ikke bestille din egen billett og de fleste flyselskap krever skriftlig foreldre tillatelse. Anonymkode: bff20...052 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gobbledigook Skrevet 8. august 2016 #48 Del Skrevet 8. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Joda klart du kan sitte i flyet på egenhånd og komme deg av og på, men du kan ikke bestille din egen billett og de fleste flyselskap krever skriftlig foreldre tillatelse. Anonymkode: bff20...052 Jeg reiste da til oslo flere ganger som mindreårig, bestilte mine egne billetter. Det er ikke noe problem i det hele tatt..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sly Skrevet 8. august 2016 #49 Del Skrevet 8. august 2016 Nå er det vel like før det blir organisert vakthold ved gaten på alle flyvninger til Bodø fra Gardermoen her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lofotfrøken Skrevet 8. august 2016 #50 Del Skrevet 8. august 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk en veldig god løsning. Skjønner ikke hylekoret i denne tråden. Da jeg var seksten år bodde jeg for meg selv hundre mil fra foreldrene mine. Det gikk helt fint. De som snakker om at TS kommer til å bli voldtatt og drept virker helt forstyrra i mine øyne. Anonymkode: 6edb7...a7f Men da var foreldrene dine klar over hvor du var. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #51 Del Skrevet 8. august 2016 Et øyeblikk siden, Lofotfrøken skrev: Men da var foreldrene dine klar over hvor du var. Jeg kunne uansett ha hatt meg med fremmede menn på hybelen, jeg reiste rundt i distriktet på egen hånd stadig vekk uten at jeg informerte dem om hver eneste reiserute. Vi stakk til Sverige på festival, vi sov over hos hverandre just som vi ville. Det er tydeligvis mange enormt overbeskyttende og svært naive mødre som svarer i denne tråden. Anonymkode: 6edb7...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lofotfrøken Skrevet 8. august 2016 #52 Del Skrevet 8. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne uansett ha hatt meg med fremmede menn på hybelen, jeg reiste rundt i distriktet på egen hånd stadig vekk uten at jeg informerte dem om hver eneste reiserute. Vi stakk til Sverige på festival, vi sov over hos hverandre just som vi ville. Det er tydeligvis mange enormt overbeskyttende og svært naive mødre som svarer i denne tråden. Anonymkode: 6edb7...a7f Vel, man informerer nå ikke foreldrene om alt man gjør om man bor i samme byen heller da når man først har flyttet ut. Jeg mener nå at når man bor hjemme hos foreldrene sine skal man bare ikke stikke av uten å si ifra. Og jeg har forsåvidt ingen barn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
accountdeleted Skrevet 8. august 2016 #53 Del Skrevet 8. august 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda klart du kan sitte i flyet på egenhånd og komme deg av og på, men du kan ikke bestille din egen billett og de fleste flyselskap krever skriftlig foreldre tillatelse. Anonymkode: bff20...052 Tull og tøys. Dette er det ingen som sjekker. Etter fylte 12 år går du som voksen, dvs.trenger ikke å reise som UM. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er tydeligvis mange enormt overbeskyttende og svært naive mødre som svarer i denne tråden. Anonymkode: 6edb7...a7f For det første er det hovedsaklig sviket mot foreldrene vi er opptatt av, at hun faktisk vurderer å lyve for foreldrene for å komme seg nordover til "shjærsten". For det andre er en del av mødrene også tidligere "utagerende ungdom" som ønsker at egne barn ikke skal begå idiotiske og unødvendige feil. Det er ikke snakk om å være overbeskyttende, det er snakk om t man har vært ute en vinternatt før og VET at det kan gå galt. Mest sannsynlig gjør det ikke det, men da gjenstår problemet med at hun mister foreldrenes tillit. Lurer også på hvordan TS får bestilt seg billetter - det er ikke akkurat grisebillig å reise nordover? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lofotfrøken Skrevet 8. august 2016 #54 Del Skrevet 8. august 2016 2 minutter siden, accountdeleted skrev: For det første er det hovedsaklig sviket mot foreldrene vi er opptatt av, at hun faktisk vurderer å lyve for foreldrene for å komme seg nordover til "shjærsten". For det andre er en del av mødrene også tidligere "utagerende ungdom" som ønsker at egne barn ikke skal begå idiotiske og unødvendige feil. Det er ikke snakk om å være overbeskyttende, det er snakk om t man har vært ute en vinternatt før og VET at det kan gå galt. Mest sannsynlig gjør det ikke det, men da gjenstår problemet med at hun mister foreldrenes tillit. Lurer også på hvordan TS får bestilt seg billetter - det er ikke akkurat grisebillig å reise nordover? Nettopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andycandy5000 Skrevet 8. august 2016 #55 Del Skrevet 8. august 2016 Mange bekymra mødre her inne, det skjønner jeg. For å svare på noen spørsmål, han er like gammel som meg og jeg har funnet bussbilletter tur-retur som jeg har råd til. Jeg skal ikke bare "forsvinne", jeg skal fortelle foreldrene mine at jeg er et sted, mens jeg egentlig er et annet sted. Hvis alt går etter planen er de lykkelig uvitende om det jeg driver med. Og alt dette her med at det blir politisak og etterlysning, jeg skal ha med meg mobilen? Hvis foreldrene mine finner ut at jeg ikke er der jeg har fortalt dem er det ikke verre enn at de ringer meg og jeg forteller sannheten. Så tar jeg bussen hjem igjen og får ta konsekvensene deretter. Føler folk overdriver dette veldig, jeg skal ikke forsvinne ut i løse lufta og jeg skal heller ikke besøke en voldteksmann. Skjønner at de med egne barn reagerer, men sier meg enig i at det er en del naive foreldre her, som har litt vanskelig for å sette seg inn i en 16-åring sin situasjon. Jeg har så og si bestemt meg for å dra, må bare finne ut hva jeg skal si til foreldrene mine:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #56 Del Skrevet 8. august 2016 4 minutter siden, andycandy5000 skrev: Mange bekymra mødre her inne, det skjønner jeg. For å svare på noen spørsmål, han er like gammel som meg og jeg har funnet bussbilletter tur-retur som jeg har råd til. Jeg skal ikke bare "forsvinne", jeg skal fortelle foreldrene mine at jeg er et sted, mens jeg egentlig er et annet sted. Hvis alt går etter planen er de lykkelig uvitende om det jeg driver med. Og alt dette her med at det blir politisak og etterlysning, jeg skal ha med meg mobilen? Hvis foreldrene mine finner ut at jeg ikke er der jeg har fortalt dem er det ikke verre enn at de ringer meg og jeg forteller sannheten. Så tar jeg bussen hjem igjen og får ta konsekvensene deretter. Føler folk overdriver dette veldig, jeg skal ikke forsvinne ut i løse lufta og jeg skal heller ikke besøke en voldteksmann. Skjønner at de med egne barn reagerer, men sier meg enig i at det er en del naive foreldre her, som har litt vanskelig for å sette seg inn i en 16-åring sin situasjon. Jeg har så og si bestemt meg for å dra, må bare finne ut hva jeg skal si til foreldrene mine:) Du må regne med at barnevernet blir koblet inn uansett hvis du reiser. Du er faktisk ikke myndig. Dessuten så ser du det bare fra ditt synspunkt og det er nok vanskelig for det og skjønne hvordan dine foreldre vll ta dette. Du er barnet deres og vil som de aller fleste foreldre være veldig redd for deg. Som 16 åring har du nok problem og se konsekvensene av dine handlinger. Anonymkode: f6436...362 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #57 Del Skrevet 8. august 2016 Buss tur retur Oslo-Bodø? Kan da umulig bli noe særlig igjen av ei (lang)helg da? I følge Google Maps tar det 17,5 timer hver vei! *Grøss* Du har fått mange gode råd her, som du ikke vil høre på. Jeg kan ikke annet enn å signere det som har blitt sagt, dette er en dårlig ide. Du risikerer å ødelegge forholdet ditt til dine foreldre (og det er bare hvis alt går bra på turen, ting kan skje hvor som helst, men det blir ikke bedre av at dine nærmeste ikke vet hvor du er!) Du lurer bare på hvilken unnskyldning du skal bruke. Jeg synes i hvertfall det er lite realt å dra venner inn i dette, og be dem lyve for deg. Det kan gi dem problemer også! Anonymkode: 32700...a4c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #58 Del Skrevet 8. august 2016 34 minutter siden, accountdeleted skrev: Tull og tøys. Dette er det ingen som sjekker. Etter fylte 12 år går du som voksen, dvs.trenger ikke å reise som UM. For det første er det hovedsaklig sviket mot foreldrene vi er opptatt av, at hun faktisk vurderer å lyve for foreldrene for å komme seg nordover til "shjærsten". For det andre er en del av mødrene også tidligere "utagerende ungdom" som ønsker at egne barn ikke skal begå idiotiske og unødvendige feil. Det er ikke snakk om å være overbeskyttende, det er snakk om t man har vært ute en vinternatt før og VET at det kan gå galt. Mest sannsynlig gjør det ikke det, men da gjenstår problemet med at hun mister foreldrenes tillit. Lurer også på hvordan TS får bestilt seg billetter - det er ikke akkurat grisebillig å reise nordover? Når du er 16 flyr du som voksen, voksenbillett, men du kan forsatt ikke bestille billetter alene. Det er ihvertfall regelen hos sas og widerøe, Anonymkode: bff20...052 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #59 Del Skrevet 8. august 2016 15 minutter siden, andycandy5000 skrev: Mange bekymra mødre her inne, det skjønner jeg. For å svare på noen spørsmål, han er like gammel som meg og jeg har funnet bussbilletter tur-retur som jeg har råd til. Jeg skal ikke bare "forsvinne", jeg skal fortelle foreldrene mine at jeg er et sted, mens jeg egentlig er et annet sted. Hvis alt går etter planen er de lykkelig uvitende om det jeg driver med. Og alt dette her med at det blir politisak og etterlysning, jeg skal ha med meg mobilen? Hvis foreldrene mine finner ut at jeg ikke er der jeg har fortalt dem er det ikke verre enn at de ringer meg og jeg forteller sannheten. Så tar jeg bussen hjem igjen og får ta konsekvensene deretter. Føler folk overdriver dette veldig, jeg skal ikke forsvinne ut i løse lufta og jeg skal heller ikke besøke en voldteksmann. Skjønner at de med egne barn reagerer, men sier meg enig i at det er en del naive foreldre her, som har litt vanskelig for å sette seg inn i en 16-åring sin situasjon. Jeg har så og si bestemt meg for å dra, må bare finne ut hva jeg skal si til foreldrene mine:) Bare dra du, TS. Så du rådet mitt om å si du skulle på telttur i Marka? Da har du en god unnskyldning for å være utilgjengelig i mange dager også. Anonymkode: 6edb7...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #60 Del Skrevet 8. august 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må regne med at barnevernet blir koblet inn uansett hvis du reiser. Haha. Hvorfor skulle barnevernet kobles inn? TS skriver jo at hvis foreldrene oppdager det blir de sure, men det er det. Hun kjenner dem vel godt nok til å ikke ta sjansen på å dra hvis hun tror de kobler inn barnevern og politi. Anonymkode: 6edb7...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå