Gå til innhold

Han ser på meg som en søster- eller...?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en kompis (og kun kompis fra mi side) som jeg har vært veldig god venn med nå i 2 - 3 år. Men jeg begynner å bli noe usikker på han. Vi ble kjent på en fest, og etter dette har vi snakket sammen så og si hver dag. Jeg har aldri sendt så mye meldinger med en person som han. Vi kan prate om alt og ingenting. Samtidig som vi har hatt mye hyggelige samtaler har jeg også aldri kranglet så mye med en person som han. Han er en veldig god venn, men også litt som en irriterende lillebror. Han sier han ser på meg som sin beste venn og en søster. Men noe ganger begynner jeg å lure litt. Han kan virke veldig klengete, gi meg mye komplimenter og han snakker alltid om meg til alle vennene sine. Når jeg er på besøk vil han spandere alt mulig på meg, og sier han vil ta meg med på den dyreste restauranten i Oslo osv. Både folk som kjenner både meg og han spør om han liker meg, også folk som ikke kjenner oss. Folk sier at alle ser det utenom meg. Men jeg har alltid tenkt at han er så glad i meg på den måten fordi han har hatt det vanskelig og ikke hatt så mange rundt seg. Men så kom jeg og var alltid der for han når ingen andre var. Jeg ser jo at han har forandret seg mye den tiden vi har kjent hverandre. og at han derfor har fått et veldig spesielt forhold til meg, på en vennskapelig måte. Han har gått fra å sitte hjemme alene og aldri dra ut og møte folk, til å ofte dra ut på fester og til og med har flyttet sammen med to andre.

Men i sommer dro jeg og noen venninner på ferie sammen, mens han og kompisene hans dro til samme sted på samme hotell. Vi hang en del med de. Men ene kvelden (og ja, vi var fulle) skulle jeg og kompisen hans se hvordan han reagerte hvis vi kysset. Kun et lite og raskt kyss på munnen. Vi gjorde ikke dette for å plage han, for jeg hadde aldri trodd han skulle reagere slik han gjorde. Men han klikka helt. Det endte nesten i slåsskamp mellom de to, han ble kastet ut av utestedet vi var på, han begynte å grine som en liten unge og det ble fryktelig dårlig stemning. Når jeg har spurt han om hvorfor i alle dager han reagerte på den måten, sier han at han overdrev litt fordi han var veldig full, men også at alle hans kompiser forstår seg på reaksjonen hans, i og med at det er en selvfølge at kompiser ikke skal prøve seg på "søsteren" hans. Jeg sa jeg har null forståelse for den reaksjonen han hadde, og følte jeg egentlig ikke fikk det svaret jeg "ville", så jeg la det egentlig  litt til side. Helt til for en uke siden hvor jeg var med han og noen andre hvor vi drakk litt og dro ut. Da vi kom hjem satt vi på rommet til han ene og pratet, mens en fyr lå bak meg og bare holdt rundt meg. Da kompisen min kom inn og så dette reagerte han med et fryktelig sinne, slo hull i veggen og kastet et glass i gulvet så det knunste, og la seg bare for å sove på sofaen. Han forklarte første gangen at han ble sur fordi kompisen prøvde seg. Men denne gangen var det snakk om en fyr han så vidt kjente. Jeg har ikke pratet med han om dette enda. Det har gått over en uke nå, og vi har enda ikke pratet sammen etter at jeg dro derfra. Jeg føler liksom at det er noe som skurrer..

Men så det er sagt har han vært veldig klar på at han kun ser på meg som en venn og en søster, og at noe annet ville bare vært ekkelt. Ikke at jeg er ekkel, for han sier mye pent om både oppførselen og utsendet mitt. Men ettersom han kun ser på meg som en søster ville det jo blitt ekkelt. Jeg har også vært klar på at han kun er en venn. Det har aldri vært noe samtaletema. Men jeg har ikke gitt noe falske forhåpninger, og han vet veldig godt at jeg ser på han som en venn og ikke noe annet. I tillegg prater han ofte om jenter han synes er digge og forteller ting han har snakket med andre jenter om osv. Blant annet mine venninner. og han maser om å møte enkelte av de. Her om dagen rotet han også med en jente på en fest, og det skrøt han masse av (han er ikke en person som ligger rundt. Han har ikke rotet med noen jenter så lenge jeg har kjent han, utenom kyssing da). Og han fortalte om dette i detaljer, helt ned til lukten av underlivet hennes. Noe jeg sa han kunne spare seg for og heller ta den praten med kompisene sine, hvis det er sånn gutter snakker om jenter. For akkurat det der er ikke jeg interessert i å høre om ihvertfall.

Men jeg begynner jo å lure litt. Er det virkelig normalt å reagere på den måten han har gjort hvis han kun ser på meg som en venn? Jeg kan skjønne hvis han ønsker å passe på meg, men likevel synes jeg det hadde vært veldig drøyt og merkelig hvis det hadde vært tilfellet? Hva tenker dere om dette?

Det ble et langt innlegg. Men takk til dere som gidder å lese likevel :)

Anonymkode: 007b3...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som om han er forelsket i deg og ikke tør å innrømme det. Du har jo gjort det klart at du ikke ser på han som noe annet enn en venn. Det at han snakker om andre jenter/roter med andre jenter,kan være fordi han ønsker å gjøre deg sjalu eller "straffe" deg. Ingen grunn til å oppføre seg slik uten at det er følelser inne i bildet. De andre guttene var jo tross alt respektfulle (så vidt jeg kan skjønne) mot deg,så en brorsfigur burde ikke ha brydd seg om dette.

Endret av Arabella3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zumo de Melocotón

Han er jo åpenbart forelsket i deg (bevisst eller ubevisst), men tror ikke han har sjans på deg og vil ikke ødelegge vennskapet dere har. :jepp: 

Endret av Zumo de Melocotón
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Arabella3 skrev:

Høres ut som om han er forelsket i deg og ikke tør å innrømme det. Du har jo gjort det klart at du ikke ser på han som noe annet enn en venn. Det at han snakker om andre jenter/roter med andre jenter,kan være fordi han ønsker å gjøre deg sjalu eller "straffe" deg. Ingen grunn til å oppføre seg slik uten at det er følelser inne i bildet. De andre guttene var jo tross alt respektfulle (så vidt jeg kan skjønne) mot deg,så en brorsfigur burde ikke ha brydd seg om dette.

Takk for svar! Jeg er egentlig ganske enig i det du sier. Men vil bare ikke innse det. Om jeg spør han rett ut kommer han ikke til å innrømme det uansett. og ja, de andre guttene har vært respektfulle mot meg. Ingenting å beskytte meg mot som jeg ser det ihvertfall. Om det er slik at han har følelser for meg blir jo ikke vennskapet vårt sånn det var. Veldig synd, men det blir litt feil for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Zumo de Melocotón skrev:

Han er jo åpenbart forelsket i deg (bevisst eller ubevisst), men tror ikke han har sjans på deg og vil ikke ødelegge vennskapet dere har. :jepp: 

Det er det alle andre sier også. Jeg har bare vært veldig bestemt på at det ikke er sånn. Men som sagt, nå begynner jeg jo faktisk å lure.. For jeg ser flere og flere tegn. Selv om jeg fortsatt er veldig usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kysset du en annen foran han for å teste reaksjonen? Fikk vondt i magen, det er skikkelig usselt gjort mot noen som kanskje liker deg. Leker med følelsene hans.

Anonymkode: 9fa0b...d9a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zumo de Melocotón
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det alle andre sier også. Jeg har bare vært veldig bestemt på at det ikke er sånn. Men som sagt, nå begynner jeg jo faktisk å lure.. For jeg ser flere og flere tegn. Selv om jeg fortsatt er veldig usikker.

Ikke mye å lure på her, tenker jeg. Har mistet flere "bestevenner" selv på grunn av det samme, noe som er skikkelig kjipt for begge parter, men det er kjipere å fortsette et vennskap som før når en av partene blir ulykkelig av det. Følelsene vil ikke forsvinne over natten, og skal det være mulig å fortsette som venner så må han få tid og rom til å komme over deg. Det er ikke alltid like lett, så derfor har jeg mistet flere. Men noen av de kom tilbake etter noen år, da med egen dame og en ny hverdag. Passer på at de ikke blir for "nære" da, siden jeg ikke ønsker at de skal få problemer med følelser igjen. Skjønner at du er veldig glad i han som venn, men om du ikke har følelser for han på andre måter enn vennskap så er det du som er best rustet til å sette på bremsene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kysset du en annen foran han for å teste reaksjonen? Fikk vondt i magen, det er skikkelig usselt gjort mot noen som kanskje liker deg. Leker med følelsene hans.

Enig, men han er jo ikke akkurat et kupp han heller når det kommer til personlighet. Tror begge to har godt av å holde seg unna hverandre. Det handler ikke bare om han han har følelser for henne, men at ingen av dem er modne nok til å oppføre seg og at han i tillegg ustabil.

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Men greia var at jeg var 100% sikker på at han ikke hadde følelser for meg, og at han kun ser på meg som en søster, slik han sier. Så nei, jeg lekte på ingen måter med følelsene hans. og i og med at han så på meg som en søster hadde jeg aldri trodd han skulle reagere sånn. Kompisen min har gått rundt og sagt at han andre ikke hadde sjans på meg. Derfor ville vi bare se hvordan han reagerte på det. Kanskje teit, men vi var alle fulle da vi tenkte at dette var morsomt. Og det var reaksjonen hans her som begynte å gjøre meg skeptisk på følelsene hans.

Han er en veldig god venn. Så hvorfor skulle jeg ønsket å leke med følelsene hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Summers skrev:

Enig, men han er jo ikke akkurat et kupp han heller når det kommer til personlighet. Tror begge to har godt av å holde seg unna hverandre. Det handler ikke bare om han han har følelser for henne, men at ingen av dem er modne nok til å oppføre seg og at han i tillegg ustabil.

Hva galt har jeg gjort mot han? Jeg har støttet han gjennom mye vondt! Han sier det selv at jeg har hele tiden vært der for han når han har trengt det. Jeg prøvde på ingen måte å leke med hans følelser. For meg var det som å kysse en gutt foran min egen bror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men ja, hvis jeg hadde gjort dette for å teste hans følelsesmessige reaksjon hadde det vært råttent gjort. Men jeg trodde helt ærlig han bare skulle le litt av det. Jeg var helt sikker på at han ikke likte meg. Men at det bare så sånn ut fordi vi er så gode venner. Hadde jeg visst at han reagerte slik han gjorde, eller hatt mistanker om at han likte meg ville jeg jo aldri gjort det. Men jeg hadde faktisk ingen mistanke om at han hadde følelser for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva galt har jeg gjort mot han? Jeg har støttet han gjennom mye vondt! Han sier det selv at jeg har hele tiden vært der for han når han har trengt det. Jeg prøvde på ingen måte å leke med hans følelser. For meg var det som å kysse en gutt foran min egen bror.

Jeg svarer på mitt eget innlegg. Ser at jeg ordla meg litt dumt her. Så klart var det jo galt å kysse en annen mens han så det. Hadde jeg visst det jeg "vet" nå, hadde jeg jo skjønt at det var galt. Men der og da visste jeg ikke det jeg "vet" nå, og derfor skjønte ikke jeg at det var noe som kom til å såre han. Jeg ville på ingen måte såre han. Det var absolutt ikke mitt formål, selv om det endte sånn :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 7.8.2016 at 18.57, Zumo de Melocotón skrev:

Ikke mye å lure på her, tenker jeg. Har mistet flere "bestevenner" selv på grunn av det samme, noe som er skikkelig kjipt for begge parter, men det er kjipere å fortsette et vennskap som før når en av partene blir ulykkelig av det. Følelsene vil ikke forsvinne over natten, og skal det være mulig å fortsette som venner så må han få tid og rom til å komme over deg. Det er ikke alltid like lett, så derfor har jeg mistet flere. Men noen av de kom tilbake etter noen år, da med egen dame og en ny hverdag. Passer på at de ikke blir for "nære" da, siden jeg ikke ønsker at de skal få problemer med følelser igjen. Skjønner at du er veldig glad i han som venn, men om du ikke har følelser for han på andre måter enn vennskap så er det du som er best rustet til å sette på bremsene her.

Tusen takk for svar igjen. Det er jo synd å kutte ned på kontakten. Vi har jo alltid pratet så mye sammen. Men jeg merker jeg synes hele situasjonen blir veldig merkelig nå. Og som du sier blir det dumt for han om han aldri kommer over meg. Så jeg får bare prøve å holde litt avstand en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...