AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #61 Del Skrevet 6. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle vet jo at syke folk må ha gips, krykker eller rullestol Anonymkode: e87e3...290 Et øyeblikk siden, Kattugla skrev: Og minst 39 i feber og være sengeliggende.. 🤒 Og så må håret være fett og livløst og de må ikke finne på å ha rene klær. Og i hvert fall ikke smile. Anonymkode: 9d500...7ad 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #62 Del Skrevet 6. august 2016 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å angripe deg, men jeg synes det er feil at man får sykemelding i forbindelse med prøverør. Da burde man ta av feriedager eller avspasering. Anonymkode: 1d6b5...9fb Hva? Man kan bli alvorlig syk etter ivf forsøk. Jeg lå på sykehuset i flere mnd, skulle jeg tatt ferie pga dette? I alle dager🙄 Anonymkode: 88f76...797 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #63 Del Skrevet 6. august 2016 Jeg har lest om at det dessverre også er en del leger som ikke tror at pasienter er så syke som de er, hvis de ikke "ser syke ut", ved at pasientene er velstelt, sminket etc (mange pynter seg jo gjerne litt ekstra for å gå til legen). Anonymkode: 3125f...d61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #64 Del Skrevet 6. august 2016 Det er trist at det er så mange fordommer Anonymkode: 3125f...d61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #65 Del Skrevet 6. august 2016 Tipper hun blir mobbet på jobben. Anonymkode: 0f48a...1e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #66 Del Skrevet 6. august 2016 Hva jobber dere med? For alt du vet er hun ikke syk en gang, men sier at det er grunnen (det kan være andre og mer gledelige overraskelser på gang). Eller du er bare veldig dårlig på å se at hun egentlig har det vondt. Eller hun skal opereres og føler seg ikke dårlig enda. Ellerellereller. Anonymkode: e4357...119 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #67 Del Skrevet 6. august 2016 1 time siden, skruf skrev: Vet du ts; at av og til et det greit å holde munn og la folk mistenke at det er mindre med deg enn å åpne munnen og fjerne enhver tvil. "Mindre med deg"...det var jammen en moderatorvennlig omskriving Anonymkode: e4357...119 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 6. august 2016 #68 Del Skrevet 6. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: "Mindre med deg"...det var jammen en moderatorvennlig omskriving Anonymkode: e4357...119 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #69 Del Skrevet 6. august 2016 Den personen kan være meg TS. Jo, det blir mye ekstra på dere andre når jeg blir borte i "ukesvis" og nei det er ikke enkelt å bare sette inn en vikar (som ikke har utdannelsen min, snakker og skriver plettfriftt på norsk, kjenner alle rutiner og klienter ut og inn. Etter fire år er jeg knekt psykisk pga jobben. Den psykiske sykdommen gir meg mange vonde tanker (jeg skal ikke få denne tråden stengt med inngående opplysninger) og store smerter som følge av en angst som ruller og går hele døgnet. Ferien var ett helvete. Jeg har sittet på kjøkkenet og grått mtp at jeg måtte tilbake på jobb, jeg tror ikke mann og barn har hatt en så veldig fin ferie de heller. Fire år. År med mobbing og ansvarskrivelse fra ledelsen. Alle på gulvet sliter. Noen har orket dette I mange år men JEG klarer ikke mer, kroppen sier stopp og tro meg TS,- jeg har kjempet lenge. Anonymkode: 5437b...f13 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 6. august 2016 #70 Del Skrevet 6. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å angripe deg, men jeg synes det er feil at man får sykemelding i forbindelse med prøverør. Da burde man ta av feriedager eller avspasering. Anonymkode: 1d6b5...9fb Da synes jeg man kan bruke feriedager eller avspasering ved annen selvpåført sykdom, som kreft hvis man røyker. Eller hey, la oss slenge på alle komplikasjoner i svangerskap for det er jo også selvvalgt. Det kan jo hende din kollega har foretatt en operasjon hun har ventet på. Dette skal du ikke spekulere i, vis respekt for kollegers privatliv! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #71 Del Skrevet 6. august 2016 1 time siden, Steve Rogers skrev: Fordi at det er ikke alt som er synlig, det er mange grunner til å være syk og det er lurt å ikke blande seg opp i det. Fordi at man prøver å holde ansikt hos kolleger, det er ikke alle man er fortrolig med å fortelle. Jeg har selv mine perioder der sykdommen slår ut, men jeg virkelig prøver å holde ansikt til vanlig. Det er ikke alt jeg ønsker å dele med alle rundt meg, verken med damen på butikken, de ansatte i barnehagen, kollegene på jobb osv. For meg så er det rett og slett privat å være syk, det er ikke noen som har noe med det. Ikke hennes problem, men sjefens problem. Blir det mye på deg så får du klage til sjefen også får sjefen reagere. Hvorfor skal hun fortelle om hvorfor hun er borte på grunn av det? Er du fryktelig nysgjerrig eller? Ufint av sjefen å bli sur. Personlig, så forventer jeg at sjefer klarer å oppføre seg profesjonelt. Må bare spørre, men hvordan vet du at sjefen ble sur? Lite miljø, umulig å ikke få med seg alt...dessuten, har sett den sykemeldte kollegaen både handle i butikken og ute og trillet barn etter barnehagen. Anonymkode: fc7e6...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #72 Del Skrevet 6. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Lite miljø, umulig å ikke få med seg alt...dessuten, har sett den sykemeldte kollegaen både handle i butikken og ute og trillet barn etter barnehagen. Anonymkode: fc7e6...395 Javel, og du tenker at alle sykdommer i hele verden påvirker evnen til å gå? Anonymkode: 3125f...d61 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #73 Del Skrevet 6. august 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lite miljø, umulig å ikke få med seg alt...dessuten, har sett den sykemeldte kollegaen både handle i butikken og ute og trillet barn etter barnehagen. Anonymkode: fc7e6...395 Jeg antar at du tilbød deg å hjelpe å handle og trille tur siden hun er syk. Eller? Anonymkode: e4357...119 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #74 Del Skrevet 6. august 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lite miljø, umulig å ikke få med seg alt...dessuten, har sett den sykemeldte kollegaen både handle i butikken og ute og trillet barn etter barnehagen. Anonymkode: fc7e6...395 Så hvis man er sykmeldt så trenger man ikke mat og ungene kan være I bhg hele døgnet (for å hente Ungen kan man ikke)? Anonymkode: 5437b...f13 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 6. august 2016 #75 Del Skrevet 6. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Forresten blir det mye å gjøre denne høsten på andre om hun skal være borte i ukesvis! Anonymkode: fc7e6...395 Åh buhu...Folk har da lov til å være syke En kamerat av meg ble plutselig sykemeldt; så frisk og rask ut, men fortalte at han hadde sinnsyke smerter i mageregion som dukket opp her og der... Vel, han er nå innlagt på sykehus for å få en ny nyre... Og jobben, vel enda sykemeldt Det kan være at hun er utbrent? En tidligere arbeidsgiver av meg ble utbrent av jobben, for mye stress og fikk streng beskjed om å ta ferie, slappe av, roe ned nervene i den tiden han var sykemeldt..(3 måneder) Du trenger faktisk ikke å vite hvorfor kollegaen din er sykemeldt, om hun velger å fortelle deg det så er det helt opp til henne. Arbeidsplassen din kan jo evt. sette inn en vikar eller la dere jobbe ekstra. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 7. august 2016 #76 Del Skrevet 7. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lite miljø, umulig å ikke få med seg alt...dessuten, har sett den sykemeldte kollegaen både handle i butikken og ute og trillet barn etter barnehagen. Anonymkode: fc7e6...395 Da vet du kanskje ikke det at legene anbefaler å bevege seg hvis man har ryggsmerter? Du sier det er umulig å ikke få med seg alt. Hvorfor vet du da ikke om generelle råd ang ryggsmerter? Er kollegaen din den første til å ha ryggsmerter i miljøet ditt? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #77 Del Skrevet 7. august 2016 En av mine yngre kolleger ble sykmeldt, han var tilsynelatende frisk, rask og blid. Han fortalte selv at han ble borte noen uker, men visste ikke helt hvor lenge. Jeg tenkte egentlig ikke noe mer over det, kan jo ikke spørre hva som feiler folk om de ikke forteller det selv. Men senere fikk vi vite at han var kreftoperert... Da ba han sjefen fortelle oss det. Han virket verken syk eller trist - helt som vanlig. Andre kan jo også bli sykmeldt for operasjoner de har ventet på av mindre alvorlig grad. Er det "bare" ryggplager, så har jeg også vært innom det. Pga en fleksibel jobb slapp jeg sykmelding, men herregud så mye vondt jeg hadde... Hadde jeg vært nødt til f eks å løfte og bære, bøye meg mye, eller sitte på en stol hele dagen, måtte jeg nok vært sykmeldt lenge. Anonymkode: 70674...352 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #78 Del Skrevet 7. august 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Forresten blir det mye å gjøre denne høsten på andre om hun skal være borte i ukesvis! Anonymkode: fc7e6...395 Godt at dere får mye å gjøre, da slipper dere å bruke energi på å spekulere hvorfor kollega er sykemeldt!! Anonymkode: 27032...991 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 7. august 2016 #79 Del Skrevet 7. august 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Lite miljø, umulig å ikke få med seg alt...dessuten, har sett den sykemeldte kollegaen både handle i butikken og ute og trillet barn etter barnehagen. Anonymkode: fc7e6...395 Da skulle du sett meg da jeg var sykemeldt; fjellturer, lunsjdate på kafé med venninner i permisjon, kinoturer og det som verre var. Beskjeden fra legen var: få frisk luft, beveg kroppen, gjør ting som gir deg energi og si nei til alt du ikke har lyst å gjøre. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 7. august 2016 #80 Del Skrevet 7. august 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å angripe deg, men jeg synes det er feil at man får sykemelding i forbindelse med prøverør. Da burde man ta av feriedager eller avspasering. Anonymkode: 1d6b5...9fb Hvilken del av alvorlige komplikasjoner synes du er vanskelig å forstå? Og før du kommer med "selvpåført": jeg foreslår at hvis du påfører deg selv beinbrudd f.eks etter en tur i slalombakken så får du ikke sykemelding heller - bare sånn for å illustrere ditt idiotiske poeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå