Gå til innhold

Kollega plutselig sykemeldt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hun nevnte kort noe om ryggen men hun går jo vanlig akkurat som før...! Hun er sterk og energisk og kan umulig ha vondt. 

Tror kanskje hun lyver...?

Anonymkode: fc7e6...395

Mange mennesker biter i seg smerter og vil ikke vise foran andre hvordan man har det. Du har virkelig lite empati for andre tydeligvis. Det er mange sykdommer som ikke vises og at dere får det vanskelig på jobb når hun er sykemeldt kan ikke hun lastes for. I dag er det vanskelig å få sykemelding som nav godkjenner. En dag er det kanskje du som går ned for telling av en eller annen grunn. Da vil andre nok si det samme om deg. Vedkommende har ingen plikt og fortelle sjefen hva som er galt heller. Bruk heller kreftene dine på jobben din i stedet for og gruble på hva som er galt med din kollega. 

Anonymkode: ef441...3eb

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom hennes sykdom fører til grusomt økt arbeidsmengde for dere er jo ikke det hennes feil. Det er sjefen sin feil som ikke a) reduserer arbeidsmengden, eller b) setter inn en vikar. 

Det er ikke som om hun bare har "tatt ut en sykemelding". En lege har signert sykemeldingen, og erklært at det er nødvendig for henne å holde seg hjemme. Dere har ingenting å gjøre med hennes sykdom eller sykemelding å gjøre. Skjerpings, TS. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun nevnte kort noe om ryggen men hun går jo vanlig akkurat som før...! Hun er sterk og energisk og kan umulig ha vondt. 

Herlighet, skjønner du ikke at dette ikke er noe du har noe med? Du kan jo ikke være på riktig!

Det er del som ikke ønsker å dele hvorfor de blir sykemeldt, og ryggen kan da være en "unnskyldning" ovenfor snokende kolleger. Jeg ble en gang sykemeldt på dagen pga stress og var borte i en måned, det kom overraskende på alle (inkludert meg selv). Men det var fortsatt ingen som hadde noe om hvorfor, før vi skulle tilrettelegge for at jeg skulle komme tilbake. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er merkelig at en kollega gjennom fire år har blitt sykemeldt i flere uker (sa hun). 

Hvordan er det mulig...når hun ser akkurat ut som før og ikke det spor "syk"?!

Seriøst? Du har ingen grunn til å stille spørsmål om dette. Hva er det med mennesker som deg egentlig? 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan ikke ha et velferdssystem som dekker absolutt alt.

Når man i tillegg får denne behandlingen dekket av det offentlige burde ikke det offentlige være med på å dekke fravær i den forbindelse.

Det er ingen menneskerett å få barn. Hvis man må ha hjelp burde man klare å betale litt for det selv.

Anonymkode: 1d6b5...9fb

Da burde de som røyker og får kreft også ta feriedager når de skal inn til stråling. :sarkasme:

Anonymkode: 1c4a5...33a

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk kan ha hjernekreft og se helt normal ut til å begynne med. Selv alvorlig sykdom ser ikke ut som influensa. Veldig korttenkt. 

Anonymkode: dbb8b...b5d

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet ditt? I arbeidslivet hender det at kollegaer blir syke. Ryggplager trenger ikke å syns. 

Den som lyver her er vel deg? Det finnes vel ikke personer som oppfører seg så dumt som det du gir uttrykk for her? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er merkelig at en kollega gjennom fire år har blitt sykemeldt i flere uker (sa hun). 

Hvordan er det mulig...når hun ser akkurat ut som før og ikke det spor "syk"?!

Fordi at det er ikke alt som er synlig, det er mange grunner til å være syk og det er lurt å ikke blande seg opp i det. 

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er bare merkelig at hun er smilende, frisk og raskt som før men plutselig annonserer sykemelding "vet ikke hvor lenge men blir noen uker"! 

Fordi at man prøver å holde ansikt hos kolleger, det er ikke alle man er fortrolig med å fortelle. Jeg har selv mine perioder der sykdommen slår ut, men jeg virkelig prøver å holde ansikt til vanlig. Det er ikke alt jeg ønsker å dele med alle rundt meg, verken med damen på butikken, de ansatte i barnehagen, kollegene på jobb osv. For meg så er det rett og slett privat å være syk, det er ikke noen som har noe med det. 

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forresten blir det mye å gjøre denne høsten på andre om hun skal være borte i ukesvis!

Ikke hennes problem, men sjefens problem. Blir det mye på deg så får du klage til sjefen også får sjefen reagere. 

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da blir mye på jobb utsatt og det blir mye ekstra på oss andre! Sjefen ble sur også..synes hun burde fortelle litt om årsakene, da miljøet er veldig lite.

Hvorfor skal hun fortelle om hvorfor hun er borte på grunn av det? Er du fryktelig nysgjerrig eller? Ufint av sjefen å bli sur. Personlig, så forventer jeg at sjefer klarer å oppføre seg profesjonelt. Må bare spørre, men hvordan vet du at sjefen ble sur? 

Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan ikke ha et velferdssystem som dekker absolutt alt.

Når man i tillegg får denne behandlingen dekket av det offentlige burde ikke det offentlige være med på å dekke fravær i den forbindelse.

Det er ingen menneskerett å få barn. Hvis man må ha hjelp burde man klare å betale litt for det selv.

Hvor burde grensen gå, mener du? Hvis man adopterer/benytter seg av prøverør, skal man ikke få sykt-barn-dager heller? 

Jeg vil ikke råde henne til det, fordi jeg synes det er fint at hun er åpen om det. At du sidestiller din uttalelse med hennes er bare for dumt, hun ba på ingen måte om tilbakemeldinger som din når hun skrev det hun skrev.

Anonymkode: 83a92...4a0

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og som jeg skrev, jeg mener at slikt burde gå på feriedager.

Min mening, jeg har vel rett til å ha en?

Sjølvsagt har du rett til å meine det du vil, men då må eg (og andre?) få lov til å meine at du er ein dust.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Mortem skrev:

Kanskje hun er sykemeldt fordi hun har en så idiotisk kollega å forholde seg til som deg. Herregud!

Er så enig, så utrolig provoserende! ( les med østlandsdialekt )

Anonymkode: 3f1bd...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får du gi Athene det samme rådet om å ikke legge ut om sitt privatliv om hun ikke tåler andres meninger.

Jeg tåler det meste, etter å ha stått i dette i mange år. Jeg er stolt av, og glad for, å bo i et samfunn som stiller opp for deg når du trenger det. Uavhengig av om du er ufrivillig barnløs, storrøyker, overvektig eller har en psykisk diagnose  - retten til gratis behandling på sykehus og fri fra jobb er der. 

Jeg blir bare så uendelig lei  meg på vegne unge jenter som nettopp har kommet i min situasjon, som leser typen uttalelser du kommer med her. De har det vondt nok. De SKAL ikke ha dårlig samvittighet på grunn av at staten dekker behandling og sykemelding på toppen. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Man trenger ikke opplyse om hvorfor man er sykemeldt

2) Vedkommende kan ha sykdom som skjules, eventuelt bli sykemeldt i forbindelse med en planlagt behandling som man ikke ønsker at blir kjent

3) Sykemelder (legen) skal redegjøre for eventuell restarbeidsevne, ikke kollegaer

Det er kjipt når kollegaer blir sykemeldt, men man må gjøre det beste ut av det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du ts; at av og til et det greit å holde munn og la folk mistenke at det er mindre med deg enn å åpne munnen og fjerne enhver tvil. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og som jeg skrev, jeg mener at slikt burde gå på feriedager.

Min mening, jeg har vel rett til å ha en?

Det er ikke bare selve inngrepet og det fysiske som spiller inn. Det er en stor psykisk påkjenning når man er i prosessen. Da man i tillegg blir syk så kan man vel tenke seg at det er tøft nok. Det er mange som blir sykmeldt under prøveperioden uten at det skal være rart. Å bruke ferien sin på dette synes jeg blir feil. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje flisespikkeri, men jeg lurer nå likevel. Hvis du ts er så smart som du utgir deg for å være. Hvorfor har du da postet dette innlegget i feil underforum? Eller mener du det hører hjemme under "barn og familie"? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser man ut når man er syk da, mener du?

Anonymkode: 3125f...d61

Alle vet jo at syke folk må ha gips, krykker eller rullestol :opplyser:

Anonymkode: e87e3...290

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle vet jo at syke folk må ha gips, krykker eller rullestol :opplyser:

Anonymkode: e87e3...290

Og minst 39 i feber og være sengeliggende.. 🤒

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...