Gå til innhold

Han jeg dater..


KajaKri

Anbefalte innlegg

Jeg har datet en i snart 2 måneder, men er så usikker på hvordan det skal kunne bli et bra forhold. Han har følelser for meg og er veldig forelsket. Jeg har også følelser for han.. Problemet er at han er uføretrygdet etter en ulykke for 8 år siden, der han måtte operere deler av tykktarm og har slitt mye med magesmerter, mageproblemer osv. Han sitter oppe på nettene og spiller CS og sover til kl 15 på dagen. Da jeg kommer hjem fra jobb så har han akkuratt stått opp. Jeg er sykepleier og har som regel hektiske dager på jobb, og han gjør ingenting annet enn å spille, spise og sove.. Føler alt blir helt feil. Jeg trener mye og kosthold og en sunn livsstil er viktig for meg, mens han trener ikke i det hele tatt og har begynt å røyke igjen etter å ha holdt seg i 2 år. Han spiller mens han røyker inne på spillerommet sitt. Jeg takler ikke røykelukt og blir bare sur og gretten av oppførselen hans. Foreldrene mine liker ikke at jeg er med han og er helt i mot livsstilen hans. Jeg er oppvokst i en sprek familie og de synes ikke at han er bra for meg.. Men han sier at han røyker for han er stresset over alt som er mellom oss. At jeg er usikker på han osv. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Dette er så vanskelig. :/ Noen som har noen gode råd?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow! Noen damer er for god for sitt beste :overrasket:

Jeg synes du skal gå å finne deg en kjekkere mann, du høres alt for bra ut for han, han fortjener deg ikke, sånn som han holder på. 

Anonymkode: 1ce2c...e2a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med han.

At han er uføretrygdet og ikkje har "normal" døgnrytme bør ikkje være eit digert problem, det er ikkje hans feil at han er ufør, og når man er ufør så har man veldig mye tid på hendene og det er ikkje alltid så lett å holde døgnrytmen som andre mennesker som gjerne reiser på jobb kl 06 på morgenen har liksom... Og om han sliter med smerter og mageproblemer, så blir man gjerne sittende inne, og da er det heller ikkje så veldig mange ting å finne på alene.

Selv om du liker å trene, så trenger ikkje han å like det samme. Hva foreldrene dine mener betyr niks og nada, det er DU som er med denne mannen, ikkje moren og faren din. At han røyker pga stress forstår eg godt, for eg gjør det samme selv. Eg begynte røyke igjen etter 5 år som avholds pga dødsfall i familien. Det er ikkje verre enn at du enten bestemmer deg for å satse eller ikkje, og dersom du går for det, så be han slutte å røyke igjen.

Endret av NordTroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, PetterPanne skrev:

Hva er det du ser i ham som fikk deg til å bli så lenge?

Jeg er oppriktig nysgjerrig.

Han er verdens snilleste og tar godt vare på meg. Jeg ser jo hvor mye jeg betyr for han og han gjør alt for at jeg skal ha det bra og jeg vet at han er livredd for at jeg skal dumpe han. Jeg kommer til å få så dårlig samvittighet.. Men jeg har nå begynt å innse at dette ikke kan vare lenger. Begynner jo å bli lei av alle kommentarer fra venner/familie om at han ikke er bra for meg osv. Jeg vet jo det så godt selv også, men er vanskelig når jeg har følelser for han og han er den eneste jeg tenker på. Jeg er jo ekstremt glad i han, men forhold kommer ikke til å fungere, selv om det er det eneste han vil. I kveld er han ute med noen kompiser og jeg er blitt syk, så jeg slapper bare av hjemme i kveld.. Han ringer ofte å hører hvordan det går. . Får helt vondt av han :-( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, NordTroll skrev:

Snakk med han.

At han er uføretrygdet og ikkje har "normal" døgnrytme bør ikkje være eit digert problem, det er ikkje hans feil at han er ufør, og når man er ufør så har man veldig mye tid på hendene og det er ikkje alltid så lett å holde døgnrytmen som andre mennesker som gjerne reiser på jobb kl 06 på morgenen har liksom... Og om han sliter med smerter og mageproblemer, så blir man gjerne sittende inne, og da er det heller ikkje så veldig mange ting å finne på alene.

Selv om du liker å trene, så trenger ikkje han å like det samme. Hva foreldrene dine mener betyr niks og nada, det er DU som er med denne mannen, ikkje moren og faren din. At han røyker pga stress forstår eg godt, for eg gjør det samme selv. Eg begynte røyke igjen etter 5 år som avholds pga dødsfall i familien. Det er ikkje verre enn at du enten bestemmer deg for å satse eller ikkje, og dersom du går for det, så be han slutte å røyke igjen.

Takk for svar :-) Ja, jeg må bare snakke med han, så håper jeg vi finner ut av det :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
14 minutter siden, KajaKri skrev:

Han er verdens snilleste og tar godt vare på meg. Jeg ser jo hvor mye jeg betyr for han og han gjør alt for at jeg skal ha det bra og jeg vet at han er livredd for at jeg skal dumpe han. Jeg kommer til å få så dårlig samvittighet.. Men jeg har nå begynt å innse at dette ikke kan vare lenger. Begynner jo å bli lei av alle kommentarer fra venner/familie om at han ikke er bra for meg osv. Jeg vet jo det så godt selv også, men er vanskelig når jeg har følelser for han og han er den eneste jeg tenker på. Jeg er jo ekstremt glad i han, men forhold kommer ikke til å fungere, selv om det er det eneste han vil. I kveld er han ute med noen kompiser og jeg er blitt syk, så jeg slapper bare av hjemme i kveld.. Han ringer ofte å hører hvordan det går. . Får helt vondt av han :-( 

Kan du ikke bare... hold deg fast nå.... snakke med han?

Altså, påpek hans gode sider. Og si at hans negative sider veier mer slik du ser de nå. At han pga sin fysiske tilstand burde ta mer vare på seg selv, enn det han holder på med nå. Og at du sier det fordi du er glad i ham.

Gi han en sjanse. Du sier jo at han er glad i deg og tar vare på deg. Prøv å motivere han slik at han når høyere nivå i livet sitt, dere kvinner er fantastiske på det. Bruk litt kvinnelist!

Men om du fortsatt skal lytte til alle rundt, og ikke til følelsene dine, så kan du like gjerne dumpe han så fort som mulig.

Endret av PetterPanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pingodingo

Jeg har en venninne som er litt i samme situasjon, men hun har vært med kjæresten nå i flere år - til tross for stor usikkerhet. Og tro meg, det blir bare verre og verre jo lenger du venter med å ta den praten. Jeg råder deg til å snakke med han, ta opp alt og snakk rett fra hjertet. Det høres jo ut som han er deprimert, så kanskje han burde snakke med noen for å rydde opp i ting? I tillegg - skal et forhold vare bør man ha relativt like verdier og like interesser. Det er vondt om kjærligheten tar slutt, men kanskje dere klarer å opprettholde et vennskap? 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, PetterPanne skrev:

Kan du ikke bare... hold deg fast nå.... snakke med han?

Altså, påpek hans gode sider. Og si at hans negative sider veier mer slik du ser de nå. At han pga sin fysiske tilstand burde ta mer vare på seg selv, enn det han holder på med nå. Og at du sier det fordi du er glad i ham.

Gi han en sjanse. Du sier jo at han er glad i deg og tar vare på deg. Prøv å motivere han slik at han når høyere nivå i livet sitt, dere kvinner er fantastiske på det. Bruk litt kvinnelist!

Men om du fortsatt skal lytte til alle rundt, og ikke til følelsene dine, så kan du like gjerne dumpe han så fort som mulig.

Takk for gode råd :-) Jeg har prøvd og motvirert han lenge, men til ingen nytte, så jeg gir jo opp jeg også.. Men jeg vet at dette ikke kan fungere lenger, så må snakke med han imorgen :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
Et øyeblikk siden, KajaKri skrev:

Takk for gode råd :-) Jeg har prøvd og motvirert han lenge, men til ingen nytte, så jeg gir jo opp jeg også.. Men jeg vet at dette ikke kan fungere lenger, så må snakke med han imorgen :-) 

Altså hvis han ikke lytter, så er det jo ikke noe vits nei.

Du klarer nok bedre. Sykepleier og fit? Skal ikke være noe problem å finne seg en fyr da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, KajaKri skrev:

Han er verdens snilleste og tar godt vare på meg. Jeg ser jo hvor mye jeg betyr for han og han gjør alt for at jeg skal ha det bra og jeg vet at han er livredd for at jeg skal dumpe han. Jeg kommer til å få så dårlig samvittighet.. Men jeg har nå begynt å innse at dette ikke kan vare lenger. Begynner jo å bli lei av alle kommentarer fra venner/familie om at han ikke er bra for meg osv. Jeg vet jo det så godt selv også, men er vanskelig når jeg har følelser for han og han er den eneste jeg tenker på. Jeg er jo ekstremt glad i han, men forhold kommer ikke til å fungere, selv om det er det eneste han vil. I kveld er han ute med noen kompiser og jeg er blitt syk, så jeg slapper bare av hjemme i kveld.. Han ringer ofte å hører hvordan det går. . Får helt vondt av han :-( 

Ikke sikkert du møter en like snill og god mann senere. Hva med å motivere han til en sunnere livsstil? Ha sunn mat i huset, kjøpe treningsutstyr til bruk hjemme og ute, lage sunn mat osv. Ta en alvorsprat med han om dine ønsker. 

Anonymkode: 17065...d66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, pingodingo skrev:

Jeg har en venninne som er litt i samme situasjon, men hun har vært med kjæresten nå i flere år - til tross for stor usikkerhet. Og tro meg, det blir bare verre og verre jo lenger du venter med å ta den praten. Jeg råder deg til å snakke med han, ta opp alt og snakk rett fra hjertet. Det høres jo ut som han er deprimert, så kanskje han burde snakke med noen for å rydde opp i ting? I tillegg - skal et forhold vare bør man ha relativt like verdier og like interesser. Det er vondt om kjærligheten tar slutt, men kanskje dere klarer å opprettholde et vennskap? 

Lykke til! :)

Huff, trist :/ Jeg har også tenkt på om han kan være deprimert. Han har nevnt noen ganger at tarmen påvirker psyken og at han har mye plager med tarmen osv. Men jeg har spørt om han er deprimert, men da ler han det bare bort og benekter det, så er litt vanskelig å si. Men han orker ingenting, annet enn å være med til butikken som er 2 km å gå. Jeg prøver å få han med på fjelltur, treningsenter eller bare gå en tur. Spise ute og kino har vi gjort noen ganger i helgene, men savner liksom de hverdagslige tingene. Han sier feks at han har en avtale med en kompis at de skal spille i 18 - tiden og da stikker jeg ut å trener.Vi bor ikke i lag, men det hender jeg er hos han 2 dager og da klager han på hvor kjedelig jeg er som legger meg kl. 22 osv.. :P Han er aldri hos meg ,fordi jeg ikke har sånne fancy spilleutstyr, haha! Jeg håper vi kan være venner :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, PetterPanne skrev:

Altså hvis han ikke lytter, så er det jo ikke noe vits nei.

Du klarer nok bedre. Sykepleier og fit? Skal ikke være noe problem å finne seg en fyr da :P

Nei, er liksom det :-) Hehe , er nok ikke det som er problemet :-) Men er bare vanskelig med de følelsene jeg har for han! Men må bare komme meg videre i livet :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager er det du gjør med denne mannen? Jeg klarer ikke å se noen positive sider som kan veie opp for alle de negative. Kan du? At du har følelser for han holder ikke. 

Å være uføretrygdet trenger selvsagt ikke være et problem i seg selv, men når de havner i et slik spor som du skisserer der de ikke har noe å ta seg til eller ingen mål i livet blir det jo til et problem. Jeg unner ingen å være i et forhold med en person som dette. Røyking inne er også helt ubeskrivelig kvalmt. 

Nei, her synes jeg virkelig du skal trekke deg unna. 

Anonymkode: 694bb...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at du synes synd på han, men i sånne situasjoner er det lov å være egoistisk. Dere har altfor forskjellige interesser og livsstil, og det kommer til å tære på forholdet mer og mer. Du irriterer deg allerede, og han er begynt å røyke fordi han er usikker på deg. Dette ødelegger dere mer og mer, og er ikke sunt!

Jeg er som deg, trener, jobber mye og spiser sunt. Å ta vare på helsa er viktig for meg, og jeg hadde ikke orket å leve med en mann som røyker, spiller dataspill og ligger på sofaen. En sånn mann passer ikke til meg (har gått fra en eks av de samme grunnene). Det gjør vondt, men det funker bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sikkert du møter en like snill og god mann senere. Hva med å motivere han til en sunnere livsstil? Ha sunn mat i huset, kjøpe treningsutstyr til bruk hjemme og ute, lage sunn mat osv. Ta en alvorsprat med han om dine ønsker. 

Anonymkode: 17065...d66

Er det jeg er redd for.. Han er veldig glad i sunn mat og har alltid vært opptatt av å se bra ut. Han ser fortsatt bra ut (utrolig nok). Vi lager mye sunn mat, men er bare at han sitter altfor mye og røyker som irriterer meg.. Vi bor ikke sammen , men kanskje jeg kunne tatt med spinningsykkelen og vektene mine til han :P Haha! Lurer på hvordan han hadde reagert da :-) Neida, men det var et godt tips :-) Skal snakke med han i morgen. Han er ute med noen kompiser nå, noe han ikke har gjort på lenge. Så jeg venter til imorgen :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager er det du gjør med denne mannen? Jeg klarer ikke å se noen positive sider som kan veie opp for alle de negative. Kan du? At du har følelser for han holder ikke. 

Å være uføretrygdet trenger selvsagt ikke være et problem i seg selv, men når de havner i et slik spor som du skisserer der de ikke har noe å ta seg til eller ingen mål i livet blir det jo til et problem. Jeg unner ingen å være i et forhold med en person som dette. Røyking inne er også helt ubeskrivelig kvalmt. 

Nei, her synes jeg virkelig du skal trekke deg unna. 

Anonymkode: 694bb...706

Nei, det er bare følelsene og hodet som sier at jeg ikke bør gi slipp på han. Enig! Røyking inne er utrolig kvalmt! :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PseudonymBruker skrev:

tI7SimJ.png

Hihihihi.. klart det skulle bare mangle...:kosteskaft::ler:

Anonymkode: f48c8...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke interesser har dere til felles?

 

Jeg synes det høres ut som om han lider av spillegalskap. Viser han overhodet ingen interesse for andre hobbyer?  

Anonymkode: f3159...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...