Gå til innhold

Martha og Ari Behn skilles

PluttiPlutti

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppi
17 minutter siden, ViljaH skrev:

Hun har ikke sagt fra seg Prinsesse-tittelen, men HKH. Hun er Prinsesse Märtha Louise, ikke Hennes Kongelige Høyhet Prinsesse Märtha Louise. Dette for å kunne starte eget firma. Kongelige høyheter har ikke lov til det visstnok.

Stemmer da bare borgerlige mennesker kan starte firma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, DreamOn skrev:

Tenk at folk idag har titler som kongelig høyhet.  Hvor er høyheten?  Utrolig! 

De er jo tradisjonelt opphøyd over allmuen. Før i tiden innsatt av selveste Gud. Den opphøydheten får seg jo litt skraper når veldig vanlige folk som Mette Marit og Ari innlemmes i skyen. 

Tenk at jobben som Norges overhode arves, som en annen odelsgutt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snuppi skrev:

Stemmer da bare borgerlige mennesker kan starte firma.

Heter det borgerlig? Ikke "bare vanlige borgere kan starte firma"?

Høyre og Frp er borgerlig. Kan bare deres medlemmer starte firma :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
1 minutt siden, ViljaH skrev:

Heter det borgerlig? Ikke "bare vanlige borgere kan starte firma"?

Høyre og Frp er borgerlig. Kan bare deres medlemmer starte firma :P

Kongelige er ikke vanlige borgere ser du og kan derfor ikke starte egne bedrifter eller fremme en politisk menig da de må være nøytrale. ;)

Høyre er vel kjent for å være kapitalister så da regner jeg med at mange bedriftseiere også er tilknyttet til høyre, som er borgerlige :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, PetterPanne skrev:

Min plan for det neste liv:

• Være slask
  • Skrive noen bøker ingen bryr seg om
  • Forføre en prinsesse
  • Være gift noen år
  • Skille meg og få halvparten

Get-Rich.jpg

Hørt om særeie? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalenderpiken

Skulle ønske Haakon og M-M også skilte seg, slik at vi kunne bli kvitt dette kongelige fjaset en gang for alle!:heks:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er skilt selv og synes alltid det er trist når folk skiller seg. Det er ikke en lett avgjørelse uansett hvor mye narr det blir gjort av dem. Og i tillegg meget trist for de tre barna demmes. Jeg blir stort sett alltid trist når folk skiller seg, hvis ikke det var et voldelig eller lignende forhold.

Er et stort nederlag:(

Innlegget er ryddet for reklame.

- Pavilion, mod

Endret av Pavilion
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
8 timer siden, DreamOn skrev:

Tror du han har hatt noen økonomisk gevinst på å være gift med henne?   Tror du han får penger nå etter de er skilt?

2 timer siden, Arconia skrev:

Hørt om særeie? 

Hysj folkens, det er en drøm, mkaaay?

Why you guys gotta blow out my candle like that, not cool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestinnom
9 timer siden, ViljaH skrev:

Ikke overrasket. Det ekteskapet har skrantet lenge. Er vel et par år siden Ari i intervju på tv innrømte at han nok ikke var enkel å leve med, han hadde etterhvert overkommet depresjoner og hadde nylig sluttet med å starte med alkohol rundt lunsj. Da tenkte jeg for meg selv at Cons-listen mest sannsynlig er mye lengre enn Pros-lista ift han som ektefelle.

Det vil vel gå fint. Prins Andrew i England og Fergie skilte seg også, det har gått veldig bra. Prins Joachim i Danmark.

Skilsmisser, utroskap, alkoholisme og brudd finner man i kongefamilier som i alle andre familier. 

Blant annet har den spanske kongefamilien har hatt brudd og offentlig oppvask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gjestinnom skrev:

Skilsmisser, utroskap, alkoholisme og brudd finner man i kongefamilier som i alle andre familier. 

Blant annet har den spanske kongefamilien har hatt brudd og offentlig oppvask. 

Før var det vel mer å "holde ut" der også. Gamlekongen i Spania og fru Sofia har visstnok levd med avstand i flere år. De er gift og bor begge i palasset, men omgås sjeldent, stort sett offisielt og familiært.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kongelige" er jo også bare mennesker. Diana skilte seg også fra Charles, hvis noen er så gamle at de husker det:fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, DreamOn skrev:

Tenk at folk idag har titler som kongelig høyhet.  Hvor er høyheten?  Utrolig! 

5 timer siden, Kalenderpiken skrev:

Skulle ønske Haakon og M-M også skilte seg, slik at vi kunne bli kvitt dette kongelige fjaset en gang for alle!:heks:

Jeg er ikke en monarkist per se, men er sykt glad for at vi har monarki -på grunn av dem og grunnloven så sørges det for at vi har mer demokrati i dette landet enn de fleste andre. Vår kongefamilie har ingen makt, og vår statsminister har heller ingen særlig makt. Til og med regjeringen har lite makt for seg selv her i landet, de må ha flertall i stortinget. Alternativet ville vært å ha president, noe som ville vært mye et mye mindre demokratisk styresett enn det vi har nå.

Vårt kongehus bruker heller ikke mye penger i forhold til andre kongehus, og opptrer generelt mye mindre "ekstravagant" enn de andre monarkiene vi har rundt oss. Martha sa fra seg apanasjen da hun giftet seg og har levd på egen inntekt. 

Og selv om det selvsagt har vært noe her og der, så ender vår kongefamilie heller ikke like mye opp i tabloidpressen som andre, de er rett og slett "kjedelige" og nøkterne (typisk norsk?) i forhold til andre monarkier, noe landet nyter godt av. 

Så for min del så stemmer jeg stemmer i alle fall for å beholde monarkiet så lenge som kongefamilien selv vil det, og så lenge de fortsetter med å oppføre seg slik de gjør nå. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Leste på en nettavis at dette var den første kongelige skilsmisse på over 200 år

I Norge mener de vel?!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Catalina Culès
5 minutter siden, Freshsister skrev:

I Norge mener de vel?!

Ja selvfølgelig glemte vist å skrive det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Colargol skrev:

Jeg er ikke en monarkist per se, men er sykt glad for at vi har monarki -på grunn av dem og grunnloven så sørges det for at vi har mer demokrati i dette landet enn de fleste andre. Vår kongefamilie har ingen makt, og vår statsminister har heller ingen særlig makt. Til og med regjeringen har lite makt for seg selv her i landet, de må ha flertall i stortinget. Alternativet ville vært å ha president, noe som ville vært mye et mye mindre demokratisk styresett enn det vi har nå.

Vårt kongehus bruker heller ikke mye penger i forhold til andre kongehus, og opptrer generelt mye mindre "ekstravagant" enn de andre monarkiene vi har rundt oss. Martha sa fra seg apanasjen da hun giftet seg og har levd på egen inntekt. 

Og selv om det selvsagt har vært noe her og der, så ender vår kongefamilie heller ikke like mye opp i tabloidpressen som andre, de er rett og slett "kjedelige" og nøkterne (typisk norsk?) i forhold til andre monarkier, noe landet nyter godt av. 

Så for min del så stemmer jeg stemmer i alle fall for å beholde monarkiet så lenge som kongefamilien selv vil det, og så lenge de fortsetter med å oppføre seg slik de gjør nå. 

Hvorfor i alle dager vil det være mindre demokratisk med en president? Det vil uansett være Stortinget som er den lovgivende forsamling. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, HøyMørkog40 skrev:

Man så dem vel sjelden sammen noen gang,så sant det ikke var strengt nødvendig..derav at det lå i kortene..

Hmmm man kan finne på mye hver for seg og likevel være gift... Den konklusjonen kjøper jeg ikke. Har selv vært gift leeenge og jeg ses sjelden sammen med min bedre halvdel. Mye fordi vi har svært ulike interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...