*Lillian* Skrevet 10. november 2004 #1 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg har kjøpt tre flotte oljeflasker med stativ til å ha oljer på. Disse skal jeg fylle med oljer og gi til svoger og svigerinne som er veldig glade i å lage litt spesiell mat. Men jeg lurer på hvordan jeg skal lage oljene? Og hva jeg skal putte oppi? Er det noen som har oppskrifter på noen gode oljer jeg kan lage? Oljer som er spiselige altså - til å ha på maten, som dressing eller stekeoljer. Håper på snarlig svar!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 10. november 2004 #2 Del Skrevet 10. november 2004 Det ligger en del oppskrifter inne på noen av trådene om spiselige gaver etc. ... Jeg bruker enten solsikkeolje eller oliven - alt ettersom. Tilsetter feks. 5-8 fedd hvitløk (hele - skrelt), 1-2 røde chilli noen stilker timian el. Evt. lager jeg en med "masse" hakket hvitløk - gjerne 5-6 hele - og fyller opp med olje .. nydelig å bruke til steking etc. (spesielt på små potetbiter som får godkjøre seg litt i oljen før stekingen) .. ellers så finner du bl.a. flere oppskrifter her: Varden - velg Tilbehør og olje/eddik Bruker en eller annen form for flaske - som jeg har fpr hånden - liker spesielt godt Otard cognacflaskene - (halvflaske). Holdbarheten er rimelig lang - flere måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 10. november 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 10. november 2004 Tusen takk både for tips og link! Jeg fant på linken noen oljer som vil passe perfekt til de som skal få det, så da er det i boks!! Takk takk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 12. november 2004 #4 Del Skrevet 12. november 2004 Bare hyggelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå