Mari Y Skrevet 5. august 2016 #1 Skrevet 5. august 2016 Jeg bare lurer. Hvilken side er det du støtter?
Gjest Catalina Culès Skrevet 5. august 2016 #2 Skrevet 5. august 2016 Støtter Israels rett til å forsvare seg som det eneste demokratiske landet i Midtøsten. Og jeg er drit lei av at Norsk media vinkler det slik at alt er Israels feil.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #3 Skrevet 5. august 2016 8 minutter siden, Mari Y skrev: Jeg bare lurer. Hvilken side er det du støtter? Konflikten er ikke helt svart elle hvit. Begge sider har vel gjort feil, i løpet av historien. Anonymkode: c82ed...ea6 2
Mari Y Skrevet 5. august 2016 Forfatter #4 Skrevet 5. august 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Konflikten er ikke helt svart elle hvit. Begge sider har vel gjort feil, i løpet av historien. Anonymkode: c82ed...ea6 Helt enig:) 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #5 Skrevet 5. august 2016 Ingen av dem. Jeg synes det er mye kritikkverdig ved Israels politikk overfor Palestina. Samtidig skjønner jeg jo at israelerne ikke hadde blitt behandlet bedre enn palestinerne blir i dag hvis styrkeforholdet var motsatt - snarere tvert imot. Dødstall forteller lite om hvem som har rett, og det står jo gjerne heller på evne enn vilje når palestinerne dreper langt færre israelere enn motsatt. Men f.eks. bosettingspolitikken mener jeg at er helt uakseptabel. Anonymkode: 62797...359
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #6 Skrevet 5. august 2016 Heller nok mot å støtte Israel, men begge feiler! Anonymkode: aa1ee...448
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #7 Skrevet 5. august 2016 Siden Palestina var deres land så støtter jeg palestinerne. At jødene "fikk" Israel etter 2 verdenskrig som plaster på såret for holocaust også behandler palestinerne på måten de har gjort er betenkelig. Men jeg mener begge gjør/har gjort feil. Anonymkode: de97f...2a4 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #8 Skrevet 5. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Siden Palestina var deres land så støtter jeg palestinerne. At jødene "fikk" Israel etter 2 verdenskrig som plaster på såret for holocaust også behandler palestinerne på måten de har gjort er betenkelig. Men jeg mener begge gjør/har gjort feil. Anonymkode: de97f...2a4 Jødene har bod i Israel siden oltiden Anonymkode: 5eb90...6ea 7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #9 Skrevet 5. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jødene har bod i Israel siden oltiden Anonymkode: 5eb90...6ea De bodde i områdene der i oldtiden sammen med mange andre. Det gir de ikke rett til å okkupere Palestina og jage halve den palestinske befolkningen på flukt. Samtidig som de tok nærmere 80 % av tidligere Palestinas landområder. De ønsket jo at Israel skulle være en jødisk stat som alle verdens jøder kunne komme til for å være trygge. Det legitimerer ikke den behandlingen de ga Palestinerne. Anonymkode: de97f...2a4 6
prt90 Skrevet 5. august 2016 #10 Skrevet 5. august 2016 Galskapen var å opprette Israel i Palestina uten å spørre dem som bodde der fra før. Hele greia var en kjempebrøler av seierherrene etter 2. verdenskrig. Det rimeligste hadde sannsynligvis vært å flytte Israel til Tyskland og latt palestinerne få tilbake landet sitt. 1
prt90 Skrevet 5. august 2016 #11 Skrevet 5. august 2016 5 timer siden, Loki Laufeyson skrev: Støtter Israels rett til å forsvare seg som det eneste demokratiske landet i Midtøsten. Og jeg er drit lei av at Norsk media vinkler det slik at alt er Israels feil. Hvordan hadde du likt det om stormaktene hadde bestemte at Norge var samenes land og gitt dem masse våpen slik at de kunne jaget resten av befolkningen innenfor ring 3 i Oslo og bygget en svær mur rundt, samtidig som de inviterte urbefolkning fra hele verden til "Nye Sameland". 3
Gjest O.G. Skrevet 5. august 2016 #12 Skrevet 5. august 2016 5 timer siden, Mari Y skrev: Jeg bare lurer. Hvilken side er det du støtter? Israel såklart.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #13 Skrevet 5. august 2016 5 timer siden, Loki Laufeyson skrev: Støtter Israels rett til å forsvare seg som det eneste demokratiske landet i Midtøsten. Og jeg er drit lei av at Norsk media vinkler det slik at alt er Israels feil. Verdens og norsk media har vel i alle år nærmest hyllet Israel. Dette er i allefall min generasjon vokst opp med. Palestinas venner osv har jo blitt latterliggjort i alle år. Derimot har media og verden de siste årene begynt å se hva som skjer og faktisk har skjedd der i alle år, og dekker dermed nyhetene annerledes. Dette er jo tungt for de som i alle år har lært at Palestina er den store stygge ulven. Å se at det faktisk kanskje ikke er sånn. Anonymkode: de97f...2a4 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #14 Skrevet 5. august 2016 10 minutter siden, O.G. skrev: Israel såklart. Fordi.......? Anonymkode: c82ed...ea6
Gjest O.G. Skrevet 5. august 2016 #15 Skrevet 5. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi.......? Anonymkode: c82ed...ea6 Eneste demokratiet i midtøsten.
prt90 Skrevet 5. august 2016 #16 Skrevet 5. august 2016 (endret) 3 minutter siden, O.G. skrev: Eneste demokratiet i midtøsten. Det er ikke noe demokrati når mesteparten av innbyggerne blir nektet både stemmerett og statsborgerskap Endret 5. august 2016 av prt90 2
Gjest O.G. Skrevet 5. august 2016 #17 Skrevet 5. august 2016 Et øyeblikk siden, prt90 skrev: Det er ikke noe demokrati når mesteparten av innbyggerne blir nektet både stemmerett og statsborgerskap Men de kan jo da bare flytte ut av Israel hvis de blir behandlet så fælt. Hvorfor gjør de ikke det da, mon tro? Kan det være at Israel faktisk er å foretrekke fremfor f.eks Jordan (som jo ble proklamert som palestinernes stat av Sovjetunionen i 1948)?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #18 Skrevet 5. august 2016 4 minutter siden, O.G. skrev: Men de kan jo da bare flytte ut av Israel hvis de blir behandlet så fælt. Hvorfor gjør de ikke det da, mon tro? Kan det være at Israel faktisk er å foretrekke fremfor f.eks Jordan (som jo ble proklamert som palestinernes stat av Sovjetunionen i 1948)? Nå ble jeg interessert - har du en kilde på at Sovjet proklamerte Jordan sm palestinernes stat? Anonymkode: 35b0c...1b3
Gjest O.G. Skrevet 5. august 2016 #19 Skrevet 5. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nå ble jeg interessert - har du en kilde på at Sovjet proklamerte Jordan sm palestinernes stat? Anonymkode: 35b0c...1b3 Din venn google.
prt90 Skrevet 5. august 2016 #20 Skrevet 5. august 2016 4 minutter siden, O.G. skrev: Men de kan jo da bare flytte ut av Israel hvis de blir behandlet så fælt. Hvorfor gjør de ikke det da, mon tro? Kan det være at Israel faktisk er å foretrekke fremfor f.eks Jordan (som jo ble proklamert som palestinernes stat av Sovjetunionen i 1948)? Det er jo hjemlandet deres, hvorfor skal de tvinges til å flytte? Hvis Israel er et demokrati, hvorfor får de ikke stemmerett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå