Gå til innhold

Fødselspermisjon før 6mnd?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei. Lurer på et par ting..

Dersom jeg får en 50%stilling i hjemmesykepleien fra august neste år, må jeg vente med å prøve med å bli gravid for å få fødselspermisjon m lønn? jeg har lest i reglene at det står at jeg må ha jobbet 6 av 10 mnd før svangerskapet??

Altså viss jeg begynner stillingen i august, kan jeg bli gravid etter 2mnd, men da får jeg ikke permisjonslønn???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har lest i reglene at det står at jeg må ha jobbet 6 av 10 mnd før svangerskapet??

Nå er jeg ingen ekspert på området men jeg tror det 6 mnd før du skal ha permisjon,altså 6 mnd mens du er gravid.Som sagt det er det jeg tror men jeg er ikke helt sikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lest i reglene at det står at jeg må ha jobbet 6 av 10 mnd før svangerskapet??

Du må ha hatt inntektsgivende arbeid i 6 av de siste 10 mnd. før permisjonen starter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer som Veronal sier. Husk imidlertid på at permisjonen starter alltid 3 uker før termin..... Ikke sats på 6 måneder til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer som Veronal sier. Husk imidlertid på at permisjonen starter alltid 3 uker før termin..... Ikke sats på 6 måneder til termin.

Og føder man før tiden, slik at permisjonen trer i kraft da, så kan man også få et problem om man har telt på dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...