Gå til innhold

Hvordan fortelle at jeg har valgt forlover?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Jeg er forlovet (hurra!), og er i gang med å planlegge bryllup. Jeg har ei god venninne som jeg har kjent i 6-7 år, som jeg har spurt om å være min forlover. Hun er min beste venninne.

Jeg har en barndomsvenninne som jeg har kjent i 20 år, som jeg tror de fleste (inkludert henne), forventer at jeg skal spørre. Men vi har ikke hatt så mye kontakt de siste årene. Vi bor i ulike byer og møtes 1-2 ganger i året. Vi prater aldri på telefon, kun litt på SMS/Facebook mellom gangene vi ses. Bør jeg fortelle henne at jeg har valgt noen andre? Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 0aaf6...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriv en melding på face "Bryllupsnytt: Lise har sagt ja til å være min forlover, hurra!" 

Problem solved.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt opp til deg hvem du velger som forlover! Verken henne eller din omgangskrets skal ha noe å si på det. Hvis hun reagerer så er det kun et tegn på at du har valgt rett - bryllupet handler om deg og din mann og ikke forloveren! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner problemet ditt. ViljaH sitt forslag er kanskje best, altså en nøytral beskjed som går til alle. (FruGlad er litt utenfor tema her, det er klart ts velger selv, det er ikke det som er dilemmaet.)

Den andre måten er jo å si det direkte til barndomsvenninnen. Men det tenker jeg du trenger å gjøre bare hvis du har vært forlover for henne, eller at dere en eller annen gang har snakket om å være forlovere for hverandre. Hvis det aldri er nevnt, synes jeg det kan være like greit å skrive en "offentlig" melding på fb om du vet hun følger med der.

Det kan jo hende hun blir litt lei seg, men slik er jo livet. Jeg var selv forlover for en barndomsvenninne en gang. Hyggelig å bli spurt, men hun hadde nok mange nærere venninner da, og mange ting ved opplevelsen ble litt småkleint. Hadde bare sporadisk kontakt i mange år, nå er den snart helt utdødd... Tenker det hadde vært bedre om hun hadde valgt en nærmere venninne som forlover. Men de er fortsatt gift da, det skal jeg ha!:Nikke:

Anonymkode: 91b01...06b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...