Gå til innhold

Ferie med x?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Den 2.8.2016 at 23.52, AnonymBruker skrev:

Og slike som deg gjør meg helt kvalm..

Å ha barn er ingen unnskyldning for å være dårlig kjæreste. Barna går ikke alltid først.. Hadde de gjort det hadde ikke foreldrene splittet lag i utgangspunktet ..

barnet har mor med på NC - da måtte ikke nødvendigvis far være med . Dette er bare en måte å leke litt familie igjen .. Er mor ELLER far god nok i hverdagen burde det også holde på NC.

hadde ts fått mulighet til 1: mene noe 2: blitt inkludert- så hadde saken vært anderleses ..,

Anonymkode: 1e367...72d

Så at far ønsker å delta fordi sønnen spiller er ikke ett alternativ?? At man derfor er dårlig kjæreste fordi man ikke sitter hjemme mens TS er på jobb siden han ikke har tatt henne med på en ferie sammen med barna deres? Problemet her er kommunikasjonen til TS og far, ikke at han er på cup. 

Anonymkode: 5ee4a...097

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å si at de er på ferie høres ut som de har planlagt sin egen luksus. De er på en fotball cup. Da vi var på Norway cup gjorde vi masse gøy. Vi dro heller ikke hjem da vi ble slått ut fordi det er mye å finne på. De hadde ikke planlagt å bli slått ut tidelig så at far har blitt igjen er jo spontant for å få er tid sammen med sønnen. Ikke Xen. De fleste vet at cupen varer en uke så antar ikke hun ventet han hjem i går. Skal man ikke bry seg om hvor gøy sønnen har det oppi dette? Jeg synes at TS kan ta opp sine følelser rundt dette og at hvis far er oppegående her så vil han ta mer hensyn neste gang hvis han ønsker å være med på noe som angår hans sønn. Far har heller aldri vært oppi en slik situasjon før og han har kanskje ikke tenkt alt gjennom så man lærer av sine feil. Jeg klarer bare ikke å synes at far gjør noe galt med å være der selv om ting kunne blitt gjort annerledes i forveien. Som stemor har du sikkert mye i vente som du ikke hadde regnet med så ikke forvent at du alltid kommer først. Fokuser på deres kommunikasjon og velg dine kamper og kameler. Hvis du vil ha han mer for deg selv så blir det enklere hvis dere får felles barn for da har han to barn han må ta hensyn til og ikke bare ett.

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva vet TS om at far tar en tur med de to andre når de er gamle nok til cup og ikke eldste? Er det å prioritere feil da? At man har deltatt mer med fellesbarn enn første? Barna har forskjellig alder og forskjellige mødre. Nå har det seg slik at Xen er moren til dette barnet. Hadde det vært en X han ikke hadde hatt barn sammen med så hadde det vært rart. Det er snakk om en uke i forbindelse med cup. Hadde det vært en sydenreise så hadde det vært rart ja, eller en annen tur uten ett arrangement som deres felles barn er involvert i. 

Hadde ikke vært noe par lenger flere år fram i tid hvis min kjæreste og samboer gjennnom 2 år bare satte av ferie til å være med eksen, og ingenting til å være med meg og vår familie (meg, mine/våre og hans). 

AnonymBruker
Skrevet

TS her

Har forståelse for at dei begge vil vere med han på cup. Å er bra det at begge vil stille opp når han først er på cup. Men x er ikke så veldig iverig på å ha barna ellers . Å dei er my mere hos oss en dei 50 % dei skal. Å det er helt greit det. For det er hos oss dei helst vil vere. Jeg har et  nærtforhold til barna. Jeg har også barna mye alene da når min samboer er borte . Fordi hun ikke kan ha barna.

Men det er det at dei rykket ut fra NC på tirsdag og kommer ikke hjem før på søndag. Det er det som er veldig sårt synes og føler jeg. Pluss at jeg vet at x gjerne ville hat tilbake min samboer. Synes det da ikke er noe god følelse å vite det når dei er der så mange dager ekstra og bor sammen i campingvogn. 

Anonymkode: d71fe...71f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener fremdeles at problemet ikke er turen, men deres kommunikasjon. Finn ut av ting når han kommer hjem

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Biloba skrev:

Hadde ikke vært noe par lenger flere år fram i tid hvis min kjæreste og samboer gjennnom 2 år bare satte av ferie til å være med eksen, og ingenting til å være med meg og vår familie (meg, mine/våre og hans). 

HI sier han har en uke ferie og TS er uansett på jobb.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HI sier han har en uke ferie og TS er uansett på jobb.

Ja, jeg har lest hele tråden. Han har ikke tatt seg noe fri til ferie samtidig med ts denne sommeren. Niks, nada, ingenting. Mens han har campingvognferie og leker familie med eksen og deres felles barn. Og ikke engang brydd seg med å spørre henne om hun synes det er greit, eller invitert henne med. Som hun sier kunne hun ha spurt en annen om å bytte vakter om hun hadde fått beskjed i forveien. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Biloba skrev:

Ja, jeg har lest hele tråden. Han har ikke tatt seg noe fri til ferie samtidig med ts denne sommeren. Niks, nada, ingenting. Mens han har campingvognferie og leker familie med eksen og deres felles barn. Og ikke engang brydd seg med å spørre henne om hun synes det er greit, eller invitert henne med. Som hun sier kunne hun ha spurt en annen om å bytte vakter om hun hadde fått beskjed i forveien. 

Hvorfor skal TS være med på denne turen? Ønsker barnet å ha henne med? Nå får barnet også farens fulle oppmerksomhet istede for å ta hensyn til TS også. Det er snakk om en uke ilp av 2 år. Kanskje det aldri skjer igjen. Hvis han bare har en uke ferie så synes jeg det er helt innafor å bruke den med sønnen. Hvorfor han bare har en uke har ikke TS sagt noe om. Det er jo tydelig at de har ett problem når denne situasjonen oppstår, men det er fremdeles ikke selve turen som er problemet. TS innrømmer også sjalusi så da er det også vanskligere å akseptere turen. Igjen støtter jeg ikke hvordan turen ble gjort på, men ser ikke noe galt med at samboeren er borte denne uken. Ferie kan de ta igjen sammen en annen gang.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal TS være med på denne turen? Ønsker barnet å ha henne med? Nå får barnet også farens fulle oppmerksomhet istede for å ta hensyn til TS også. Det er snakk om en uke ilp av 2 år. Kanskje det aldri skjer igjen. Hvis han bare har en uke ferie så synes jeg det er helt innafor å bruke den med sønnen. Hvorfor han bare har en uke har ikke TS sagt noe om. Det er jo tydelig at de har ett problem når denne situasjonen oppstår, men det er fremdeles ikke selve turen som er problemet. TS innrømmer også sjalusi så da er det også vanskligere å akseptere turen. Igjen støtter jeg ikke hvordan turen ble gjort på, men ser ikke noe galt med at samboeren er borte denne uken. Ferie kan de ta igjen sammen en annen gang.

Hvis du synes det er greit å behandle partner slik, så deg om det

Ingen har rett på bare en uke ferie, her er det flere valg ute og går der altså kjæreste ikke har vært på prioriteringslisten.

Min mann har vært på helgetur med eksen og deres barn, da han hadde lyst til å invitere barbet med på et arrangement som foregikk på mors helg, i tillegg til at arrangementet også kunne være interessant for mor. Da hadde de hvert sitt hotellrom, de delte ikke en liten campingvogn og gjorde en uke ut av det. Ts sier at eksen også vil ha mannen tilbake, hvis det er hennes inntrykk er det ganske normalt å føle på sjalusi. Mannens calg og måte å gjøre det på gar ikke akkurat vært tillitvekkende heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her

Har forståelse for at dei begge vil vere med han på cup. Å er bra det at begge vil stille opp når han først er på cup. Men x er ikke så veldig iverig på å ha barna ellers . Å dei er my mere hos oss en dei 50 % dei skal. Å det er helt greit det. For det er hos oss dei helst vil vere. Jeg har et  nærtforhold til barna. Jeg har også barna mye alene da når min samboer er borte . Fordi hun ikke kan ha barna.

Men det er det at dei rykket ut fra NC på tirsdag og kommer ikke hjem før på søndag. Det er det som er veldig sårt synes og føler jeg. Pluss at jeg vet at x gjerne ville hat tilbake min samboer. Synes det da ikke er noe god følelse å vite det når dei er der så mange dager ekstra og bor sammen i campingvogn. 

Syns denne "saken" blir styggere og styggere jo flere opplysninger som kommer frem..

Når det er slik at eksen ønsker han tilbake burde mannen din av respekt ikke blitt med. Og skulle begge bli med burde eksen bodd et annet sted.. Bod i telt etc.. Å drive å feriere sammen etter at "prosjektet" er over er også litt suspekt..

Jeg hadde blitt helt kvalm av å vite at kjæresten min lå enten rett over eller i samme seng som eksen.. Delt sene kvelder osv.Dette er ikke bare "barnas beste" , men mer en flukt tilbake for å se om det var riktig ...

man behandler partneren bedre...

Skrevet

Jeg begynner å bli litt lei av at barnas beste-kortet blir dratt opp uansett situasjon med skilte foreldre. Det er lov å ta hensyn til andre selv om man har barn. Hvis alt skal gå på bekostning av ny partner, er det ikke rart at nye forhold også tar slutt. Da må det være bedre å være singel til barna er store.

Og nei, selv om det er til barnets beste så er det ikke nødvendig å dra på ferie med eksen. Med mindre nye partnere også er med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, GørilB skrev:

Jeg begynner å bli litt lei av at barnas beste-kortet blir dratt opp uansett situasjon med skilte foreldre. Det er lov å ta hensyn til andre selv om man har barn. Hvis alt skal gå på bekostning av ny partner, er det ikke rart at nye forhold også tar slutt. Da må det være bedre å være singel til barna er store.

Og nei, selv om det er til barnets beste så er det ikke nødvendig å dra på ferie med eksen. Med mindre nye partnere også er med.

Dette er ikke en ferie med eksen, det er en fotballcup. Akkurat som at jeg skulle blitt nektet å delta på en cup faren til barnet mitt skulle på, bare fordi hans kjæreste ikke ville la meg se sønnen min spille også? Hører du hvor vanvittig det er?

Anonymkode: 685ab...1fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Ser mange skriver det er en cup ikke en feri. Greit nok det. Men etter tirsdag så har det ikke vert noe cup. Resten av laget er reist hjem. Hadde dei også kommet hjem etter at dei hadde gåd ut av cupen. Hadde jeg ikke følt de samme om denne ferie uken. Etter dei gjekk ut av cupen har dei jo feriert. Vert på utflukter hele tiden og ute på ting. Mange dager det synes jeg fra tirs til søndag uten cup. Bare finne på andre ting. Det er dette som er sårt og vondt. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke en ferie med eksen, det er en fotballcup. Akkurat som at jeg skulle blitt nektet å delta på en cup faren til barnet mitt skulle på, bare fordi hans kjæreste ikke ville la meg se sønnen min spille også? Hører du hvor vanvittig det er?

Selvfølgelig kan foreldrene gå på samme kamper, men de er ikke på kamper, de er på utflukter og bor i samme campingvogn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Ser mange skriver det er en cup ikke en feri. Greit nok det. Men etter tirsdag så har det ikke vert noe cup. Resten av laget er reist hjem. Hadde dei også kommet hjem etter at dei hadde gåd ut av cupen. Hadde jeg ikke følt de samme om denne ferie uken. Etter dei gjekk ut av cupen har dei jo feriert. Vert på utflukter hele tiden og ute på ting. Mange dager det synes jeg fra tirs til søndag uten cup. Bare finne på andre ting. Det er dette som er sårt og vondt. 

Må være kjempe sårt og vondt ja... Har du snakket med mannen din om det - etter at de røk ut av cupen?

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke snakk om å nekte noen noe som helst. Men om å inkludere sin partner. En fotballcup som varer i en uke blir fort en ferie. Det er stor forskjell på å se kamper sammen, og det å tilbringe hver dag i en uke sammen - i samme campingvogn.

Endret av GørilB
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan var det å få gubben hjem igjen? Har han beklaget?

Skrevet
Den 2. august 2016 at 5.00, AnonymBruker skrev:

Har en samboer som er på ferie/fotball cup med sin x og deres felles barn en uke.

Synes dette er veldig sårt. Har vert samboere i to år og har mine og dine barn. Dei to andre sommerene har vi hatt ferie sammen med barna. I år har vi ingen ferie sammen , kun hver for oss. Synes det da er litt vondt at han velger å ha sin ferie sammen med sin x i steden for meg.

Er der bare jeg som overreagere her eller er det veldig vanlig blant skilte foreldre?

Jeg kunne aldri tenkt meg og reist slik med min x , selv om vi har to barn sammen

TS

Jeg ser din sårbarhet i situasjonen. Men samtidig så synes jeg et er flott at din samboer svelger kameler (tilsynelatende) og tilbringer tid med sin eks for barnas skyld. Tenk så fint det må være for disse barna å oppleve at begge foreldrene er tilstede for dem i en slik situasjon, følelsen av samhold, vennskap og familietid! 

Din samboer har valgt deg som sin livsledsager, ikke sin eks. Jeg håper at du kan være raus med samboeren din og gi han kred for å prioritere barna sine foran partneren i denne sammenhengen. Det er slik ekte menn gjør, spør du meg. 

Kanskje får dere muligheter til å tilbringe tid sammen alene, i løpet av høsten? :)  

Skrevet
2 timer siden, MissTeri skrev:

Jeg ser din sårbarhet i situasjonen. Men samtidig så synes jeg et er flott at din samboer svelger kameler (tilsynelatende) og tilbringer tid med sin eks for barnas skyld. Tenk så fint det må være for disse barna å oppleve at begge foreldrene er tilstede for dem i en slik situasjon, følelsen av samhold, vennskap og familietid! 

Din samboer har valgt deg som sin livsledsager, ikke sin eks. Jeg håper at du kan være raus med samboeren din og gi han kred for å prioritere barna sine foran partneren i denne sammenhengen. Det er slik ekte menn gjør, spør du meg. 

Kanskje får dere muligheter til å tilbringe tid sammen alene, i løpet av høsten? :)  

Han er samboer. Han skal vise samhold med sin nåværende samboer, ikke sin eks. Kanskje han savner eksen, når han har invitert henne med for å bo i campingvigneb med ham en uke. Kanskje er cupen et skalkeskjul for å kjenne på om det fortsatt er følelser der. Ekte mennviser lojalitet med sin partner. Som han har vist før, en livsledsager er utskiftbar, og etter bare 2 år har han ikke valgt å sette av ferie til å være med henne en gang. Ts behøver ikke å gi ham kred for det. Han kunne vært en flott pappa uten å ta akkurat dette stuntet.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Biloba skrev:

Han er samboer. Han skal vise samhold med sin nåværende samboer, ikke sin eks. Kanskje han savner eksen, når han har invitert henne med for å bo i campingvigneb med ham en uke. Kanskje er cupen et skalkeskjul for å kjenne på om det fortsatt er følelser der. Ekte mennviser lojalitet med sin partner. Som han har vist før, en livsledsager er utskiftbar, og etter bare 2 år har han ikke valgt å sette av ferie til å være med henne en gang. Ts behøver ikke å gi ham kred for det. Han kunne vært en flott pappa uten å ta akkurat dette stuntet.

Vi får være enige om å børe uenige da 😉 Håper ivertfall at det ordner seg for fremtiden...

2 minutter siden, Biloba skrev:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...