Gå til innhold

Ferie med x?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en samboer som er på ferie/fotball cup med sin x og deres felles barn en uke.

Synes dette er veldig sårt. Har vert samboere i to år og har mine og dine barn. Dei to andre sommerene har vi hatt ferie sammen med barna. I år har vi ingen ferie sammen , kun hver for oss. Synes det da er litt vondt at han velger å ha sin ferie sammen med sin x i steden for meg.

Er der bare jeg som overreagere her eller er det veldig vanlig blant skilte foreldre?

Jeg kunne aldri tenkt meg og reist slik med min x , selv om vi har to barn sammen

TS

Anonymkode: d71fe...71f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg utrolig godt..

Er fotball veldig viktig for samboeren din - og var dette planlagt i håp om at du og ble med - eller la eksen og han opp ferieplanene før han snakket med deg?

Om det var det siste ( slik som min - nå eks, gjorde) ville jeg tatt en alvorsprat.. Om det er slik at det er viktigere å legge ferien tilrette med hans eks familie og slik hindre at du, han, og hans- og dine barn blir en familie ville jeg seriøst vurdert å bryte ut av forholdet.. Hvis ikke kommer hver eneste ferie til å bli et irritasjonsmoment..

Anonymkode: 1e367...72d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar det er snakk om at fellesbarnet skal spille fotballcup, og at begge foreldrene blir med?

Da er det vanskelig å kritisere dem for å reise sammen, synes jeg, selv om jeg skjønner godt at du føler som du gjør.

Om det er "vanlig" eller ikke å feriere sammen... tja si det, tror det er veldig forskjellig. Min mann ville heller svelget glødende kull enn å dra på ferie med eksen, andre har et vennskapelig forhold. Jeg kjenner nok flest av de som ikke ville dratt med eksen, fordi forholdet ikke er bra nok til at det ville blitt vellykket, men det er nok ikke uvanlig å gjøre det heller. Jeg synes det er ganske annerledes når de drar på barnets fotballarrangement enn en "vanlig" ferie, det er jo ikke det samme som at de tar en sydentur sammen fordi at det er så koselig ;) 

Anonymkode: 0b194...749

• Liker 4
Gjest Magnifiq
Skrevet

Når de har reist for å se på barnet spille fotball syns jeg det er noe annet enn å dra på ferie sammen.

Hvorfor ble du ikke med?

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Han viste at jeg måtte jobbe da. For en av oss må holde bedriften i gang. Å jeg ble heller aldri spurt om jeg Vilde vere med så jeg kunne finne noen til å jobbe for meg. 

Er et av deres felles barn som skal spille ja. Å han Vilde ha med x en for å vere med å passe på dei andre.

Spurte aldri  meg hva jeg følte om det bare sa at slik blir det. Ho blir med den uka å bor sammen med oss.

Synes dette er veldig sårt.Skjønner på en måte at han vil ha med en person til for å sjå etter barna. Men sjølv om dei ikke kommer videre i cupen. Blir dei ut uka. Så nå får jeg dagelig opp Facebook oppdatering på hvor gøy dei har det av x has og snaper fra barna. For det er jo ikke sp mye fotball spilling . Mest utflukter hit og dit dei driver med etter kampen er spilt 

Skrevet

det er nok dette livet du har involvert deg i, dessverre. xen er og blir en del av familien resten av livet i ditt tilfelle, enten får du kaste deg med, eller så må du vurdere å takk for deg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo skrevet en tråd om dette før? Tror kanskje ikke du får noen andre svar nå...

Anonymkode: 265e1...dc8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Nei, jeg har ikke skrevet noen tråd om dette før. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spurte aldri  meg hva jeg følte om det bare sa at slik blir det. 

Synes dette er veldig sårt.Skjønner på en måte at han vil ha med en person til for å sjå etter barna. Men sjølv om dei ikke kommer videre i cupen. Blir dei ut uka. Så nå får jeg dagelig opp Facebook oppdatering på hvor gøy dei har det av x has og snaper fra barna. For det er jo ikke sp mye fotball spilling . Mest utflukter hit og dit dei driver med etter kampen er spilt 

Han har vel vist at "ny" familie og "ny" partner ikke har noen lojalitet eller prioritet hos ham, selv etter to år i samme hjem. Ikke bare fordi han reiser bort med eks, men understreket av at han ikke har satt av ferie til å være sammen med deg.

Han kan ikke være så blåst at han ikke ser problemet her. Kan du i det hele tatt fortelle om sommeren din til venner/kolleger/familie uten å skjemmes over hvordan forholdet deres fungerer?

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Han viste at jeg måtte jobbe da. For en av oss må holde bedriften i gang. Å jeg ble heller aldri spurt om jeg Vilde vere med så jeg kunne finne noen til å jobbe for meg. 

Er et av deres felles barn som skal spille ja. Å han Vilde ha med x en for å vere med å passe på dei andre.

Spurte aldri  meg hva jeg følte om det bare sa at slik blir det. Ho blir med den uka å bor sammen med oss.

Dette er IKKE greit!! Kjenner jeg blir SÅÅÅ provosert av mannen din!!

Først skulle ferien bli diskutert med deg, lyst -om du hadde lyst/ ikke lyst å dra på NC. Hvis du hadde lyst måtte muligheten til å ta fri blitt sjekket. Hvis det ikke var mulig skulle familien dvs DU og han blitt enig om det var greit at han dro uten deg ( dvs ferie hver for dere). Særkullbarnets mor skulle jo tydeligvis være med barnet sitt så da hadde jo noen stilt opp for dette barnet slik st det ikke er behov for at far  stiller opp.. Dette gjør at han burde diskutert med deg om det ble Oslo -tur eller ei. Videre burde han vært så "proff" at han var "fotball - kollega" med eksen.. Utflukter ellers burde ikke han og eksen dele.. Må være utrolig vondt for deg å se at eksen koser seg med DIN mann på sosiale medier ..

Var jeg deg hadde jeg saklig spurt mannen når han kommer hjem om det er slik han ser for seg resten av fremtiden også- er svaret JA (helt sikkert med begrunnelse at "barna må gå først- bla-bla" ) så hadde jeg fortalt at det ikke var intressant å dele livet med de holdningene .. Han har barn fra før - dette gir han ikke et frikort til å feriere med eksen eller rett til å være dårlig kjæreste. 

Det han  i år gjorde var bare SÅ FEIL, ikke utilgivelig om han innser det - men ikke aksepter flere slike , du skal ikke spille 2.fiolin 

Min dypeste medfølelse - STOR KLEM til deg :)

AnonymBruker
Skrevet

Er en ganske lik tråd her inne.

Anonymkode: fcab3...88f

• Liker 1
Gjest Jessica
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Først skulle ferien bli diskutert med deg, lyst -om du hadde lyst/ ikke lyst å dra på NC. Hvis du hadde lyst måtte muligheten til å ta fri blitt sjekket. Hvis det ikke var mulig skulle familien dvs DU og han blitt enig om det var greit at han dro uten deg ( dvs ferie hver for dere). Særkullbarnets mor skulle jo tydeligvis være med barnet sitt så da hadde jo noen stilt opp for dette barnet slik st det ikke er behov for at far  stiller opp.. Dette gjør at han burde diskutert med deg om det ble Oslo -tur eller ei. Videre burde han vært så "proff" at han var "fotball - kollega" med eksen.. Utflukter ellers burde ikke han og eksen dele.. Må være utrolig vondt for deg å se at eksen koser seg med DIN mann på sosiale medier ..

Var jeg deg hadde jeg saklig spurt mannen når han kommer hjem om det er slik han ser for seg resten av fremtiden også- er svaret JA (helt sikkert med begrunnelse at "barna må gå først- bla-bla" ) så hadde jeg fortalt at det ikke var intressant å dele livet med de holdningene .. Han har barn fra før - dette gir han ikke et frikort til å feriere med eksen eller rett til å være dårlig kjæreste. 

Det han  i år gjorde var bare SÅ FEIL, ikke utilgivelig om han innser det - men ikke aksepter flere slike , du skal ikke spille 2.fiolin 

Ikke greit at du fyrer opp under og prosijerer dine følelser over på ts. 

Når det er sagt.  Jeg før skikkelig deja vu av denne tråden :klo:

Skrevet (endret)
46 minutter siden, Jessica skrev:

Ja, ts skrev et innlegg om dette her i fjor også (eller ihvertfall en god stund siden) hehehe

edit: ikke fjor, men før ferien. 

Endret av gobbledigook
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, Jessica skrev:

du er vel ikke tilfeldigvis med eksen din på Norway cup?

AnonymBruker
Skrevet

Sånne som deg gjør meg ekstremt irritert! Er ikke rart at kvinner blir sett på som psyko-ekser... hvorfor kan ikke han dra på tur med xen og barna sine? Det er xen hans for en grunn, og de har helt sikkert ikke sex med hverandre fordi sønnen spiller fotball... slapp av litt, hvordan ville du følt det hvis xen din ikke fikk ha kontakt med deg på den måten han og du ville bare pga en sjalu partner? Barna er vel viktigst 

Anonymkode: 273fb...cb4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er så hyggelig når foreldre kan vise barna sine at de er venner og at barna kommer først. Samboeren min sove hos eksen hver tredje helg for å få mer tid med barnet sitt (bor i forskjellige byer med en times flydistanse). De feirer jul sammen og vi finner på aktiviteter sammen alle sammen. Det er jo det livet jeg valgte når jeg fikk meg mann med barn fra før av og synes det er supert at eksen hans og han har et så godt forhold. 

Anonymkode: fd0db...a6b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det denne mannen har gjort er veldig riktig ovenfor barna sine. Ja, han burde kanskje spurt TS mer om muligheter for at hun også kunne bli med, men ifølge TS visse de begge at hun måtte jobbe. Utflukter med felles barn er jo bare koselig :) Og flott at noen foreldre klarer å beholde vennskapet slik ovenfor barna. 

Anonymkode: 685ab...1fa

• Liker 10
Skrevet

Det denne mannen har gjort er veldig riktig ovenfor barna sine. Ja, han burde kanskje spurt TS mer om muligheter for at hun også kunne bli med, men ifølge TS visse de begge at hun måtte jobbe. Utflukter med felles barn er jo bare koselig :) Og flott at noen foreldre klarer å beholde vennskapet slik ovenfor barna. 

Fikk du med deg at han ikke gidder å ha ferie med samboeren sin i år? Hva er koselig med at han -kun- ferierer med eksen og barna? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk med dine holdninger burde forbli single når forholdet til den den har barn med havarerer..

Å nedprioritere samboer er ikke under noen forhold akseptabelt ..

Om han hadde diskutert m ts FØRST - og om ts hadde gitt grønt lys for å dra med eksen ; først da hadde det vært greit.

barn eller ikke- man skal ALLTID ta hensyn til følelsene til den andre. Man kan utmerket godt ha et samarbeid ifht barna uten henge sammen eller å feriere sammen ..

Om mannen fortsetter slik håper jeg ts vet å gå videre og finner seg en som ikke forventer å få i pose og sekk..

Gjest Jessica
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

du er vel ikke tilfeldigvis med eksen din på Norway cup?

Nei heldigvis 😄 Har ingen ex å reise med 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...