Gå til innhold

Opplevd at leger, psykologer etc ler av deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 3. august 2016 den 12.34, AnonymBruker skrev:

Da jeg ble tvangsinnlagt og lå i sykebilen, så satt det en dansk sykepleier der. Det var da jeg sa at det sugde å være utlending i Norge.

"Hvorfor det? Jeg er jo utlending selv, jeg er dansk" svarer mannen
"Nei det er du ikke, du er ikke sånn krydderutlending" svarte jeg.

Fyren fikk latterkrampe. Og ble forøvrig skjelt ut av overlegene da vi ankom sinnsykehuset. For man kan ikke le sånn foran pasienter osv.

Anonymkode: f4190...b42

Haha, unnskyld, men den kommentaren din var jo veldig morsom :fnise: Når jeg ble kjørt i ambulanse for å bli lagt inn på psyk lo ambulansemaen av meg, fordi jeg synes har var så søt at jeg ga han en pakke marsipanstenger jeg hadde i vesken :ph34r:

Anonymkode: dd835...ae0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå var det forhåpentligvis ikke av meg men opplevde det som meget uproffesjonelt allikevel. Var innlagt for alvorlig depresjon, og videreført til et annet lokale og snakket med overlegen om selvmordsplanene mine. To damer som jobbet der var også med på møte og fniste seg imellom mens jeg fortalte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slektning måtte pumpes etter å ha tatt noen tabletter og en av sykepleierne sa "dette var ikke det lureste du har gjort". H*n hadde levd med en psykisk ustabil person i flere år.

Anonymkode: 75b32...6b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke blitt ledd av, men har opplevd at legen ikke har tatt meg på fullt alvor når h*n burde gjort det. Jeg kom svært bekynret med en kul i brystet, hvorpå legen sa i en spøkefull tone: «Jasså, har du drevet med selvdiagnostisering via google nå?» Jeg ble henvist videre på riktig måte, altså, og  legen innrømmet å være svært sjokkert da jeg faktisk ble diagnostisert med kreft, og det attpåtil en ganske hissig variant. Selv om det høres spesielt ut, så har jeg absolutt tillit til denne legen. Vedkommende er faktisk både ydmyk og lyttende, og en svært god støtte i en vanskelig tid. 

Anonymkode: 2a2ca...2a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vikarlege lo og mente jeg bare kunne ta meg sammen... to måneder etter viste mr at jeg hadde forandringer i hjernen som førte til hukommelsessvikt og kognitiv svikt... Lo ikke lengre den legen nei.  

Anonymkode: 72a4a...d97

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke blitt ledd av, men har opplevd at legen ikke har tatt meg på fullt alvor når h*n burde gjort det. Jeg kom svært bekynret med en kul i brystet, hvorpå legen sa i en spøkefull tone: «Jasså, har du drevet med selvdiagnostisering via google nå?» Jeg ble henvist videre på riktig måte, altså, og  legen innrømmet å være svært sjokkert da jeg faktisk ble diagnostisert med kreft, og det attpåtil en ganske hissig variant. Selv om det høres spesielt ut, så har jeg absolutt tillit til denne legen. Vedkommende er faktisk både ydmyk og lyttende, og en svært god støtte i en vanskelig tid. 

Anonymkode: 2a2ca...2a6

Om legen innrømmet at den tok feil er det et veldig positivt tegn. Leger møter sikkert mange mennesker som googler ufarlige symptomer og tror de har kreft, men det er aldri morsomt å bli møtt med "åja du er en googler du". Men om legen kan omstille seg og innse at du ikke er gal, så hold på den

Anonymkode: ab5c0...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes uempatiske mennesker i alle yrker. ( Dessverre også narsisster og psykopater )

Om de burde arbeide med mennesker er en annen sak..

:ph34r:

Anonymkode: 6bb0d...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at de har ledd, men jeg har opplevd en sterk ovenfra-og ned-holdning uten at de har satt seg så mye inn i papirene mine først.

Anonymkode: 7075b...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...