Gjest Annonym nå Skrevet 10. november 2004 #1 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg var litt usikker på hvor dette spørsmålet skulle postes, men tar sjansen på dette forumet som bl.a. relaterer seg til karriere. Hvor langt kan en arbeidsgiver gå mht krav til ansatte uten at dette blir sett på som UNORMALE KRAV. Basis for spørsmålet er som følger: Jeg har en avtale med en bedrift om at en av de ansatte skulle få gjøre noen mindre oppgaver for meg på privat basis såfremt det ikke medførte belastning av arbeidstiden. Jeg betaler også for dette privat til medarbeideren. Tidligere sendte jeg en mail (til jobben ettersom vedkommende ikke har PC hjemme) med en tegning til denne medarbeideren. På bakgrunn av tegningen skulle denne medarbeideren vurdere noe. Jeg har nå fått mail fra ledelsen om at dette ikke er akseptabelt ettersom mailen ville bli lest i arbeidstiden (mailen bestod av 2 linjer). Dessuten var det en forutsetning at bedriften ikke skulle belastes mente de i mailen. Å skrive ut èn A4 side for å ta med hjem ble sett på som slik belastning av firmaets utstyr/økonomi. Tidligere fikk vedkommende kjeft fordi jeg ble oppringt av medarbeideren fra en firmatelefon, selv om det var i vedkommendes spisepause. Dette er en praksis som er ekstremt streng iforhold til erfaring fra mine arbeidsgivere. Spørsmålet er derfor om dette er vanlig rundt om på norske bedrifter ? meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #2 Del Skrevet 10. november 2004 Det du beskriver her er kjennetegn for små norske bedrifter. De kan være gjerrig og smålig. Familiebedrifter kan være ennå verre... Store selskaper derimot, pleier ikke å bry seg om sånt. Uansett: slik oppførsel er uanstendig og kjip fra deres side: de burde kunne se gjennom fingrene på slike småting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #3 Del Skrevet 10. november 2004 Det er ikke vanlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #4 Del Skrevet 10. november 2004 Definitivt veldig urimelig, og ikke vanlig praksis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå