Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Jeg har forsøkt å lese og søke i andre tråder, men finner ikke noen som har svart på tilsvarende. Er ganske ny i feltet og någet rådvill. 

Som så mange andre her inne prøver jeg å bli gravid. Er i 4 pp, og er sååå utolmodig og vi er veldig klare for å bli gravide. De tidligere pp har jeg hatt symptomer rett etter EL. Symptomjakt, ohyeah !  Spesielt har ekstremt ømme pupper kommet bare dager etter EL. Det er forsåvidt ikke unormalt for meg da jeg har dette alltid mellom EL og TR, men de har lissom vært ekstra ømme. Ømmheten avtar alltid dagen før mensen kommer. Det slår aldri feil.

Har uregelmessige sykluser, alt mellom 24-27 dager. De to siste pp har jeg brukt EL-tester og har hatt sex rundt EL og etter.  Denne måneden har jeg vært en del mer avslappet til hele graviditetsgreia, og tenkt at det skjer når det skjer.. 

Denne mnd hadde jeg første TR dag 7 juli. EL-testene slo ut 18 og 19 juli. (Positiv EL-test kl  1100 og negativ EL-test kl 2230 den 19 juni) 

7 DPO følte jeg meg litt uggen på dagen og fikk biittelitt ømme bryster.  (Det er egentlig uvanlig sent for meg å få ømme bryster da dette gjerne kommer 2 DPO) Tenkte ikke noe mer over det den dagen. På natt til 8 DPO våknet jeg med noen voldsomme kaldfrysninger, kvalme og murring i livmoren. Sov lite den natten og dagene etter har jeg vært småuggen sånn innimellom hver dag. Det er så uggen at jeg tenker at nå må jeg nesten spy, men så går det over. Jeg finner ikke noe mønster i akkurat den kvalmen og den kommer og går.

10 DPO begynner puppene for alvor å bli ømme med litt stikk innimellom. 11 DPO får jeg bittelitt rosa utflod og jeg tenker at det kan da ikke være TR så tidlig, isåfall har jeg bare en syklus på 23 dager. En annen ting er at puppene fremdeles er ømme noe som ALDRI har skjedd før etter at TR har kommet. Kvalmen er der av og til. 

12 DPO ( i dag) får jeg litt mer blod og jeg tenker at, jaja, det var den graviditeten. TR kom som vanlig. 

Det som er så veldig veldig rart og uvanlig er

1. Jeg har ømme pupper og småblødninger, og puppene blir bare ømmere, og ømmere... 

2. Jeg er kvalm og småuggen noe jeg ikke har opplevd før

Jeg har tatt graviditetstest og den er negativ, men det kan jo være for tidlig. Jeg er 12 DPO.

Er det noen andre her som har opplevd å være uggen og hatt ømme pupper selv om mensen kom, og som var gravid?

Jeg hadde satt STOR pris på tilbakemelding.

Endret av April87
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, April87 skrev:

Er det noen andre her som har opplevd å være uggen og hatt ømme pupper selv om mensen kom, og som var/ikke var gravid?

Dette opplevde jeg flere ganger uten å være gravid. Faktisk tror jeg den mnd med positiv test var den eneste der jeg ikke hadde ømme pupper. Her er det nok veldig store variasjoner. 

Men så lenge du ikke har fått mensen, er definitivt mulighet for at du er gravid. Har du kontroll på når du skal ha mensen?

Skrevet (endret)
42 minutter siden, Bokdamen skrev:

Dette opplevde jeg flere ganger uten å være gravid. Faktisk tror jeg den mnd med positiv test var den eneste der jeg ikke hadde ømme pupper. Her er det nok veldig store variasjoner. 

Men så lenge du ikke har fått mensen, er definitivt mulighet for at du er gravid. Har du kontroll på når du skal ha mensen?

Jeg har fått en litt rar mensen ( skrevet det som TR 'tante rød, ;) )... Skulle egentlig hatt mensen om 2 august (altså om 2 dager) Fikk mensen 4 dager for tidlig..

Syntes det er så rart at kroppen klarer å få meg så forvirret. Håpløst ! :P 

Endret av April87
Gjest Chroma
Skrevet

Hvis du har fått mensen er det nok veldig liten sjanse for at du er gravid.

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver : "som veldig mange her prøver jeg å bli gravid"

ehhhhhhh... Dette er forumet for GRAVIDE, neste forum på listen er for prøvere, tror du passer bedre der. Hade.

Anonymkode: 95c5b...92d

Skrevet
8 timer siden, Bokdamen skrev:

Kan tydeligvis ikke lese :P

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

ehhhhhhh... Dette er forumet for GRAVIDE, neste forum på listen er for prøvere, tror du passer bedre der. Hade.

Skikkelig sassy, du :) 

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror nok dessverre ikke at du er gravid. Ser du skriver at du fikk mensen 4 dager før tiden, men med en syklus på 24 til 28 dager så er jo det å få mensen når du gjorde "innafor" da det egentlig avviker med 1 dag. 

Symptomene du har antar jeg er der fordi du kjenner ekstra godt etter som prøver :)

Men ønsker deg lykke til:)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ser nå at jeg har lagt meg i feil gruppe. Beklager det. 

Endret av April87
Gjest Chroma
Skrevet
1 time siden, April87 skrev:

Ser nå at jeg har lagt meg i feil gruppe. Beklager det. 

Det gjør ingenting, ikke bry deg om han/hun som svarte frekt over her.

AnonymBruker
Skrevet
Den 1. august 2016 at 2.27, AnonymBruker skrev:

Mulig å være så frekk og spydig? skjerp deg! 

Anonymkode: a3bb7...904

• Liker 1
Skrevet

Kanskje det er en festeblødning? Du må nesten bare vente noen dager og teste på nytt. Jeg krysser fingrene :) 

Jeg fikk forøvrig negativ test og TR  på IKM (trodde jeg), og en uke senere sto jeg med en positiv test i hånda. Det viste seg dessverre i uke 11 å være utenfor livmoren, så det endte med en katastrofe... Så dersom du skulle oppdage at du faktisk er gravid, men har en unormal sen HCGstigning, vær litt ekstra obs på at det kan være XU. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for svar. 😃

Nå har jeg kommet til ny EL, så det viste seg å være mensen, gitt! Den kroppen er helt utrolig. Lager så mye tull når man ønsker å bli gravid. Gir meg alle de tegnene jeg tror, og ønsker, at jeg skal få. 😜

Nå er vi igang med ny PP, så da krysser vi fingrene for at det klaffer denne gangen! ❤️

Skrevet

Synd du ikke var gravid, men det er mulig å ha mensen selv om du er gravid. Jeg hadde en spontanabort for en stund siden, var da ikke klar over at jeg var gravid fordi jeg hadde mensen som normalt 2 uker før dette skjedde. Legen sa der hendte inni mellom med noen. Har også ei venninne som fikk mensen som normalt i 2 måneder mens hun var gravid. Hun har en nydelig og helt frisk sønn nå.. Lykke til med videre prøving, håper testen lyser positivt snart :):) 

Anonymkode: 55d90...035

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...