himmeloghav Skrevet 31. juli 2016 #1 Del Skrevet 31. juli 2016 Jeg trenger en sirkel på 15 cm og 10 cm. Er det mulig å lage en sirkel uten passer? Ikke vis meg den videoen på youtube med han som bruker hånd og penn. Det fikk jeg ikke til. Kan man finne slike sirkler på nettet og skrive ut evt andre måter å gjøre det på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #2 Del Skrevet 31. juli 2016 Du kan bruke en kopp/et glass om du har et stort nok et. Ellers alle andre gjenstander som har en sirkulær form. Du kan også skrive ut en sirkel for så å tegne over. Anonymkode: dd6c3...1ff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #3 Del Skrevet 31. juli 2016 55 minutter siden, himmeloghav skrev: Jeg trenger en sirkel på 15 cm og 10 cm. Er det mulig å lage en sirkel uten passer? Ikke vis meg den videoen på youtube med han som bruker hånd og penn. Det fikk jeg ikke til. Kan man finne slike sirkler på nettet og skrive ut evt andre måter å gjøre det på? Ja, om du bretter et ark mange ganger (slik som når man skal klippe "snøkrystaller"), måler opp rett radius og klipper, så får du en sirkel. Evt finn et tegneprogram/ fotordeigeringsprogram, tegn sirkler i rett str og skriv ut Anonymkode: f49bd...bae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheltay Retrac Skrevet 31. juli 2016 #4 Del Skrevet 31. juli 2016 Du kan bruke en tråd med tegnestift i ene enden og blyant i andre. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #5 Del Skrevet 31. juli 2016 58 minutter siden, himmeloghav skrev: Jeg trenger en sirkel på 15 cm og 10 cm. Er det mulig å lage en sirkel uten passer? Ikke vis meg den videoen på youtube med han som bruker hånd og penn. Det fikk jeg ikke til. Kan man finne slike sirkler på nettet og skrive ut evt andre måter å gjøre det på? Denne ser ut til å være 10 cm Men her ser den større ut http://www.cchobby.no/metallring-dia-10-cm-sirkel-10-stk Google og finn sirkler på 10 og 15 cm og tegn av fra skjermen med matpapir og tusj (lett på hånden), dersom de sirklene ikke vil skrives ut i rett str Anonymkode: f49bd...bae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #6 Del Skrevet 31. juli 2016 4 minutter siden, Sheltay Retrac skrev: Du kan bruke en tråd med tegnestift i ene enden og blyant i andre. Supersmart! Anonymkode: f49bd...bae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #7 Del Skrevet 31. juli 2016 1 time siden, himmeloghav skrev: Jeg trenger en sirkel på 15 cm og 10 cm. Er det mulig å lage en sirkel uten passer? Ikke vis meg den videoen på youtube med han som bruker hånd og penn. Det fikk jeg ikke til. Kan man finne slike sirkler på nettet og skrive ut evt andre måter å gjøre det på? Se her (fremgangsmåte som for snøkrystaller): http://blogg.ellendahl.com/2008/11/25/a-klippe-sn%C3%B8krystaller/comment-page-1/ I steden for å klippe slik setter du punkter målt opp med linjal, og klipper slik at det blir en sirkel Anonymkode: f49bd...bae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #8 Del Skrevet 31. juli 2016 Her er det noen som bruker kompass for å lage sirkler http://learn-myself.com/no/cut-a-perfect-circle-7625/ Anonymkode: f49bd...bae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
himmeloghav Skrevet 31. juli 2016 Forfatter #9 Del Skrevet 31. juli 2016 Takk for alle innspill. Jeg fant en tekopp og en skål med de riktige målene. Likte også rådet om å bruke tegnestift og sytråd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #10 Del Skrevet 31. juli 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er det noen som bruker kompass for å lage sirkler http://learn-myself.com/no/cut-a-perfect-circle-7625/ Anonymkode: f49bd...bae Nei, de bruker passer, som TS ikke har. Siden du linker til er en automatisk oversettelse som (i tillegg til uendelig mange andre problemer) ikke klarer å skille mellom forskjellige betydninger av det engelske ordet "compass", som kan bety både kompass og passer. Anonymkode: 5839b...27e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 1. august 2016 #11 Del Skrevet 1. august 2016 5 timer siden, Sheltay Retrac skrev: Du kan bruke en tråd med tegnestift i ene enden og blyant i andre. Hvis du bruker to tegnestifter med en tråd imellom kan du tegne en ellipse. Ikke det TS spurte om, men likevel ganske kult. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #12 Del Skrevet 2. august 2016 Den 31.7.2016 at 20.23, himmeloghav skrev: Er det mulig å lage en sirkel uten passer? Nei det er selvfølgelig helt umulig. Anonymkode: c6e67...871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #13 Del Skrevet 3. august 2016 Den Sunday, July 31, 2016 at 1.45, AnonymBruker skrev: Nei, de bruker passer, som TS ikke har. Siden du linker til er en automatisk oversettelse som (i tillegg til uendelig mange andre problemer) ikke klarer å skille mellom forskjellige betydninger av det engelske ordet "compass", som kan bety både kompass og passer. Anonymkode: 5839b...27e Sakset fra linken: Skarpe kanter skjære runde stålbolter nøye utformet fil eller rasp. Dermed vil du beskytte alle kollegaer fra kutt og sår. - See more at: http://learn-myself.com/no/cut-a-perfect-circle-7625/#sthash.ZrOXMHjP.dpuf Den oversettelsen har definitivt størrw problemer enn kompass/passer ja. Anonymkode: 0f705...c7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aamu Skrevet 3. august 2016 #14 Del Skrevet 3. august 2016 Hvis man tegner opp en stjerne, og fyller ut fler og fler streker, for så å måle rett lengre fra sentrum og ut så vil det til slutt kunne tegnes som en sirkel. Men det du gjorde med kopp var nok mer effektivt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå