fuglekvitter__ Skrevet 7. august 2016 #61 Del Skrevet 7. august 2016 Den 2.8.2016 at 10.28, tirben skrev: Mener du at man aldri kan bli norsk dersom foreldrene har bakgrunn fra et annet land? Jo, har du norsk pass så er du vel så norsk som du får blitt, men hvis du lukker igjen i stedet for å åpne opp for vestlige verdier (være seg norske, svenske, danske, amerikanske verdier), så antar jeg at det skal litt til å bli kalt norsk av nordmenn. Jeg vet om en pakistaner, han kan ikke fordra vestlige ting. Han er mest opptatt av palestina/israel-konflikten og sånt. Han kommer aldri til å åpne seg opp for de såkalte vestlige verdier selvom han har norsk pass. Dem er så lite som overhode mulig i Norge og er her bare av praktiske grunner (praktiske grunner for dem). IS og ISIL er store temaer i dems liv, og det er noe som engasjerer dem kanskje litt mer enn hva som er vanlig (hva enn som er vanlig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knocks Skrevet 7. august 2016 #62 Del Skrevet 7. august 2016 Den 1.8.2016 at 1.29, AnonymBruker skrev: Herr kverulant, alle skjønte vel at jeg mente mennesker som har utlandske forelre som har flyttet til Norge og fått barn her i Norge. Anonymkode: 6dd49...998 Fru kverulant :-) Jeg tror det har en betydning hvordan man i samfunnet omtaler folk på. Mange føler at de aldri blir sett på som ordentlig norske så lenge de har en annen hudfarge. Det kan fort bli et samfunnsproblem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #63 Del Skrevet 7. august 2016 Et øyeblikk siden, Knocks skrev: Fru kverulant :-) Jeg tror det har en betydning hvordan man i samfunnet omtaler folk på. Mange føler at de aldri blir sett på som ordentlig norske så lenge de har en annen hudfarge. Det kan fort bli et samfunnsproblem. Og hvem er som har sagt det i tråden? Ingen, slutt å les for mye inn i innlegg. Som for en hver person som leser hele sammenget, vill skjønne at det var ikke budskapet. Jeg er ikke uenig med deg, men jeg synes det er en uting og tillegge folk meninger de ikke har. Anonymkode: 6dd49...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 7. august 2016 #64 Del Skrevet 7. august 2016 7 minutter siden, Knocks skrev: Fru kverulant :-) Jeg tror det har en betydning hvordan man i samfunnet omtaler folk på. Mange føler at de aldri blir sett på som ordentlig norske så lenge de har en annen hudfarge. Det kan fort bli et samfunnsproblem. Nei, hvis noen ser det sånn så sier det jo litt. Da har man dårlig selvtillit, eller ingen røtter til dette landet i det hele tatt, da. Det er jo kultur, religion og sånt som i såfall må spille en rolle - og tilknyttningen til landet i det hele tatt. Ta utgangspunkt i Tajik eller Abid Raja & co. Jeg tror de føler seg norske selvom de har en liten tint mer pigment enn hva en kritthvit nordmann har. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 7. august 2016 #65 Del Skrevet 7. august 2016 Jeg bor i Grorruddalen og håper selvsagt at mine fremtidige barn skal vokse opp her. Og Grorruddalen er ganske stort område, tviler på at du har vært i hele dette området på din gåtur. Her finner du alt fra store borettslagsblokker til villastrøk og rekkehusbebyggelse. Her vi bor er det en god blanding, men størst andel nordmenn. Jeg liker at det er et stor mangfold, så jeg kunne ikke tenkt meg å bo et annet sted. Mvh Yvonne 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #66 Del Skrevet 7. august 2016 Den 1. august 2016 at 18.58, Knocks skrev: Synes bruken av ordet "norske " er litt forvirrende i denne tråden. Mener man hvite =norske? Vet om mange som er oppvokst i GD med innvandrerbakgrunn, altså foreldrene er innvandret men dem selv er født og oppvokst her, og disse ser seg selv som norske. De fleste med foreldre som er innvandret ser ikke på seg selv som kun norske, i hvert fall ikke i GD. Anonymkode: 0f5e8...1ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #67 Del Skrevet 7. august 2016 Nei, jeg lar ikke barna mine vokse opp i Groruddalen. Det er på feil side av byen, ville aldri vurdert det en gang. Anonymkode: 0936c...f49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #68 Del Skrevet 8. august 2016 Den 2.8.2016 at 13.30, AnonymBruker skrev: Ha en fin dag videre, Herr Kverulant. Dette er ikke hva diskusjonen handler om. Anonymkode: 6dd49...998 Hei. Det er klassisk Hersketeknikk å kalle noen for Kverulant. Anonymkode: 3723a...b04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #69 Del Skrevet 7. april 2017 På 1.8.2016 den 14.29, AnonymBruker skrev: Mannen min er oppvokst i Groruddalen på 80- og 90-tallet. Moren hans bor der ennå, og om ting var ille der før (og det var temmelig ille da han vokste opp der) er det flerfoldige reiser verre nå. Han ville overhode ikke bo i Groruddalen selv da vi skulle velge boligområde for familien vår, så vi valgte å isteden bosette oss på Nordstrand. Heller ingen av vennene hans fra barndommen har valgt å etablere seg der med familie som voksne. Svigermor ønsker også å flytte derfra, hun synes ting har eskalert fra ille til "nærmest ulevelig" i løpet av de siste 10-15 årene. Men siden hun ønsker å bli værende i Oslo er det dessverre egentlig ingen steder (som er noe bedre enn Groruddalen) hun har råd til å flytte til. Anonymkode: b870a...f88 Ja, jøss. Anonymkode: fa3ce...cc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobleplast_ Skrevet 7. april 2017 #70 Del Skrevet 7. april 2017 Nei. Ungene har det sikkert fint, men de vokser jo opp i det miljøet som er der, og for dem er det normalt med "utenlandske holdninger" (i mangel på bedre ord). Jeg er selv oppvokst i Oslo, og det er veldig merkbart hvilke unger som kommer fra Stovner, Groruddalen, Holmlia osv. De er selvsagt like forskjellige som alle andre Oslo-borgere, men det er flere ting hva gjelder oppførsel og holdninger som går igjen. Ville for øvrig ikke latt ungen min vokse opp i Oslo i det hele tatt. Så og si alle skolene er preget av å være østkantskole eller vestkantskole, med alt det innebærer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg