Gå til innhold

Lar du dine barn vokse opp i Groruddalen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du som er norsk, eller, er det i det hele tatt norske igjen i Groruddalen? Som har barn? Var der en tur i dag, og jeg ble nesten overrasket når jeg så en norsk person. Det er BARE innvandrere der..

Anonymkode: 4f7e7...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det gjør jeg ikke. Jeg vokste opp på Stovner på 90 tallet, og da hadde vi 3 ikke norske i klassen. Det var kjempe fint. I dag er dy omentrent 3 norske i hver klasse. Jeg flytter ikke tilbake til Groruddalen og kommer ikke til å sende mine barn på samme skole som jeg gikk...

Anonymkode: 0f5e8...1ca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, flyttet ut av hele kommunen like før barna begynte på skole.

Anonymkode: c4248...e5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk,oppvokst på stovner, bor nå på stovner, 3 barn, gutter som har bodt her siden de ble født.

Anonymkode: 6dd49...998

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norsk,oppvokst på stovner, bor nå på stovner, 3 barn, gutter som har bodt her siden de ble født.

Beklager digresjonen, men kan jeg spørre deg hvordan du synes det er å bo på Stovner? Så et kjempefint hus til salgs der på Finn.no..

Anonymkode: b06cf...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Beklager digresjonen, men kan jeg spørre deg hvordan du synes det er å bo på Stovner? Så et kjempefint hus til salgs der på Finn.no..

Stor trives :)

Bra miljø, spesielt i Idas vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stor trives :)

Bra miljø, spesielt i Idas vei :)

Så fint å høre! Spaner på rekkehus, ligger to ute nå i Smiuvegen og Stovnerbakken, og det ser jo veldig idyllisk ut da. Skal ikke kjøpe nå, men om noen år..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så fint å høre! Spaner på rekkehus, ligger to ute nå i Smiuvegen og Stovnerbakken, og det ser jo veldig idyllisk ut da. Skal ikke kjøpe nå, men om noen år..

Fint der både idylisk og miljø :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som faktisk bor der: har dere også minst ett (eller fleire) barn / ungdommer som faktisk går på barneskole og / eller ungdomsskole i samme området som dere bor i?

Anonymkode: 32b4c...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som faktisk bor der: har dere også minst ett (eller fleire) barn / ungdommer som faktisk går på barneskole og / eller ungdomsskole i samme området som dere bor i?

Anonymkode: 32b4c...2c2

Selfølgelig, jeg skrev at jeg har 3 barn, 1 i barnehage, 2 på barneskole.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Fjott skrev:
17 timer siden, Fjott skrev:

Du var rundt i absolutt hele Groruddalen sånn tilfeldigvis? 

Du var rundt i absolutt hele Groruddalen sånn tilfeldigvis? 

Ikke sant. :ler: Groruddalen er stort altså.
Jeg har lest om det såkalte grorudprosjektet eller noe sånt. De har pusset opp og lagt inn flere ting som discoteker, ramper for skating og sånt, ja mye mer for de yngre der for å integrere bedre - og ja, noen nordmenn valgte å flytte i fra Groruddalen fordi de så sjeldent nordmenn der. Men når dette er sagt så er det nordmenn der, men såkalte innvandrere er overrepresentert der.

Til tross. Husk at dette her representerer mye av dalen. Veldig typisk norsk:

Og døden på oslo s.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, flyttet ut av hele kommunen like før barna begynte på skole.

Anonymkode: c4248...e5e

Groruddalen kommune?

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det utlendinger her, ja. Men det er ikke så ille som folk prøver å få til, og nei den videon var ikke typisk grorudalen,

Vi fikk en politistasjon på stovner for en 15-20 års som har gjort det så mye bedre, og det er nesten ingen kriminalitet her lengre.

Stole på de som har bodd her og/eller bor her, eller de som snakker om hvordan de tror det er?

Jeg kjenner flere inkludert meg selv (og dette er norske folk)som har flyttet tilbake til stovner når vi fikk barn etter å bodt flere år i sentrum,og det er 12 årsiden og vi bor her fortsatt-det sier litt, gjør det ikke det?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det utlendinger her, ja. Men det er ikke så ille som folk prøver å få til, og nei den videon var ikke typisk grorudalen,

Vi fikk en politistasjon på stovner for en 15-20 års som har gjort det så mye bedre, og det er nesten ingen kriminalitet her lengre.

Stole på de som har bodd her og/eller bor her, eller de som snakker om hvordan de tror det er?

Jeg kjenner flere inkludert meg selv (og dette er norske folk)som har flyttet tilbake til stovner når vi fikk barn etter å bodt flere år i sentrum,og det er 12 årsiden og vi bor her fortsatt-det sier litt, gjør det ikke det?

Jeg er oppvokst der og mine foreldre bor der enda, jeg snakker av erfaring. Skjønner ikke det evige behovet, de som bor der har,  for å rosemale det. Jeg kjenner ingen som har flyttet tilbake, alle flyttet andre steder. Jeg sier ikke at jeg hadde en dårlig oppvekst der på 90 tallet, men i dag er det virkelig noe annet. 

Jeg ville aldri for noe i verden flyttet tilbake, men det sier liksom ingenting...?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bor der forsatt. Barna mine går på ungdomsskole der, og det er endel norske elever på den skolen. MANGE NORSKE, I min datters klasse er det 30 elever, er det 8 norske elever, mens noen er halvt norske og halvt ...

Anonymkode: b5d09...5e0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du som er norsk, eller, er det i det hele tatt norske igjen i Groruddalen? Som har barn? Var der en tur i dag, og jeg ble nesten overrasket når jeg så en norsk person. Det er BARE innvandrere der..

Anonymkode: 4f7e7...25a

Nei, hvorfor skal barna vokse opp i Groruddalen når vi ikke bor der, og heller ikke kjenner noen der? 

Anonymkode: b8e3c...da6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er oppvokst der og mine foreldre bor der enda, jeg snakker av erfaring. Skjønner ikke det evige behovet, de som bor der har,  for å rosemale det. Jeg kjenner ingen som har flyttet tilbake, alle flyttet andre steder. Jeg sier ikke at jeg hadde en dårlig oppvekst der på 90 tallet, men i dag er det virkelig noe annet. 

Jeg ville aldri for noe i verden flyttet tilbake, men det sier liksom ingenting...?

Jeg prøver ikke rosemale Groruddalen,men det er ikke så ille so enkelte prøver å få til, verken i barnehage, skolen og nabolagene, 

det er utlendinger,men det er fortsatt veldig mange norske hvite her, det har jeg sett i barnehagene, og barneskolen der mine barn går.

Og jeg vil tørre å si at det er mye bedre her på Stovner enn det det var før vi fikk politistasjonen, når vi hadde narkomane rund overalt,åpent og foran oss ungene på 90 tallet, nå ser man ikke de narkomane lengre fordi de er ikke er lengre, man gå trygg i skogen osv,

og jeg vil faktisk påpeke at du har foreldre som bor der, men du ikke bor der nå, så kan du ikke utale så mye om hvordan det er bo her nå, som du påpekte, det har for forandret seg mye.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er oppvokst i Groruddalen på 80- og 90-tallet. Moren hans bor der ennå, og om ting var ille der før (og det var temmelig ille da han vokste opp der) er det flerfoldige reiser verre nå.  Han ville overhode ikke bo i Groruddalen selv da vi skulle velge boligområde for familien vår, så vi valgte å isteden bosette oss på Nordstrand. Heller ingen av vennene hans fra barndommen har valgt å etablere seg der med familie som voksne.

Svigermor ønsker også å flytte derfra, hun synes ting har eskalert fra ille til "nærmest ulevelig" i løpet av de siste 10-15 årene. Men siden hun ønsker å bli værende i Oslo er det dessverre egentlig ingen steder (som er noe bedre enn Groruddalen) hun har råd til å flytte til. 

Anonymkode: b870a...f88

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...