AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #41 Del Skrevet 31. juli 2016 Men i alle dager da dere Når jeg har sittet og sett på slankeprogram og kjøleskap skal tømmes, så lar jo ekspertene fløte, ekte smør og ost ligge igjen. Og det gjør de fordi de inneholder stoffer kroppene våre trenger. Anonymkode: 96d44...9fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 31. juli 2016 #42 Del Skrevet 31. juli 2016 (endret) 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Til info: Vi er flere venner som ofte lager mat hos hverandre eller spiser hos hverandre. Vi er også hos meg. Så det er ikke slik jeg snylter på henne. Anonymkode: f8487...2ac Ok. Takk for oppklaringen. Hva som ansees som Sundt eller god "slankemetode" er ganske heftig diskutert idag. Alle de ting du nevner (sauser, dressing osv)- er som regel ganske fete, de består jo utelukkende av karbo eller fett. Skal det smake skikkelig godt er det også fettet som gjør akkurat det. For alt vi vet kan det jo hende din venninde har tenkt at du selv vil utelukke disse tingene fra måltider om du er "på slankern" og dermed har hun prioritert å lage magert kjøtt og mye grønnsaker (for å tilfredsstille deg) men hatt en saus eller dressing vedsidenav som smaker godt, og da forventet at du ville velge den bort selv, ettersom dette er "fett" tilbehør uansett. Jeg gjør dette selv; lager magert kjøtt med mye grønnsaker, og har en god saus vedsidenav. Selv bruker jeg da eksempelvis soyassaus, så kan mannen (og de andre gjestene) få bearnesausen. Er dere flere sammen som regelmessig spiser sammen kan det også være at din venninde synes det er problematisk om en eller flere begynner å "forhåndsbestille" maten, da man umulig kan tekkes alle. - er det andre årsaker til at du tror at din venninde ønsker å sabotere for deg? Jeg ville tolket det mer som litt uvitende eller uforsiktig, - enn ondskap. Med mindre jeg hadde andre årsaker vedsidenav som fikk meg til å mistenke at dette var sabotasje og dårlige hensikter. Endret 31. juli 2016 av noe tilfeldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #43 Del Skrevet 31. juli 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men i alle dager da dere Når jeg har sittet og sett på slankeprogram og kjøleskap skal tømmes, så lar jo ekspertene fløte, ekte smør og ost ligge igjen. Og det gjør de fordi de inneholder stoffer kroppene våre trenger. Anonymkode: 96d44...9fd Ja? Så derfor skjønner jeg ikke at det kan sabotere noens slanking? Da er det nok riktig i spekulasjonene at de krangler om babyvekta og ikke om maten. At det er deres graviditeter som kanskje ble sabotert? Anonymkode: 8025c...b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 31. juli 2016 #44 Del Skrevet 31. juli 2016 (endret) 1 time siden, Ananas. skrev: For meg høres det mer ut som hun er en smør- og fløteentusiast med skikkelig tro på "ekte vare", som har forsøkt seg på å demonstrere et eller annet mat-poeng, enn en som har gått inn for å sabotere slanking. Jeg antar at dere spiser for lite sammen til at det faktisk hadde latt seg gjøre. Likevel er det veldig underlig å lyve om hva som faktisk er i maten, og ikke spesielt hyggelig gjort heller. Helt enig i det første du skriver. Det som beskrives er ekstremt gammeldags innen slanking eller "sunnere kosthold". Å droppe litt fløte hjelper ikke - det samme med det motsatte forklart i denne settingen her. Å bortforklare alle f*****-ordene med fløte og kaker og fett. Jo værsågo. Endret 31. juli 2016 av fuglekvinnen__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #45 Del Skrevet 31. juli 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men i alle dager da dere Når jeg har sittet og sett på slankeprogram og kjøleskap skal tømmes, så lar jo ekspertene fløte, ekte smør og ost ligge igjen. Og det gjør de fordi de inneholder stoffer kroppene våre trenger. Anonymkode: 96d44...9fd Det har ikke jeg sett på slankeprogrammer. Dette har jeg bare sett på matprogrammer. Anonymkode: 2e55d...b92 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 31. juli 2016 #46 Del Skrevet 31. juli 2016 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har ikke jeg sett på slankeprogrammer. Dette har jeg bare sett på matprogrammer. Anonymkode: 2e55d...b92 Ikke sant. Her. Her er en erstatter for dere som "aldri" har kake hjemme lenger: http://www.funksjonellmat.no/kakemix/om/ - Det smaker så godt som krydderkake også slipper du unna de mest "vektøkende ingrediensene". Må ærlig si at jeg egentlig ikke skjønte helt hva problemstillingen var. Jeg svarer ut i fra overskriften, men ser at flere ikke holder seg til det TS spør om - ja, jeg også sporet litt av. Men den kaken er en veldig fin erstatter til 500 vafler og to tonn iskrem flere dager i uken. Endret 31. juli 2016 av fuglekvinnen__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #47 Del Skrevet 31. juli 2016 2 timer siden, fuglekvinnen__ skrev: Så du og den anonyme er klar over at dere begge deltar i diskusjonen her inne? Fordi hun påstår det om deg. Kan det være at hun vil bli gravid? At det ikke handler om slanking men om et slags press for å få deg eller noen til å unngå eller å bli gravide? Kan det rett og slett være noe annet enn slanking som trigger henne til å sabotere noe annet kanskje? Kanskje dere misforstår hverandre? At slanking betø slang som i epleslang? Hm.... *betenkt* Jeg syntes det høres så merkelig ut at to stykker som er venninner blir så irriterte på hverandre pga noe som egentlig er en bagatell. Hvis ikke man er sykelig feit så klart og vil unngå slankeoperasjon? Jeg tror deg jeg - hvorfor skulle noen gidde å rappe med seg mat i fra en venninne liksom? Kanskje noen andre gjør det, også skylder dem på deg? Til hennes forsvar. Det finnes en diett som går ut på å spise fete ting - hvorav man kan gå ned i vekt av det også. Hvis hun serverer fløte og fete ting med vilje når du skal slanke deg, kan du ikke bare unngå å spise det og hvordan i huleste klarer hun å få det til å bli til at du snylter da? Jeg skjønner ingenting av det der jeg. Så hun har laget sunne varianter av fete ting rett og slett og diktet opp hva innholdet er? Jo, jeg skjønner at det er frustrerende hvis hun har holdt på sånn en stund. Har folk spekulert i om du er gravid da? Dette var for meg helt uforståelig? Ts Anonymkode: f8487...2ac 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #48 Del Skrevet 31. juli 2016 Hun saboterer vel ikke, men å bruke masse rømme i maten er ikke sunt, spesielt ikke om du eter sånt hver dag.. Hvor ofte eter du den rømmesalaten hennes da? det går jo an å bare ta litt. Det er ikke vanskelig å se om det er rømme eller følte i maten. Du ser den er tykk og hvit kremete.. Anonymkode: 9387f...066 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vackra Skrevet 31. juli 2016 #49 Del Skrevet 31. juli 2016 Du har selv ansvar for hva du putter i munnen, og kan hjelpe til å lage mat/la vær å spise hvis du ikke er sikker på hva som er i. Er man på besøk oppfører man deretter, og spiser ikke opp maten deres for senere å være sur og slenger dritt om det etterpå. Hadde jeg vært venninnen i denne historien hadde jeg tenkt meg om før jeg ville hatt lyst til å invitere TS på middag igjen. Hvis du slanker deg så spis det sunne på middagsbordet. Det høres ut som hun lager masse god mat fra bunnen av. Du velger selv om du vil ha rømme, saus og dressing. Ingen av de tingene gjør deg slankere, ei heller lettprodukter. Du kan ikke forvente at hun skal kjøpe inn masse lettprodukter hun ikke liker og lage dårligere mat til en hel gjeng fordi du MÅ ha dressing, saus osv.. At du faktisk tror hun gjør det for å SABOTERE er helt sykt. De spiste jo maten selv også? Saboterer hun for alle da? Seg selv også? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #50 Del Skrevet 31. juli 2016 33 minutter siden, Vackra skrev: Du har selv ansvar for hva du putter i munnen, og kan hjelpe til å lage mat/la vær å spise hvis du ikke er sikker på hva som er i. Er man på besøk oppfører man deretter, og spiser ikke opp maten deres for senere å være sur og slenger dritt om det etterpå. Hadde jeg vært venninnen i denne historien hadde jeg tenkt meg om før jeg ville hatt lyst til å invitere TS på middag igjen. Hvis du slanker deg så spis det sunne på middagsbordet. Det høres ut som hun lager masse god mat fra bunnen av. Du velger selv om du vil ha rømme, saus og dressing. Ingen av de tingene gjør deg slankere, ei heller lettprodukter. Du kan ikke forvente at hun skal kjøpe inn masse lettprodukter hun ikke liker og lage dårligere mat til en hel gjeng fordi du MÅ ha dressing, saus osv.. At du faktisk tror hun gjør det for å SABOTERE er helt sykt. De spiste jo maten selv også? Saboterer hun for alle da? Seg selv også? Kjære vene. Denne "venninnen" løy jo om at dette var en sunnere utgave. Dette dreier jo seg ikke om matvarene i seg selv. TS skriver jo at det ikke er krise. At hun løy om det, for så å godte seg over at TS likte det så godt på grunn av fløten, smøret etc. Jeg er virkelig bekymret for enkeltes oppfatningsevner. Anonymkode: 2e55d...b92 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #51 Del Skrevet 31. juli 2016 Hun hadde sikkert ikke lyst til å lage slankemat, og synes det var frekt av deg å få alle til å lage slankemat, men ikke turte å si det. Anonymkode: 11d47...29a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #52 Del Skrevet 31. juli 2016 Gah, hvor vanskelig er det å lese det som står i hovedinnlegget? Venninnen har sagt at hun lagde sunnere versjoner av f.eks. saus og dressinger, kjøpte lettere pålegg, og så videre. Da er det ikke en ''misforståelse'', og TS visste nok utmerket godt at en dressing består av f.eks. rømme og er ikke overrasket over at det var ''sneket inn'' noe sted. Problemet ligger ikke der. Problemet er at venninnen hevdet å lage sunnere versjoner av disse tingene - f.eks. ved å bruke lettrømme i stedet for vanlig, kremfløte i stedet for matfløte, magrere pålegg etc. Som da var regelrett løgn. Ikke sant, det er ikke så vanskelig å forstå. Anonymkode: 2f8d3...96a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høsta Skrevet 31. juli 2016 #53 Del Skrevet 31. juli 2016 Dette er helt uakseptabelt i min mening, og venninnen din bør komme med en beklagelse før dere har kontakt igjen. Og jeg hadde faktisk ikke deltatt i flere av hennes måltider før jeg var trygg på at hun brukte de ingrediensene hun sa. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #54 Del Skrevet 31. juli 2016 8 minutter siden, Høsta skrev: Dette er helt uakseptabelt i min mening, og venninnen din bør komme med en beklagelse før dere har kontakt igjen. Og jeg hadde faktisk ikke deltatt i flere av hennes måltider før jeg var trygg på at hun brukte de ingrediensene hun sa. Beklagelse fordi Ts kanskje fikk i seg noen få kalorier ekstra på et måltid? Her tar det av. Anonymkode: d9149...361 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høsta Skrevet 31. juli 2016 #55 Del Skrevet 31. juli 2016 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklagelse fordi Ts kanskje fikk i seg noen få kalorier ekstra på et måltid? Her tar det av. Anonymkode: d9149...361 Beklagelse for å lyve. Når man slanker seg har kalorier betydning, så derfor er det problematisk når mennesker lyver om ingredienser i matlagingen for å sabotere, være lat eller gir faen. De får heller gi uttrykk for dette enn å sabotere for de som prøver å gjøre noe for egen helse. Endret 31. juli 2016 av Høsta 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #56 Del Skrevet 31. juli 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gah, hvor vanskelig er det å lese det som står i hovedinnlegget? Venninnen har sagt at hun lagde sunnere versjoner av f.eks. saus og dressinger, kjøpte lettere pålegg, og så videre. Da er det ikke en ''misforståelse'', og TS visste nok utmerket godt at en dressing består av f.eks. rømme og er ikke overrasket over at det var ''sneket inn'' noe sted. Problemet ligger ikke der. Problemet er at venninnen hevdet å lage sunnere versjoner av disse tingene - f.eks. ved å bruke lettrømme i stedet for vanlig, kremfløte i stedet for matfløte, magrere pålegg etc. Som da var regelrett løgn. Ikke sant, det er ikke så vanskelig å forstå. Anonymkode: 2f8d3...96a Har du lest innlegget selv? Venninnen sa ingenting om at hun brukte lettere ingredienser denne gangen. Hun laget det hun ville lage, noe Ts altså oppfattet som et angrep på hennes slanking. Høres ganske idiotisk ut. Om jeg hadde blitt konfrontert med noe sånt hadde jeg begynt å le. Anonymkode: d9149...361 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høsta Skrevet 31. juli 2016 #57 Del Skrevet 31. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du lest innlegget selv? Venninnen sa ingenting om at hun brukte lettere ingredienser denne gangen. Hun laget det hun ville lage, noe Ts altså oppfattet som et angrep på hennes slanking. Høres ganske idiotisk ut. Om jeg hadde blitt konfrontert med noe sånt hadde jeg begynt å le. Anonymkode: d9149...361 Fra hovedinnlegget: "F.eks har hun sagt at hun har laget sunnere eggerøre, dressinger, sauser, kjøpt lettere pålegg osv. Men nå forleden så sa hun at grunnen til at jeg sikkert synes maten var god (har kommentert at det meste har vært veldig godt) var at hun brukte alt fra godt smør, fløte, feitende oster (f.eks norvegia og ikke lettost) osv. Hun sa hun hadde brukt fløte i eggerøren, kremfløte i sauser, ordentlig rømme til dressinger osv. Det er jo ikke helt krise for meg, men jeg synes det er rart i og med at hun før hvert måltid har informert meg om at hun har valgt lettere alternativer. " 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 31. juli 2016 #58 Del Skrevet 31. juli 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg holder på å slanke meg og har derfor informert venner om dette. Da spesielt dersom vi skal treffes for å lage mat eller på fest hvor alle for eksempel tar med seg litt hver. Jeg mener ikke at dette skal gå utover de andre, men jeg synes jo det er fint dersom det er mulig å lage noe som alle kan spise og som ikke er for usunt. Men så har jeg en venninne som jeg tror prøver å sabotere for meg. Jeg veier 80kg, så jeg har grunn til å slank meg noen kilo. Først trodde jeg venninnen min tok hensyn til dette, fordi hun ofte har laget til sunne måltider. F.eks har hun sagt at hun har laget sunnere eggerøre, dressinger, sauser, kjøpt lettere pålegg osv. Men nå forleden så sa hun at grunnen til at jeg sikkert synes maten var god (har kommentert at det meste har vært veldig godt) var at hun brukte alt fra godt smør, fløte, feitende oster (f.eks norvegia og ikke lettost) osv. Hun sa hun hadde brukt fløte i eggerøren, kremfløte i sauser, ordentlig rømme til dressinger osv. Det er jo ikke helt krise for meg, men jeg synes det er rart i og med at hun før hvert måltid har informert meg om at hun har valgt lettere alternativer. Hva synes dere? Overreager jeg eller ikke? Jeg kommenterte ikke noe til henne da, men jeg ble jo litt paff. Anonymkode: f8487...2ac Du er ikke avhengig av venninnen din for å lykkes. Du skal få "manne råd" , Sånn tenker vi: Drit i venninnen din, om hun saboterer eller ei - det er du som bestemmer hvor mye du putter i munnen. Dersom hun lager usunn mat i motsetning til hva hun pleier, så spis litt mindre. Det er alltid, ALLTID, noen som blir misunnelig eller ikke liker det når du gjør noe som de ikke klarer. Og ellers, du kan faktisk spise alle slags matvarer og gå ned i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaea Skrevet 31. juli 2016 #59 Del Skrevet 31. juli 2016 (endret) 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du lest innlegget selv? Venninnen sa ingenting om at hun brukte lettere ingredienser denne gangen. Hun laget det hun ville lage, noe Ts altså oppfattet som et angrep på hennes slanking. Høres ganske idiotisk ut. Om jeg hadde blitt konfrontert med noe sånt hadde jeg begynt å le. Anonymkode: d9149...361 Det er ikke det som står. Endret 31. juli 2016 av Gaea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #60 Del Skrevet 31. juli 2016 5 minutter siden, Marr skrev: Det er ikke det som står. Det står ingenting om at venninnen DENNE GANGEN på forhånd hadde sagt at hun kun brukte lett-produkter. Anonymkode: d9149...361 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå