Gå til innhold

Tror venninne prøver å sabotere slankingen min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg holder på å slanke meg og har derfor informert venner om dette. Da spesielt dersom vi skal treffes for å lage mat eller på fest hvor alle for eksempel tar med seg litt hver. Jeg mener ikke at dette skal gå utover de andre, men jeg synes jo det er fint dersom det er mulig å lage noe som alle kan spise og som ikke er for usunt. 

Men så har jeg en venninne som jeg tror prøver å sabotere for meg. Jeg veier 80kg, så jeg har grunn til å slank meg noen kilo. Først trodde jeg venninnen min tok hensyn til dette, fordi hun ofte har laget til sunne måltider. F.eks har hun sagt at hun har laget sunnere eggerøre, dressinger, sauser, kjøpt lettere pålegg osv. Men nå forleden så sa hun at grunnen til at jeg sikkert synes maten var god (har kommentert at det meste har vært veldig godt) var at hun brukte alt fra godt smør, fløte, feitende oster (f.eks norvegia og ikke lettost) osv. Hun sa hun hadde brukt fløte i eggerøren, kremfløte i sauser, ordentlig rømme til dressinger osv. Det er jo ikke helt krise for meg, men jeg synes det er rart i og med at hun før hvert måltid har informert meg om at hun har valgt lettere alternativer. 

Hva synes dere? Overreager jeg eller ikke? Jeg kommenterte ikke noe til henne da, men jeg ble jo litt paff. 

Anonymkode: f8487...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde spurt: Hvorfor har du løyet til meg og sagt at det var lettere varianter i maten, når det ikke var det? Jeg hadde grillet henne med spørsmål. I dont accept this kinda stuff. Det der er en som prøver å ødelegge slankinga di. definitivt. 

Anonymkode: 3fea7...ae1

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er dårlig gjort. Hun har jo faktisk lurt deg.
Meningen med venner er at man skal støtte og hjelpe hverandre, ikke ødelegge og sabotere. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår ikke hvorfor venninnen din gjør slikt, men jeg vil gi deg tipset jeg selv følger: Lag det meste av maten selv. Når du kjøper og lager mat selv, har du også 100% kontroll over hva du får i deg. Om du f eks bruker MyFitnessPal, får du god hjelp med vektnedgangen. Jeg har selv gått ned 15 kg ved å spise riktig mat, men det hadde jeg aldri klart dersom jeg hadde spist den "sunne" maten min mann lager. Man kan faktisk ikke legge ansvaret for slankingen over på noen andre; man må ta kontroll over den selv.

Når det er sagt: Lykke til, håper du klarer å nå målet ditt☺

Anonymkode: fbea5...0f9

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke, men hvorfor skulle ei som er venninnen din forsøke å sabotere noe så uvesentlig?
Å sabotere slanking - det høres jo ikke normalt ut.

Å sabotere ting i utgangspunktet er jo ikke normalt. Hvorfor er du venn med henne da?

Anonymkode: 8025c...b6a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du snylter litt vel mye på vennnnen din, når du mener hennes matlaging går ut over din slanking. Hva med å lage din egen mat?

Anonymkode: d9149...361

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor venninnen din gjør slikt, men jeg vil gi deg tipset jeg selv følger: Lag det meste av maten selv. Når du kjøper og lager mat selv, har du også 100% kontroll over hva du får i deg. Om du f eks bruker MyFitnessPal, får du god hjelp med vektnedgangen. Jeg har selv gått ned 15 kg ved å spise riktig mat, men det hadde jeg aldri klart dersom jeg hadde spist den "sunne" maten min mann lager. Man kan faktisk ikke legge ansvaret for slankingen over på noen andre; man må ta kontroll over den selv.

Når det er sagt: Lykke til, håper du klarer å nå målet ditt☺

hva er riktig mat? jeg bare lurer fordi jeg vil ned i vekt også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du snylter litt vel mye på vennnnen din, når du mener hennes matlaging går ut over din slanking. Hva med å lage din egen mat?

Hvor får du det i fra at TS ikke lager sin egen mat?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor får du det i fra at TS ikke lager sin egen mat?

Poenget er hvor ofte hun spiser venninnens mat. Man ødelegger ikke slanking av å spise mat med fløte som ingrediens en eneste gang. Er det et enkelttilfelle bør Ts slutte å syte, og har det skjedd ofte kan kanskje Ts lage mat til venninnen i framtiden, ellers er det snylting.

Utakknemlig å spise andres mat og deretter klage på at den var for fet!

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Eehhm.. Hvorfor et det din venninde som skal lage så mye mat til deg? Og om du "spiser på hennes regning", forventer du virkelig at hun skal spesial tilberede dem utelukkende for ditt behov?? 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg fikk inntrykk av. Hvor ofte er det TS spiser hos andre? Jeg holder vekta og jeg lager stort sett mat selv.

Anonymkode: 10c9f...177

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er hvor ofte hun spiser venninnens mat. Man ødelegger ikke slanking av å spise mat med fløte som ingrediens en eneste gang. Er det et enkelttilfelle bør Ts slutte å syte, og har det skjedd ofte kan kanskje Ts lage mat til venninnen i framtiden, ellers er det snylting.

Utakknemlig å spise andres mat og deretter klage på at den var for fet!

Så venninnen er så gjerrig at hun blir irritert fordi noen har smakt litt av tallerknen hennes, eller er det snakk om at ts går inn i hjemme til personen og tømmer et helt kjøleskap?

Selv har jeg til gode å oppleve en sånn venninne. Det høres helt absurd ut for meg at noen gjør sånt. Kanskje hun er misunnelig hvis TS blir tynn eller noe sånt?
Bor dere på bygda? Hvordan vet du alt dette egentlig? Kjenner du TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg fikk inntrykk av. Hvor ofte er det TS spiser hos andre? Jeg holder vekta og jeg lager stort sett mat selv.

Anonymkode: 10c9f...177

Hvor står det skrevet? Jeg ser ikke det skrevet her noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Here we go again...

Noen er visst glad i å bjeffe mot andre.

Huff, det er slitsomt å lese tråder når det er slik.

Anonymkode: 21d0b...e89

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Here we go again...

Noen er visst glad i å bjeffe mot andre.

Huff, det er slitsomt å lese tråder når det er slik.

Noe så tragisk i fra begges sider hvis det der er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker mer som om at dere forsøker å sabotere graviditeten til noen, eller omvendt. Haha, så patetisk. Pass på å vit hvem barnefaren er denne gangen da jenter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva er riktig mat? jeg bare lurer fordi jeg vil ned i vekt også :) 

Nå kan jeg kun snakke fra egen erfaring, men mine 15 ekstra kilo forsvant da jeg begynte å loggføre måltidene mine i MyFitnessPal. Spiser meg mett ved hvert måltid, men spiser kalorifattig. Kan spise ubegrensede mengder med grønnsaker, og ellers grove knekkebrød/grovbrød, fisk, rent kjøtt osv. Spiser ikke prosessert mat, og junk food har jeg ikke spist på et par-tre år. Jeg spiser så "rent'' som mulig, og kroppen min har veldig godt av det. Får ikke lenger kviser, og generelt er kroppen mer på lag. Før kunne jeg spises meg kvalm på godteri, kaker og junk food, men jeg har aldri spist meg kvalm på noe etter at jeg endret livsstil. Nå spiser jeg med måte, og det er veldig tilfredsstillende☺

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Det virker mer som om at dere forsøker å sabotere graviditeten til noen, eller omvendt. Haha, så patetisk. Pass på å vit hvem barnefaren er denne gangen da jenter.

Takk for fin kommentar som ga meg dagens smil! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå kan jeg kun snakke fra egen erfaring, men mine 15 ekstra kilo forsvant da jeg begynte å loggføre måltidene mine i MyFitnessPal. Spiser meg mett ved hvert måltid, men spiser kalorifattig. Kan spise ubegrensede mengder med grønnsaker, og ellers grove knekkebrød/grovbrød, fisk, rent kjøtt osv. Spiser ikke prosessert mat, og junk food har jeg ikke spist på et par-tre år. Jeg spiser så "rent'' som mulig, og kroppen min har veldig godt av det. Får ikke lenger kviser, og generelt er kroppen mer på lag. Før kunne jeg spises meg kvalm på godteri, kaker og junk food, men jeg har aldri spist meg kvalm på noe etter at jeg endret livsstil. Nå spiser jeg med måte, og det er veldig tilfredsstillende☺

Jeg skjønner ikke at dere orker å omgåes hverandre jeg. Unger eller ei. Slanking eller ikke slanking. Trening eller ikke trening. Husk: ikke legg dere om kvelden med en følelse av at dere må spy!!!

Endret av fuglekvinnen__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig at det skal gå sånn sport i å "ta" ts? Det er jo helt irrelevant hvor ofte det skjer eller hvor stor deal det er å spise ett måltid med litt ekstra fett. Poenget er at venninnen løy om ingrediensene og deretter avslørte det. Jeg hadde følt at venninnen prøvde bevisst å være ekkel mot meg. Kan nesten ikke tro at TS ikke spurte om hvorfor hun gjorde det. Hva var vitsen, liksom? Er venninna så usikker på seg selv at hun ikke unner deg noen kilo mindre?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...