Gå til innhold

Nabo tok materialer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er du virkelig så smålig, TS? Jeg gir med glede bort alt jeg ikke har bruk for selv. Klær, interiør, møbler etc. Gamle materialer ville jeg gitt bort uten å blunke. Det må da være fint at noen får glede av det som er søppel for deg? Er det sånn at ting plutselig får verdi for deg når noen andre vil ha det? 

Anonymkode: d8214...2e0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi pusser opp, og håndverkerne bar ned en del gamle materialer fra det vi har revet ned. Så kom naboen visstnok forbi og sa "dere trenger ikke hive det der oppi containeren, jeg kan ta det", og så tok han alt, har visst laget paller av det, som han stabler ved på som han selger.

Altså uten å spørre noen av oss om det! Da kan vi vel bare ta en palle med ved av ham uten å spørre, eller?

Anonymkode: 2cc58...4b9

Wake up and smell the coffey.

Det er faktisk relativt vanlig å kunne hente ut materialer fra containere fra byggeplasser, etter avtale fra kontraktører, har selv gjort det flere ganger.

Om du som kunde ikke ønsker at noen skal få tillatelse til å forsyne seg fra den/de konteinerne som brukes på ditt prosjekt så må du faktisk ta det opp med kontraktøren under de innledende forhandlingene.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1. august 2016 at 10.38, AnonymBruker skrev:

TS har all grunn til å reagere. Denne naboen var frekk og tok seg til rette. Selv om ts skulle kaste disse materialene er det tross alt ts sitt avfall (som kan være en ressurs og ha pengeverdi), og som eier bestemme hva dette skal brukes til. Spiller ingen rolle om det skulle kastes. Naboen tok seg til rette.

Jeg har selv ting som skal kastes av og til. Og foretrekker heller å deponere det til avfall enn å gi det bort gratis. Vil noen ha det får de kjøpe det. Jeg har tross alt betalt for det engang, og ser ikke gleden i å bedrive veldedighet, spesielt i Norge. Føler større glede i at når jeg ikke skal ha det så skal ingen ha det. Dere kan like det eller ikke. Men det er mitt og jeg bestemmer!

Anonymkode: 0563a...dd6

Du er ikke veldig opptatt av miljøet skjønner jeg.. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, tingeling skrev:

Du er ikke veldig opptatt av miljøet skjønner jeg.. 

Noen er bare sånn.

Syns bare det er topp om noen kan bruke det jeg ikke trenger lenger, skulle ønske flere så nytten i å gi ting videre :-)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Syns bare det er topp om noen kan bruke det jeg ikke trenger lenger, skulle ønske flere så nytten i å gi ting videre :-)

Helt enig!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...