Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på den i 5 dager, følte at jeg gikk rundt i en tåke, og at det var vanskelig å konsentrere seg. Jeg holdt på med eksamener da, så veldig viktig at konsentrasjonen var bra. Jeg som får orgasme på 5 min, kunne ikke få det i det hele tatt. Følte ikke at det hjalp på depresjonen. Så jeg sluttet på de.

Anonymkode: 83844...022

5 dager har man jo ikke kommet igang igjen, lang mindre kommet over bivirkningene.

Jeg har brukt det i alt for mange år, men det fungerer godt, og jeg fungerer ikke uten de pr dags dato. Lykkepiller er kallenavnet på alle de der, noe de ikke er. Men jeg vil heller ha et flatt følelsesliv enn å gå opp og ned som før ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykkepiller er et teit kallenavn som media har funnet på.

Hvis du har fått riktig type antidepressiva for deg så skal du oppleve at stemningsleiet ditt blir jevnet ut og unngår å havne i de aller dypeste og mørkeste dalene. Dessverre innebærer det for mange av "toppene" blir kuttet av også, og mange opplever å føle seg "flate" og likegyldige. Hvis dette blir for ekstremt kan det være at man burde bytte til en annen medisin. Men man skal være klar over at bivirkningene er ekstra kraftige de første ukene og roer seg med tiden.

Jeg har gått på Zoloft i mange år og kommer ikke til å slutte med det første.

Skrevet

Slutt å bruk begrepet lykkepille. En blir ikke lykkelig av å bruke denne. En får heller ikke russymptomer.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

5dager er utilstrekkelog til å vurdere effekten, da det tar lang tid å oppnå så,alt "steady state," der du har jevn plasmakonsentrasjon gjennom døgnet. Du har egentlig bare kjent på bivirkninger, og disse vil avta etter hvert som man vlir tilvent preparatet.

Du har i realiteten ikke gitt deg selv noe vurderingsgrunnlag.

Anonymkode: 63aa2...0b2

Litt uenig her. Det er sant at det er en del startbivirkninger en må overleve, men når det gjelder evne til orgasme, noe som var viktig for AN, så forandrer ikke det seg i de aller fleste tilfellene. Men det finnes andre AD som ikke påvirker denne funksjonen.

Anonymkode: 6feb0...e4a

Skrevet

Tråden ryddet for helsefarlige råd, samt debatt om dosering. 

Bond, forumansvarlig

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt uenig her. Det er sant at det er en del startbivirkninger en må overleve, men når det gjelder evne til orgasme, noe som var viktig for AN, så forandrer ikke det seg i de aller fleste tilfellene. Men det finnes andre AD som ikke påvirker denne funksjonen.

Anonymkode: 6feb0...e4a

Da må man prioritere. Jeg hadde gladelig valgt bort orgasmer for å slippe tung depresjon. Å ikke ville prøve medisineringen under full effekt er dumt. Om man konverterer til et annet medikament etter noen måneder overlever man helt fint uten orgasmer i denne perioden. Kanskje var ts ikke så veldig deprimert i utgangspunktet?

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Zoloft er ikke antidepressiva, men en medisin mot psykose.

En kraftig bivirkning er at man kan havne i en slags fysisk koma der man ikke klarer bevege seg, og da setter de inn andre tunge medikamenter for å oppheve tilstanden. Har aldri tatt zoloft selv.

Anonymkode: 2ec29...38f

Tull. Zoloft er et SSRI, altså antidepressiva.

Anonymkode: 743aa...385

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg beklager. Forvekslet det med tolvon.

Tolvon er også antidepressiva, av den gammeldagse typen. Nå må du slutte å uttale deg på ting du ikke vet noe om. Truxal, derimot, er antipsykotika,

Skrevet

Legen har foreskrevet 50 mg. Tatt dette i 2 uker nå. Kvalmen,  mageproblemer, null sexlyst samt vanskelig å sove. Føler ikke det har hjulpet så langt.  Vurderer å kutte de ut 

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, runi skrev:

Legen har foreskrevet 50 mg. Tatt dette i 2 uker nå. Kvalmen,  mageproblemer, null sexlyst samt vanskelig å sove. Føler ikke det har hjulpet så langt.  Vurderer å kutte de ut 

Jeg fikk også mange bivirkninger av Zoloft, bl.a rykninger i øyne og sinne. Det ble så ubehagelig at jeg bare måtte slutte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden er et godt eksempel på at man ikke bør bruke kg for å søke råd. Det er forskrivende leges ansvar å følge opp pasienten, og "råd" fra folk som åpenbart ikke vet hva de snakker om vil bare skape frustrasjon. Jeg anbefaler deg å ikke lese mer i denne tråden, ts. Du kan ikke vite hvem som har kompetanse og ikke.

AnonymBruker
Skrevet
Den 31.7.2016 at 13.32, AnonymBruker skrev:

Zoloft er ikke antidepressiva, men en medisin mot psykose.

En kraftig bivirkning er at man kan havne i en slags fysisk koma der man ikke klarer bevege seg, og da setter de inn andre tunge medikamenter for å oppheve tilstanden. Har aldri tatt zoloft selv.

Zoloft er en SSRI (selektive serotoninreopptakshemmere) og er antidepressiva. 

Anonymkode: 220e4...4b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...