AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #2 Skrevet 31. juli 2016 Det er ikke en lykkepille. Det er alt jeg har å si. Den gjør deg ikke lykkelig. Anonymkode: 220e4...4b5 9
runi Skrevet 31. juli 2016 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke en lykkepille. Det er alt jeg har å si. Den gjør deg ikke lykkelig. Anonymkode: 220e4...4b5 Kan du utdype?
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #4 Skrevet 31. juli 2016 Jeg gikk på den i 5 dager, følte at jeg gikk rundt i en tåke, og at det var vanskelig å konsentrere seg. Jeg holdt på med eksamener da, så veldig viktig at konsentrasjonen var bra. Jeg som får orgasme på 5 min, kunne ikke få det i det hele tatt. Følte ikke at det hjalp på depresjonen. Så jeg sluttet på de. Anonymkode: 83844...022 2
linsejesus Skrevet 31. juli 2016 #5 Skrevet 31. juli 2016 Det er vanlig å få en del bivirkninger av antidepressiva, de fleste går som regel over etter noen uker, derfor anbefales det å gå på dem så lenge legen sier før man vurderer om de har ønsket effekt. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #6 Skrevet 31. juli 2016 2 timer siden, runi skrev: Noen som har erfaring med dette medikamentet? Har brukt denne i årevis, fungerer greit og har gitt meg et bedre liv før og etter, noen bivirkninger er det men de går an å leve med Anonymkode: d39dd...838
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #7 Skrevet 31. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk på den i 5 dager, følte at jeg gikk rundt i en tåke, og at det var vanskelig å konsentrere seg. Jeg holdt på med eksamener da, så veldig viktig at konsentrasjonen var bra. Jeg som får orgasme på 5 min, kunne ikke få det i det hele tatt. Følte ikke at det hjalp på depresjonen. Så jeg sluttet på de. Anonymkode: 83844...022 5dager er utilstrekkelog til å vurdere effekten, da det tar lang tid å oppnå så,alt "steady state," der du har jevn plasmakonsentrasjon gjennom døgnet. Du har egentlig bare kjent på bivirkninger, og disse vil avta etter hvert som man vlir tilvent preparatet. Du har i realiteten ikke gitt deg selv noe vurderingsgrunnlag. Anonymkode: 63aa2...0b2 6
Jerry Lee Skrevet 31. juli 2016 #8 Skrevet 31. juli 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke en lykkepille. Det er alt jeg har å si. Den gjør deg ikke lykkelig. Anonymkode: 220e4...4b5 Nettopp. Den som begynte å kalle antidepressiva for lykkepiller burde hatt juling. Kald, avstumpet og likegyldig er det man blir. 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #9 Skrevet 31. juli 2016 Zoloft er ikke antidepressiva, men en medisin mot psykose. En kraftig bivirkning er at man kan havne i en slags fysisk koma der man ikke klarer bevege seg, og da setter de inn andre tunge medikamenter for å oppheve tilstanden. Har aldri tatt zoloft selv. Anonymkode: 2ec29...38f
Gjest LadyAntebellum Skrevet 31. juli 2016 #10 Skrevet 31. juli 2016 Jeg har gått på den noen år.. Går på max dose pga ocd i tillegg. De første årene hjalp den, men nå føler jeg at virkningen er borte. Visste ikke at det gikk an..
Jerry Lee Skrevet 31. juli 2016 #11 Skrevet 31. juli 2016 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Zoloft er ikke antidepressiva, men en medisin mot psykose. En kraftig bivirkning er at man kan havne i en slags fysisk koma der man ikke klarer bevege seg, og da setter de inn andre tunge medikamenter for å oppheve tilstanden. Har aldri tatt zoloft selv. Anonymkode: 2ec29...38f Greit. Men slikt noe som lykkepiller finnes ikke. Endret 31. juli 2016 av Jerry Lee
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #12 Skrevet 31. juli 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Zoloft er ikke antidepressiva, men en medisin mot psykose. En kraftig bivirkning er at man kan havne i en slags fysisk koma der man ikke klarer bevege seg, og da setter de inn andre tunge medikamenter for å oppheve tilstanden. Har aldri tatt zoloft selv. Anonymkode: 2ec29...38f Dette er galt. Zoloft inneholder sertralin, som er en selektiv serotoninreopptakshemmer, og klassifisert i ATC sammen med disse under N06AB06. Om du leser i felleskatalogen, står det "antidepressiv" under preparatnavnet. Ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på. Anonymkode: 63aa2...0b2 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #13 Skrevet 31. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er galt. Zoloft inneholder sertralin, som er en selektiv serotoninreopptakshemmer, og klassifisert i ATC sammen med disse under N06AB06. Om du leser i felleskatalogen, står det "antidepressiv" under preparatnavnet. Ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på. Anonymkode: 63aa2...0b2 Jeg har andre kilder enn felleskatalogen, skal lete frem boka som er beregnet for leger og psykiatere og heter Norsk legemiddelhåndbok for helsepersonell. Anonymkode: 2ec29...38f
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #14 Skrevet 31. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har andre kilder enn felleskatalogen, skal lete frem boka som er beregnet for leger og psykiatere og heter Norsk legemiddelhåndbok for helsepersonell. Anonymkode: 2ec29...38f Jeg beklager. Forvekslet det med tolvon. Anonymkode: 2ec29...38f
Jerry Lee Skrevet 31. juli 2016 #15 Skrevet 31. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er galt. Zoloft inneholder sertralin, som er en selektiv serotoninreopptakshemmer, og klassifisert i ATC sammen med disse under N06AB06. Om du leser i felleskatalogen, står det "antidepressiv" under preparatnavnet. Ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på. Anonymkode: 63aa2...0b2 Sjekka det nettopp sjøl. For jeg ble usikker og ville ikke krangle. Mente bestemt at det er antidepressiva. Og det er det.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #17 Skrevet 31. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har andre kilder enn felleskatalogen, skal lete frem boka som er beregnet for leger og psykiatere og heter Norsk legemiddelhåndbok for helsepersonell. Anonymkode: 2ec29...38f Den har jeg også. Se L5.3.1 og tabell 3 i samme kapitel. Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg beklager. Forvekslet det med tolvon. Anonymkode: 2ec29...38f Tolvon (mianserin) er også et antidepressivum (ATC N06A X03 - andre antidepressiva). Anonymkode: 63aa2...0b2 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #18 Skrevet 31. juli 2016 4 minutter siden, Jerry Lee skrev: Er zoloft og prozac det samme? Nei. Prozac inneholder fluoksetin (N06AB03A), og markedsføres generisk og under preparatnavnet Fontex. De har samme virkningsmekanisme. Anonymkode: 63aa2...0b2 1
Jerry Lee Skrevet 31. juli 2016 #19 Skrevet 31. juli 2016 For å svare TS. Kjenner ikke zoloft, men 5-6 andre såkalte lykkepiller. Og vet, som en oppi her sa, at lykkelig blir man IKKE!
Jerry Lee Skrevet 31. juli 2016 #20 Skrevet 31. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Prozac inneholder fluoksetin (N06AB03A), og markedsføres generisk og under preparatnavnet Fontex. De har samme virkningsmekanisme. Anonymkode: 63aa2...0b2 Takk. Fontex, selvfølgelig. Hadde glemt det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå