Gjest indiangranny Skrevet 21. juli 2002 #1 Del Skrevet 21. juli 2002 Hei Dere Jeg sitter her og tenker på morgenkvisten,det er litt rart at så fort samboere eller gifte skiller seg kommer trygdekontor og sosialkontoret inn og skal gi økonomisk hjelp. Da får hun fri barnehage plass og hele pakka,jeg synes at de kunne gi litt hjelp til de som lever sammen.Kanskje de da ikke gikk fra hverandre på grunn av penger. Prøver å få i gang en dabatt så heng dere på,jeg veit jeg får pepper for dette men det får stå til. Hilsen indianlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitri Skrevet 21. juli 2002 #2 Del Skrevet 21. juli 2002 Samboere får støtte fra sosialkontoret når de ikke er gift. De kan få støtte når de f eks har det vanskelig i en periode. De har jo ikke plikt til å forsørge hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henna Skrevet 21. juli 2002 #3 Del Skrevet 21. juli 2002 Bare at de får betraktelig mye mindre fordi de bor sammen...ikke mer hvis det feks har et barn å forsørge... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 22. juli 2002 #4 Del Skrevet 22. juli 2002 Hei Arielle og Henna Ser dere skjevheten i systemet at diverse etater råder folk til å skille seg for da får de de bedre økonomisk. :o Jeg trodde at det var til barnets beste at foreldrene levde sammen og elsket hverandre,men på grunn av økonomi blir de tvunget til å gå fra hverandre. :x Det hadde vært bedre om at de gav dem økonomisk hjelp til å klare seg over kneika i livet. hilsen indianlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 22. juli 2002 #5 Del Skrevet 22. juli 2002 Interessant tanke. Det burde faktisk vært mer støtte til gifte/samboende par, ikke bare aleneforeldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henna Skrevet 22. juli 2002 #6 Del Skrevet 22. juli 2002 Jeg skjønner akkurat hva du mener! Kjæresten og jeg har måtte flytte fra hverandre for en periode da vi rett og slett ikke har råd til å bo sammen.(har en sønn sammen med ham) Jeg er student og så lenge jeg er sammen med barnefaren har jeg jo ikke krav på stort. Han er i en periode hvor han må skifte jobb pga arbeidsskade. Men slik er nå realiteten da, det er bare å face det :-? Men det er flaut, tør ikke akkurat å si til familie at vi kan ikke bo sammen fordi vi har ikke råd til det... Men det er slik det er lagt opp, hvis man får barn i ung alder.( Ikke at jeg synes 20 er en ung alder å få barn, heller den perfekte med all energien jeg har tilovers!) Heldigvis vil nok ting gå tilbake til det "normale" når skolen begynner igjen. Har ikke hatt vondt av å bo fra hverandre noen mnd, har sett hverandre ofte for det, men det er synd at det skal bli sånn Blir nå heldigvis ikke frista til å fortsette å ha det slik, selv om alle "godene" jeg får. I det lange løp føles det nok best å klare seg sjøl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 22. juli 2002 #7 Del Skrevet 22. juli 2002 You go, Indiangirl! :D Ingen protester fra denne kanten. Man kan vel innimellom trenge litt hjelp fordi man er to, og ikke straffes for det???? Jeg synes støtte burde vært behovsprøvd uansett om man velger å bo alene eller i ett parforhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 22. juli 2002 #8 Del Skrevet 22. juli 2002 Hei Qlio :D Jeg adopterer den der er så enig med deg,jeg har sett skjvheten i systemet.Selv om jeg og familien har det bra og betaler vår skatt med glede så mener jeg at det går ann å tenke på andre som ikke har det så bra. :x Vi reiser til India og hjelper fattige med mat i november det skal bli gøy å gjøre noe for andre. hilsen indianlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 22. juli 2002 #9 Del Skrevet 22. juli 2002 Vi har det også godt, men kan ikke påstå at jeg liker å betale skatten alikevel...... mamma har lært meg at det ikke er pent å juge! *ler* Men det er fordi jeg ikke alltid er like enig i hva skattepengene våre blir brukt til. Men det er ikke opp til meg å vurdere dette, men håper at våre barn og eldre kan bli litt mere prioritert (har jobbet på sykehjem, mange skjebner og dårlig økonomi). Håper dere får en fin tur til India! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå