AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #1 Del Skrevet 28. juli 2016 Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, kanskje bare sukke litt høyt. Jeg og samboer bor i et mindre nabolag i utkanten av en by. Det er ikke så mange som er nære naboer. Vi bor i et rekkehus. Samboeren min bodde her før vi ble sammen, og det lå noe konflikter og murret under. En eks av samboeren min var den som sto for det meste av konflikten, men det er mange år siden hun bodde her nå. Når jeg flyttet inn forsøkte jeg å få et godt forhold til naboene. Jeg hilste, smilte, snakket og hjalp til. En av naboene overså meg i flere år før vedkommende nedverdigende seg til å hilse. En eneste gang sa jeg fra at grensen var nådd når en av naboene (med vilje) utførte forsøpling rett utenfor inngangsdøren vår. Mennesket har vært sint på meg siden. Nå har de tydeligvis hatt møtes og bestemt seg for å male sine deler av rekkehuset i en annen farge. Vi ble ikke innkalt til møtes, eller fikk noen informasjon. Vi ser bare at de maler. .... Det har også blitt igangsatt dyrt vedlikehold av fellesområder uten at vi har hørt noe før det var igangsatt. Regningen fant veien ned i postkassen vår da riktignok. Føler meg ikke velkommen her, og det sliter på meg. Gruer meg til å begynne å flytte, men det ser ut til at det blir den veien det går. Anonymkode: fa306...664 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #2 Del Skrevet 28. juli 2016 Ser ut til at det ble to like innlegg av en eller annen grunn.. Ikke meningen å lage to tråder. Anonymkode: fa306...664 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 28. juli 2016 #3 Del Skrevet 28. juli 2016 Det der er jo utfrysing av dere. Jeg hadde flyttet,ingen tvil. Å bo et sted å føle at alle går sammen mot meg,det hadde jeg blitt bare deprimert av i lengden. Høres nitrist og ekkelt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #4 Del Skrevet 29. juli 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Føler meg ikke velkommen her, og det sliter på meg. Gruer meg til å begynne å flytte, men det ser ut til at det blir den veien det går. Anonymkode: fa306...664 Hva er vitsen å bo på et sted man blir hatet? Anonymkode: ffb53...a51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MadameDeRosa Skrevet 31. juli 2016 #5 Del Skrevet 31. juli 2016 Urettferdig behandling, og helt utrolig oppførsel av naboene. Og hvorfor skal de måtte flytte når det er naboene som er idioter? De har jo ikke gjort noe galt. Å avtale ny farge på huset uten å hverken gi dere info eller høre deres mening, er å gå langt over streken. Jeg ville ha tatt opp denne saken, skjønner godt at det er uhyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #6 Del Skrevet 31. juli 2016 Hva med å konfrontere på en lur måte mens alle er der? Sånn før du faktisk går inn for å flytte. Skader jo ikke å prøve å rette på ting i hvert fall. Anonymkode: d71af...ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #7 Del Skrevet 1. august 2016 Hei og takk for svar. De andre naboene er klar over at vi har blitt utestengt fra møter av den ene. Virker ikke som om noen har lyst til å gå imot denne naboen. Huset er egentlig perfekt for oss, passe stort, passe dyrt, kort vei til jobben. Jeg sliter med depresjon for tiden og gruer meg for å gå igang med et stort flytteprosjekt. Føler litt ekstra på det når jeg kommer hjem og ser at alle naboene har samlet seg til møtes på fellesarealet. Noen hilset, men ingen sier hva det handlet om. Er for sliten til å spørre hva de driver med, og ble ikke akkurat invitert med heller. Måtte bare få ut litt frustrasjonen i denne tråden. Anonymkode: fa306...664 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 1. august 2016 #8 Del Skrevet 1. august 2016 Hadde også slike naboer, de hatet ikke foreldrene mine, men meg og søsteren min var det et grusomt hat mot. Var spesielt to som rottet seg sammen og fikk med de fleste i det nabolaget. Heldigvis for oss skulle jo både jeg og søster flytte uansett, men det var et par situasjoner når vi var hjemme på besøk. Det hele endte med at jeg gikk i strupen på hovedfyren og sa akkurat hva jeg mente om oppførselen hans. Han og familien flyttet, han andre bor der enda men har "stengt" seg inne og nekter å prate med noen av oss. Så, om du har guts nok, så akkurat hva du mener, og ta det derifra. Tenker at de andre som hilser på dere er oppegående nok til å skjønne tegninga og etterhvert vil følge med på "deres" side. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #9 Del Skrevet 1. august 2016 Jeg hadde også reagert på dette og hatt det dårlig om jeg bodde slik dere gjør nå. Dessverre skal det kanskje bare en slange til i paradiset, og har denne bodd der lenge, har vel vedkommende klart å få en stansing som gjør at ingen hver for seg vil konfrontere vedkommende. Men kanskje samlet - at folk ville turt å stemme mot vedkommende dersom flere var samlet uten at drittsekken styrte showet alene? Å bare gå i gang med maling og fargeendring, og økonomisk store løft, uten mulighet for alle til å stemme, må være brudd på vedtekter og/eller borettslagsloven. Dette ville jeg påpekt - det er heldigvis sånn her i landet at vi harvet rettssystem som gjør at folk ikke kan oppføre seg som det passer på alle mulige måter. Jeg ville skrevet til de andre en saklig og nøktern Mail om at settere i konflikt med vedtektsbestemmelser punkt x og dessuten birettslagslovens paragraf y. Jeg ville også kommentert andre forhold dere mener er "uheldige", og at dere antar flertallet er interessert i å følge lov og regler, unngå trakassering, men ivareta et godt naboskap og sikre at ikke borettslaget får et dårlig rykte og taper markedsverdi. Jeg ville i eget avsnitt også tatt opp spørsmål om det er noen underliggende konfilktforhold som dere ikke kjenner til, skrive at dere er klar over uenigheter med din samboers eks, men antar at dette ikke har noe med saken å gjøre og dere derfor lirer på om det er andre forhold som fører til det dårlige samarbeidsklimaet. Jeg hadde avsluttet med at det uansett er viktig å følge etablerte regler og kunne samarbeide om ting som er i alles interesse og be om tilbakemelding på det hele fra styreleder. Anonymkode: 341fb...e0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #10 Del Skrevet 1. august 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei og takk for svar. De andre naboene er klar over at vi har blitt utestengt fra møter av den ene. Virker ikke som om noen har lyst til å gå imot denne naboen. Huset er egentlig perfekt for oss, passe stort, passe dyrt, kort vei til jobben. Jeg sliter med depresjon for tiden og gruer meg for å gå igang med et stort flytteprosjekt. Føler litt ekstra på det når jeg kommer hjem og ser at alle naboene har samlet seg til møtes på fellesarealet. Noen hilset, men ingen sier hva det handlet om. Er for sliten til å spørre hva de driver med, og ble ikke akkurat invitert med heller. Måtte bare få ut litt frustrasjonen i denne tråden. Anonymkode: fa306...664 Jeg tror jeg ville ventet til jeg var bedre i depresjonen før jeg tok et endelig valg, man blir jo ekstra sår og sårbar i en slik periode. Sier ikle at det naboene gjør er OK- men man tolker sjelden i beste henseende når en er deprimert... Og alle saker har 3 sider- din, de andres og den riktige. Anonymkode: ff003...d39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 1. august 2016 #11 Del Skrevet 1. august 2016 Den 28.7.2016 at 21.00, AnonymBruker skrev: Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, kanskje bare sukke litt høyt. Jeg og samboer bor i et mindre nabolag i utkanten av en by. Det er ikke så mange som er nære naboer. Vi bor i et rekkehus. Samboeren min bodde her før vi ble sammen, og det lå noe konflikter og murret under. En eks av samboeren min var den som sto for det meste av konflikten, men det er mange år siden hun bodde her nå. Når jeg flyttet inn forsøkte jeg å få et godt forhold til naboene. Jeg hilste, smilte, snakket og hjalp til. En av naboene overså meg i flere år før vedkommende nedverdigende seg til å hilse. En eneste gang sa jeg fra at grensen var nådd når en av naboene (med vilje) utførte forsøpling rett utenfor inngangsdøren vår. Mennesket har vært sint på meg siden. Nå har de tydeligvis hatt møtes og bestemt seg for å male sine deler av rekkehuset i en annen farge. Vi ble ikke innkalt til møtes, eller fikk noen informasjon. Vi ser bare at de maler. .... Det har også blitt igangsatt dyrt vedlikehold av fellesområder uten at vi har hørt noe før det var igangsatt. Regningen fant veien ned i postkassen vår da riktignok. Føler meg ikke velkommen her, og det sliter på meg. Gruer meg til å begynne å flytte, men det ser ut til at det blir den veien det går. Anonymkode: fa306...664 Naboer kan være verdens hyggeligste eller en pest og en plage. De jeg har, har stort sett vært ok. Men det er alltid noen man helst skulle sluppet. Kjenner folk som har opplevd trusler fra naboer, osv. Hadde blitt ganske oppgitt, selv. Du kan kanskje høre med Advokathjelpen.no, dersom det ikke har hjulpet å skrive klage? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 1. august 2016 #12 Del Skrevet 1. august 2016 Du kan også ringe mentalhelses hjelpetelefon eller Kirkens SOS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå