Gå til innhold

Hva er en bra blogg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bra blogg.

Er en blogg, det man får et lite innblikk i bloggerens hverdag. På godt og vondt. Livet leves. Og bloggeren tørr og blogge åpent om livets realitet

😊

• 4 måneder senere...
Skrevet

Lager liv i denne tråden igjen, ettersom jeg ikke finner den andre lignende tråden jeg startet :)

Skrevet
56 minutter siden, Lovelulu skrev:

Lager liv i denne tråden igjen, ettersom jeg ikke finner den andre lignende tråden jeg startet :)

Hvorfor startet du opp en ny tråd som handler om akkurat det samme, når du allerede hadde denne?

• Liker 4
Skrevet
53 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Hvorfor startet du opp en ny tråd som handler om akkurat det samme, når du allerede hadde denne?

Hadde glemt den :)

Skrevet
2 timer siden, Lovelulu skrev:

19 minutter siden, Lovelulu skrev:

Hadde glemt den :)

Åkei. 

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner, kommentarer til moderering, og svar til dette.

Edie, mod.

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og svar til dette.

Hold dere til reglene, og den beste fremgangsmåten er å rapportere innlegg som bryter med reglene fremfor å svare på det.

Edie, mod.

Skrevet

En bra blogg for meg er en blogg som er personlig og koselig å besøke. Selvsagt må bloggen ha innhold som er innenfor mine interesser. Det er ikke så viktig at alt skal være feilfritt, bare en gjør seg forstått. Om det er litt dårlig språk eller litt dårlig kvalitet på noen bilder, er det ikke det som avgjør for meg om bloggen er bra eller dårlig. Det er hvordan bloggen er generelt, og at den er interessant og hyggelig. Det er også bra hvis bloggeren svarer på kommentarer fra leserne 😊

Skrevet

Vel, Lovelulu, en bra blogg er ikke din blogg, for å si det sånn.

Skrevet
1 minutt siden, O.G. skrev:

Vel, Lovelulu, en bra blogg er ikke din blogg, for å si det sånn.

Det har du din fulle rett til å syns :)

• Liker 1
Skrevet

I dag er det så mange blogger å velge mellom innenfor alle tema, at kvalitet på bilder og språk har stor betydning hvis man vil ha lesere. Evne til å ta til seg konstruktiv kritikk, og en smule ydmykhet overfor dem som leser er også et pluss, mener jeg.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Observer skrev:

I dag er det så mange blogger å velge mellom innenfor alle tema, at kvalitet på bilder og språk har stor betydning hvis man vil ha lesere. Evne til å ta til seg konstruktiv kritikk, og en smule ydmykhet overfor dem som leser er også et pluss, mener jeg.

Ja enig i at en blogger skal være høflig når en svarer på kommentarer, uansett om det er kritikk. Når kritikk er saklig og ikke frekk, er jo de fleste bloggere det. Det er også fint for bloggere at det finnes et valg om hva en vil publisere, slik at en da kan unngå usakligheter.

Skrevet

En bra blogg har godt språk. Det er viktigst av alt! Jeg orker ikke lese blogger fulle av skrivefeil og manglende tegnsetting. Gode bilder er også viktig, de trenger ikke være perfekte, men de skal være klare og ikke kornete. Mobilbilder er helt greit så lenge de er gode. Bildene bør være variert også, 17 bilder av samme gjenstand i forskjellige vinkler er kjedelig. Jeg er heller ikke glad i logoflashing, det er Harry uansett om man flasher h&m eller Hermes. 

Videre bør bloggen være variert og handle om noe jeg interesserer meg for. Bloggen skal også være ekte og handle om et ekte liv med opp og nedturer. En blogg man kan kjenne seg litt igjen i. Jeg orker ikke overfladiske blogger om perfekte mennesker med perfekte liv i perfekte hjem. Det perfekte er kjedelig. 

Skrevet

Gode blogger som inspirerer og interesserer er: Glamourbibliotekaren (hun har to, ingen av dem er sponset), Magnhilds Antiblogg, og så liker jeg Styleconnection for hun virker som hun har beina godt plassert på jorda når det gjelder utseendefiksing. Og Svenngården for interiør.
Utnelandske blogger syns jeg også ofte holder bedre standard, spøsr hva man interesserer seg for.
Det er egentlig mange, gode blogger der blogginnehaveren gjør sitt beste for at leseren skal trives og komme tilbake. Når det er litt yrkesstolthet bak innleggene. Det syns.

Uskarpe, dårlig lyssatte bilder, selfies, og gjentagende tekst og bilder av de samme tingene er turn-off, rett og slett.
At teksten gir mening er også fint og ikke bare består av en kort setning eller tre, god kommunikasjon, god rettskrivning.
Bildetekst er liksom ikke "tekst".
Tilslutt syns jeg det er viktig at bloggeren klarer å formidle hvorfor han eller hun gjør de valgene han eller hun har gjort, uten å bare komme med et "fordi jeg liker det sånn". Det verken inspirerer eller lærer man noe av.
Da kan de likegodt skrive dagbok for seg selv i en egen bok som man gjorde i gamle dager.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Salka skrev:

En bra blogg har godt språk. Det er viktigst av alt! Jeg orker ikke lese blogger fulle av skrivefeil og manglende tegnsetting. Gode bilder er også viktig, de trenger ikke være perfekte, men de skal være klare og ikke kornete. Mobilbilder er helt greit så lenge de er gode. Bildene bør være variert også, 17 bilder av samme gjenstand i forskjellige vinkler er kjedelig. Jeg er heller ikke glad i logoflashing, det er Harry uansett om man flasher h&m eller Hermes. 

Videre bør bloggen være variert og handle om noe jeg interesserer meg for. Bloggen skal også være ekte og handle om et ekte liv med opp og nedturer. En blogg man kan kjenne seg litt igjen i. Jeg orker ikke overfladiske blogger om perfekte mennesker med perfekte liv i perfekte hjem. Det perfekte er kjedelig. 

Hva som er harry og ikke er en smaksak som alt annet.

Skrevet

Fins det andre gode blogger? Jeg leser ikke så mange, så trenger tips om gode blogger :)

Skrevet
Akkurat nå, Lovelulu skrev:

Hva som er harry og ikke er en smaksak som alt annet.

Ja, har jeg sagt noe annet? Jeg skrev jo hva JEG mener siden spørsmålet var hva man mener er en bra blogg. Jeg siktet ikke til hverken din eller noen annen blogg, jeg skrev generelt. 

En annen viktig ting jeg glemte å nevne i sted er at jeg syns det er viktig at bloggeren svarer på kommentarer, ikke bare ros og søte, snille kosemosekommentarer, men også kommentarer med konstruktiv kritikk. Personangrep og mobbing skal selvsagt ikke aksepteres eller godkjennes, men jeg syns det er viktig at bloggeren også evner å svare de som er uenige og kommer med kritiske spørsmål. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Vifte Reim skrev:

Fins det andre gode blogger? Jeg leser ikke så mange, så trenger tips om gode blogger :)

Du har nå fått svar på en som ikke er å anbefale :rolleyes: Men jeg syns det er mange som har gode blogger som ikke er blant toppbloggerne :)

Skrevet
1 minutt siden, Salka skrev:

Ja, har jeg sagt noe annet? Jeg skrev jo hva JEG mener siden spørsmålet var hva man mener er en bra blogg. Jeg siktet ikke til hverken din eller noen annen blogg, jeg skrev generelt. 

En annen viktig ting jeg glemte å nevne i sted er at jeg syns det er viktig at bloggeren svarer på kommentarer, ikke bare ros og søte, snille kosemosekommentarer, men også kommentarer med konstruktiv kritikk. Personangrep og mobbing skal selvsagt ikke aksepteres eller godkjennes, men jeg syns det er viktig at bloggeren også evner å svare de som er uenige og kommer med kritiske spørsmål. 

Dette er jeg så enig i!
Det forteller at bloggeren har evne til å reflektere, og kunne se ting fra flere perspektiv selv om man ikke er enig.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...