Lovelulu Skrevet 26. juli 2016 #1 Del Skrevet 26. juli 2016 (endret) Hva syns dere en blogg bør inneholde for at den skal være bra? Jeg syns det viktigste er at bloggeren er fornøyd selv, og får formidlet budskapet i innlegget så det er forståelig. Designet trenger heller ikke være av det mest kompliserte. Jeg syns det er fint at det er litt forskjellige design på blogger, så ikke alle blir like. Rettskriving og bilder trenger ikke være perfekte, men greie. Det er mange som blogger for gøy og har det som hobby, og da er ikke dette første prioritet. Men topploggerne som har det som jobb og tjener penger på bloggen, det blir noe annet. Da kreves det nok høy kvalitet på bilder og rettskriving. Trenger alle blogger være så perfekte, det som er viktig er vel at bloggen er interessant og koselig og lese. Hva mener dere? Endret 10. desember 2016 av Lovelulu Legger til noen setninger/spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FarDareisMai Skrevet 26. juli 2016 #2 Del Skrevet 26. juli 2016 OK. For å ta utgangspunkt i det du sier. En liten blogg som er kun til for bloggeren selv og en håndfull leser er det kanskje ikke så nøye med kvalitet og godt språk. Men en blogger som vil bli sett og få trofaste lesere bør ha fokus på et godt språk, godt design og interessant innhold. Når man lager en vare for andre, så bør man tenke kvalitet. Jeg bryr meg lite om moteblogger, men for å ta en blogger alle kjenner, som fotballfrue, så er det et eksempel på en blogg med fint design. Ryddig og oversiktlig, lett å finne fram, gode bilder. Innholdet er for min del som så, men bloggen er innbydende og får en annen sjanse pga godt inntrykk. Man kan gjerne blogge om seg og sitt, selv et alminnelig A4 liv kan bli interessant hvis man har et godt språk, gode refleksjoner rundt ulike hverdagstemaer. En blogger som kun blogger om siste treningsøkt, siste skjønnhetspleietime, siste innkjøp, hva man spiste sist fremstår som ganske selvsentrert i mine øyne. Så det er sagt, ikke galt i å blogge om disse tingene i seg selv, men som i det virkelige liv, en person som kun snakker om seg selv og sitt blir ikke så godt likt. Lillja sin blogg har ikke det beste designet, heller ikke det beste språket. men hun har interessante refleksjoner rundt ting, og det får meg til å lese den. Men en ny leser vil kanskje snu i døra pga designet. Så, design og et godt førsteinntrykk hever nivået mange hakk og kan lokke flere lesere. Men er innholdet uinteressant, så hjelper det ikke med topp design og godt språk. Nå er det jo forskjellig hva folk leser, jeg liker litteratur, samfunnsspørsmål kunst, og hundetrening, så naturligvis leser jeg disse bloggene, men en god skjønnhets/mote/treningsblogg kan også være interessant hvis innholdet er variert og blogger har god kunnskap om dette. Det er helheten som teller. I alle fall hvis man vil opp og fram som blogger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MafiaBoSS Skrevet 26. juli 2016 #3 Del Skrevet 26. juli 2016 Selv liker jeg blogger med variert innhold. Og utseende på blogg kan være personlig, eller upersonlig. Kommer vel an på hva bloggeren liker det selv. Og det er jo bloggeren som bruker sin egen blogg, som bør like den best. For alle har forskjellig smak. Så man kan uansett aldri gjøre alle til lags. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 26. juli 2016 Forfatter #4 Del Skrevet 26. juli 2016 35 minutter siden, FarDareisMai skrev: OK. For å ta utgangspunkt i det du sier. En liten blogg som er kun til for bloggeren selv og en håndfull leser er det kanskje ikke så nøye med kvalitet og godt språk. Men en blogger som vil bli sett og få trofaste lesere bør ha fokus på et godt språk, godt design og interessant innhold. Når man lager en vare for andre, så bør man tenke kvalitet. Jeg bryr meg lite om moteblogger, men for å ta en blogger alle kjenner, som fotballfrue, så er det et eksempel på en blogg med fint design. Ryddig og oversiktlig, lett å finne fram, gode bilder. Innholdet er for min del som så, men bloggen er innbydende og får en annen sjanse pga godt inntrykk. Man kan gjerne blogge om seg og sitt, selv et alminnelig A4 liv kan bli interessant hvis man har et godt språk, gode refleksjoner rundt ulike hverdagstemaer. En blogger som kun blogger om siste treningsøkt, siste skjønnhetspleietime, siste innkjøp, hva man spiste sist fremstår som ganske selvsentrert i mine øyne. Så det er sagt, ikke galt i å blogge om disse tingene i seg selv, men som i det virkelige liv, en person som kun snakker om seg selv og sitt blir ikke så godt likt. Lillja sin blogg har ikke det beste designet, heller ikke det beste språket. men hun har interessante refleksjoner rundt ting, og det får meg til å lese den. Men en ny leser vil kanskje snu i døra pga designet. Så, design og et godt førsteinntrykk hever nivået mange hakk og kan lokke flere lesere. Men er innholdet uinteressant, så hjelper det ikke med topp design og godt språk. Nå er det jo forskjellig hva folk leser, jeg liker litteratur, samfunnsspørsmål kunst, og hundetrening, så naturligvis leser jeg disse bloggene, men en god skjønnhets/mote/treningsblogg kan også være interessant hvis innholdet er variert og blogger har god kunnskap om dette. Det er helheten som teller. I alle fall hvis man vil opp og fram som blogger. Ja er enig i noe av dette, men det er blogger som har betydelig mange flere lesere enn en håndfull som hverken har beste design, bilder eller språk og blogger om skjønnhet og trening ol. Så er nok ikke alltid nødvendig med perfekte bilder, språk og design for å få lesere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 26. juli 2016 Forfatter #5 Del Skrevet 26. juli 2016 34 minutter siden, MafiaBoSS skrev: Selv liker jeg blogger med variert innhold. Og utseende på blogg kan være personlig, eller upersonlig. Kommer vel an på hva bloggeren liker det selv. Og det er jo bloggeren som bruker sin egen blogg, som bør like den best. For alle har forskjellig smak. Så man kan uansett aldri gjøre alle til lags. Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 26. juli 2016 #6 Del Skrevet 26. juli 2016 For meg er det en slags logg - noe som er loggført. Noe morsomt kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 26. juli 2016 Forfatter #7 Del Skrevet 26. juli 2016 10 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev: For meg er det en slags logg - noe som er loggført. Noe morsomt kanskje. Ja ikke dumt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 26. juli 2016 #8 Del Skrevet 26. juli 2016 5 timer siden, Lovelulu skrev: Hva syns dere en blogg bør inneholde for at den skal være bra? Jeg syns det viktigste er at bloggeren er fornøyd selv, og får formidlet budskapet i innlegget så det er forståelig. Designet trenger heller ikke være av det mest kompliserte. Jeg syns det er fint at det er litt forskjellige design på blogger, så ikke alle blir like. Rettskriving og bilder trenger ikke være perfekte, men greie. Det er mange som blogger for gøy og har det som hobby, og da er ikke dette første prioritet. Men topploggerne som har det som jobb og tjener penger på bloggen, det blir noe annet. Da kreves det nok høy kvalitet på bilder og rettskriving. Hvorfor spør du om andres mening hvis du mener at det viktigste er at bloggeren selv er fornøyd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
accountdeleted Skrevet 26. juli 2016 #9 Del Skrevet 26. juli 2016 Jeg foretrekker blogger med gode bilder, og et lekkert design. Foretrekker et minimalistisk design, men det viktigste er at det er vel gjennomført. Har sansen for personlige, ærlige, upretensiøse bloggere. Innholdsmessig bør der være noe interessant å lese. Jeg er ikke interessert i blogger som omhandler en person som går til frisør/neglesalong/kjøper vesker/reiser til "Syden". Jeg vil inspireres, underholdes, og aller helst få noe å tenke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 26. juli 2016 Forfatter #10 Del Skrevet 26. juli 2016 16 minutter siden, ti10 skrev: Hvorfor spør du om andres mening hvis du mener at det viktigste er at bloggeren selv er fornøyd? Dette er min mening. Andre kan vel ha andre meninger? Er vel ikke bare min mening som gjelder her? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 26. juli 2016 Forfatter #11 Del Skrevet 26. juli 2016 14 minutter siden, accountdeleted skrev: Jeg foretrekker blogger med gode bilder, og et lekkert design. Foretrekker et minimalistisk design, men det viktigste er at det er vel gjennomført. Har sansen for personlige, ærlige, upretensiøse bloggere. Innholdsmessig bør der være noe interessant å lese. Jeg er ikke interessert i blogger som omhandler en person som går til frisør/neglesalong/kjøper vesker/reiser til "Syden". Jeg vil inspireres, underholdes, og aller helst få noe å tenke på. Da liker du ikke rosa bloggere da, men vi kan ikke like det samme alle. Jeg syns slikt er interessant jeg, spesielt innlegg som er fra reiser. Det er endel slike blogger å velge mellom, og jeg finner det inspirerende og underholdende. Men nå interesserer jeg meg for skjønnhet og reiser jeg da Liker også å lese treningsblogger og helseblogger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uhumskheter Skrevet 26. juli 2016 #12 Del Skrevet 26. juli 2016 Bra bilder og variert innhold. Kan godt være om et spesielt tema, men ikke helt snevert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 26. juli 2016 #13 Del Skrevet 26. juli 2016 13 minutter siden, Lovelulu skrev: Dette er min mening. Andre kan vel ha andre meninger? Er vel ikke bare min mening som gjelder her? Du skriver at det viktigste er at bloggeren selv er fornøyd og får formidlet budskapet i innlegget slik at det er forståelig. Budskapet til hvem? Seg selv? Det må vel være opp til leserne å bedømme om budskapet er forståelig, hvis de ikke forstår hva som menes, hjelper det ikke om bloggeren er superfornøyd med verket sitt. Jeg synes det er en smule selvmotsigende å spørre om andres mening samtidig som du fastslår at det viktigste er at bloggeren selv er fornøyd. Det blir litt som å si at "fortell meg hva du synes, men jeg bryr meg egentlig ikke." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 26. juli 2016 #14 Del Skrevet 26. juli 2016 det kommer an på hva slags preferanser vi har som alder og interesse. jeg leser mange blogger på dem som er cirka like gammel som meg og jeg leser noen få blogger til dem over 40 år. jeg liker kosthold og trenings blogger men for meg er det viktig at bloggeren som skriver helhetlig om temaet og ikke bare slenger ut et selfie bilde av seg selv på et trenings senger. jeg liker samfunns egnasjerte blogger, interiør blogger natur bloggere, bloggere som blogger om dyr og bloggere som blogger om hverdagen sin. en bra blogg er en blogg hvor bloggeren står frem som ærlig, har en positiv tone til sine lesere, tåler og høre andre sine meninger selv om meningene er forskjellige og som er troverdig på det han eller hun blogger om. en blogger som blogger om trening og kosthold er troverdig hvis han eller hun har kunnskap om treningen. et godt eksempel på en sånn blogger er anette marie og treningsfrue. bloggere som blogger bare om design vesker, botox og skjønnhet avskyr jeg som pesten. dem bloggerne ser jeg på som selv setrerte og egoistiske bloggere som er på jakt etter og få oppmerksomhet. klart rettskriving er viktig men ikke det det viktigste. det er mange grunner til at bloggere ikke er flinke på rettskriving. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 26. juli 2016 Forfatter #15 Del Skrevet 26. juli 2016 26 minutter siden, ti10 skrev: Du skriver at det viktigste er at bloggeren selv er fornøyd og får formidlet budskapet i innlegget slik at det er forståelig. Budskapet til hvem? Seg selv? Det må vel være opp til leserne å bedømme om budskapet er forståelig, hvis de ikke forstår hva som menes, hjelper det ikke om bloggeren er superfornøyd med verket sitt. Jeg synes det er en smule selvmotsigende å spørre om andres mening samtidig som du fastslår at det viktigste er at bloggeren selv er fornøyd. Det blir litt som å si at "fortell meg hva du synes, men jeg bryr meg egentlig ikke." Bloggerens budskap til leserne selvfølgelig..Hvem ellerst? Jeg vil tro at bloggerne skriver såpass tydelig at leserne forstår. Det er vel ikke selvmotsigende, en må jo selv være fornøyd med bloggen sin også. Kan vel bry seg om hva andre mener for om en er fornøyd med sin egen blogg. Dette er en tråd om hva vi på forumet her syns gjør en blogg bra, her siktes det ikke mot noen bestemt blogg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 26. juli 2016 #16 Del Skrevet 26. juli 2016 Tråden er ryddet for avsporinger. - lillesky (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lammelåret Skrevet 26. juli 2016 #17 Del Skrevet 26. juli 2016 4 timer siden, Lovelulu skrev: Ja er enig i noe av dette, men det er blogger som har betydelig mange flere lesere enn en håndfull som hverken har beste design, bilder eller språk og blogger om skjønnhet og trening ol. Så er nok ikke alltid nødvendig med perfekte bilder, språk og design for å få lesere. Det handler om å skrive appellerende og da betyr ikke godt språk noe særlig, med mindre det er helt ræva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 26. juli 2016 Forfatter #18 Del Skrevet 26. juli 2016 Et øyeblikk siden, Lammelåret skrev: Det handler om å skrive appellerende og da betyr ikke godt språk noe særlig, med mindre det er helt ræva. Enig i det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 26. juli 2016 Forfatter #19 Del Skrevet 26. juli 2016 45 minutter siden, Carina Maria skrev: det kommer an på hva slags preferanser vi har som alder og interesse. jeg leser mange blogger på dem som er cirka like gammel som meg og jeg leser noen få blogger til dem over 40 år. jeg liker kosthold og trenings blogger men for meg er det viktig at bloggeren som skriver helhetlig om temaet og ikke bare slenger ut et selfie bilde av seg selv på et trenings senger. jeg liker samfunns egnasjerte blogger, interiør blogger natur bloggere, bloggere som blogger om dyr og bloggere som blogger om hverdagen sin. en bra blogg er en blogg hvor bloggeren står frem som ærlig, har en positiv tone til sine lesere, tåler og høre andre sine meninger selv om meningene er forskjellige og som er troverdig på det han eller hun blogger om. en blogger som blogger om trening og kosthold er troverdig hvis han eller hun har kunnskap om treningen. et godt eksempel på en sånn blogger er anette marie og treningsfrue. bloggere som blogger bare om design vesker, botox og skjønnhet avskyr jeg som pesten. dem bloggerne ser jeg på som selv setrerte og egoistiske bloggere som er på jakt etter og få oppmerksomhet. klart rettskriving er viktig men ikke det det viktigste. det er mange grunner til at bloggere ikke er flinke på rettskriving. Enig i mye av dette, men jeg liker blogger som inneholder designvesker og skjønnhetsbehandlinger som botox ol. Men jeg har interesse for dette da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 26. juli 2016 #20 Del Skrevet 26. juli 2016 1 minutt siden, Lovelulu skrev: Enig i mye av dette, men jeg liker blogger som inneholder designvesker og skjønnhetsbehandlinger som botox ol. Men jeg har interesse for dette da. Men disse går det jo Tusen av på dusinet og er stort sett utrolig selvsentrerte personer. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg