Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på ultralyd for en uke siden og fikk fastslått at jeg da var ca 7-8 uker på vei. (Hadde ikke peiling selv). Man kunne ikke se fosteret tydelig, ei heller hjertet. Legen satte på lyd for å høre hjertet slå og vi kunne høre det så svakt i blant alle andre lyder. 

Jeg følte at jeg var på ultralyd rundt uke 8 forrige gang også men husker resultatet som et helt annet. Følte da at man kunne se fosteret bedre og høre hjertelyden tidligere. 

Har jeg grunn til bekymring? Eller kan det være jeg er kortere på vei enn hva legen først antok? 

Noen med erfaring fra UL i uke 7-8?

Anonymkode: 37299...16d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var nettopp på ul 7+3 og kunne helt tydelig se lille fosteret selv samt se hjerteslag.

var på tidlig ul forrige svangerskap også, og samme der. Hadde bedt om oppfølgings-ul, for dette høres ikke riktig ut. Enten er du kortere på vei, eller så utvikler det seg ikke normalt virker det som.

Anonymkode: a5f09...abe

AnonymBruker
Skrevet

Tok du ul hos legen din forrige gang også? Erfaringsmessig så har de legene som har ul-utstyr fryktelig utdatert utstyr. 

Hvis du tok ul på samme plass så vet jeg ikke altså. Kan jo være noe så enkelt som at fostrene lå på forskellige steder og at det var mer utilgjengelig nå. Prøv å ikke bekymre deg :)

Anonymkode: 71c95...72c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var nettopp på ul 7+3 og kunne helt tydelig se lille fosteret selv samt se hjerteslag.

var på tidlig ul forrige svangerskap også, og samme der. Hadde bedt om oppfølgings-ul, for dette høres ikke riktig ut. Enten er du kortere på vei, eller så utvikler det seg ikke normalt virker det som.

Anonymkode: a5f09...abe

Vi så jo at det var noe der men kunne ikke se hvor hodet var i forhold til kroppen. Hmm.. Kanskje jeg må det. Skal jo tilbake på UL når jeg er 12 uker. Usikker på om jeg skal vente til da?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tok du ul hos legen din forrige gang også? Erfaringsmessig så har de legene som har ul-utstyr fryktelig utdatert utstyr. 

Hvis du tok ul på samme plass så vet jeg ikke altså. Kan jo være noe så enkelt som at fostrene lå på forskellige steder og at det var mer utilgjengelig nå. Prøv å ikke bekymre deg :)

Anonymkode: 71c95...72c

Ja, det var på samme sted og hos fastlegen. Ja, du sier noe der. Prøver å finne gamle ul bilder for det kan jo være jeg husker helt feil fra forrige gang. Legen mente at man ser fosteret mye tydeligere allerede fra uke 8, og at det var derfor der var litt uklart nå. Men hva vet jeg. Fikk en litt dårlig følelse! 

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt sikkert i orden!! Hvis ikke hadde jo legen sagt noe. Må ike ta UL hvis du bare bekymrer deg mer. Du må ha tro på at fosteret har det bra😊 Ingen svangerskap er lik.

Anonymkode: cbae2...206

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt sikkert i orden!! Hvis ikke hadde jo legen sagt noe. Må ike ta UL hvis du bare bekymrer deg mer. Du må ha tro på at fosteret har det bra😊 Ingen svangerskap er lik.

Tok UL for å finne ut ca. hvor langt jeg var på vei siden jeg ikke hadde noen anelse selv. Men han målte ikke fosteret kun "hulrommet" det ligger i, så kan jo være jeg er kortere på vei enn antatt. Satser på at alt er i orden. Føler meg elendig i formen og har ikke hatt noe blødning, heldigvis :) Satser på at det er gode tegn. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok UL for å finne ut ca. hvor langt jeg var på vei siden jeg ikke hadde noen anelse selv. Men han målte ikke fosteret kun "hulrommet" det ligger i, så kan jo være jeg er kortere på vei enn antatt. Satser på at alt er i orden. Føler meg elendig i formen og har ikke hatt noe blødning, heldigvis :) Satser på at det er gode tegn. 

Du spurte ikke lege om du var kortere enn antatt da? Håper det ordner seg for deg😊

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du spurte ikke lege om du var kortere enn antatt da? Håper det ordner seg for deg😊

Nei for ut i fra "hulrommet" så skulle jeg være mellom 7-8 uker. Men vi har jo en del tvillinger i familien, så det kan jo være det er to der og at det er derfor rommet er så "stort". 

Neida, jeg aner ikke. Vi får bare se hvordan det går. Måtte bare høre om det er flere som har sett lite rundt disse ukene. Takk for svar alle sammen ☺

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke bekymret meg! Legger ved ultralydbilde fra 9+2 så du kan sammenligne. Ikke lett å se hva dette er, men alt var normalt på OUL i uke 18. 

IMG_20160426_071217.jpg

Anonymkode: 60b66...eb0

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke bekymret meg! Legger ved ultralydbilde fra 9+2 så du kan sammenligne. Ikke lett å se hva dette er, men alt var normalt på OUL i uke 18. 

IMG_20160426_071217.jpg

Ah, så fantastisk! Min ultralyd kunne vel minne om dette ja. :) Tusen takk for at du deler bilde :):)

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah, så fantastisk! Min ultralyd kunne vel minne om dette ja. :) Tusen takk for at du deler bilde :):)

Ja, og dette var det aller beste bildet, et ordentlig Kodak-moment, så da kan du selv tenke deg :P Pust ut, tenk positivt! Ønsker deg masse lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

PS! Nå kom jeg på noe da jeg så at dette er tatt på OUS. Jeg var på en privat før det i uke 6, men da så vi så lite at det ikke ble bilde av det.

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

PS! Nå kom jeg på noe da jeg så at dette er tatt på OUS. Jeg var på en privat før det i uke 6, men da så vi så lite at det ikke ble bilde av det.

Ah okei :) Krysser fingrene for at alt er som det skal da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...