AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #1 Skrevet 25. juli 2016 Til dere som har litt peiling på bæring, hvilken sele anbefaler dere og til hvilken aldersgruppe? Anbefaler dere sjal til spedbarn? Hvilket? Noen som har prøvd Manduca eller Ellevill? Anonymkode: 7b6cd...cce
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #2 Skrevet 25. juli 2016 Vi har ergobaby og er kjempefornøyd. Brukes mye. Anonymkode: 4edcb...93b 1
MissPierce Skrevet 25. juli 2016 #3 Skrevet 25. juli 2016 (endret) Jeg har brukt Ergo baby 360 mye på jobb i bhg på ett barn på 1-2 år. Barnet er liten for alderen. Å den er utrolig god. Kunne bruke den i flere timer uten problem, og klarte fint å hjelpe de andre barna med det meste samtidig. Brukte mest å bære forran på mage/bryst. Endret 25. juli 2016 av MissPierce
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #4 Skrevet 25. juli 2016 Spørs hvor gammelt barnet er. Til nyfødt er bæresjal best, jeg brukte sino, moby wrap er også bra men noe stivere.. Men mange synes sjal er styr med knytting. Om du vil ha bæresele er det bare angelpack som fungerer bra for nyfødt. Manduca er en veldig bra sele for litt eldre babyer.. Anonymkode: cc0e6...edf
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #5 Skrevet 25. juli 2016 21 minutter siden, MissPierce skrev: Jeg har brukt Ergo baby 360 mye på jobb i bhg på ett barn på 1-2 år. Barnet er liten for alderen. Å den er utrolig god. Kunne bruke den i flere timer uten problem, og klarte fint å hjelpe de andre barna med det meste samtidig. Brukte mest å bære forran på mage/bryst. 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har ergobaby og er kjempefornøyd. Brukes mye. Anonymkode: 4edcb...93b Takk for svar, men har dere testet noe annet da? 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Spørs hvor gammelt barnet er. Til nyfødt er bæresjal best, jeg brukte sino, moby wrap er også bra men noe stivere.. Men mange synes sjal er styr med knytting. Om du vil ha bæresele er det bare angelpack som fungerer bra for nyfødt. Manduca er en veldig bra sele for litt eldre babyer.. Anonymkode: cc0e6...edf Synes sjal virker greit, tenkte uansett å dra innom Bæreglede. Skal sjekke ut sjalene. Når er det passe å gå over til Manduca? Anonymkode: 7b6cd...cce
Glitnir Skrevet 25. juli 2016 #6 Skrevet 25. juli 2016 Caboo Close til nyfødt/de første månedene. Et slags ferdigknyttet sjal som er superenkelt å bruke, og ungen sitter godt. Ergobaby 360 etterhvert har vi også vært veldig fornøyd med.
MissPierce Skrevet 25. juli 2016 #7 Skrevet 25. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, men har dere testet noe annet da? Synes sjal virker greit, tenkte uansett å dra innom Bæreglede. Skal sjekke ut sjalene. Når er det passe å gå over til Manduca? Anonymkode: 7b6cd...cce Har brukt Baby Bjørn, men var ikke like fornøyd med den. Samme alder på barnet med den.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #8 Skrevet 25. juli 2016 3 minutter siden, Glitnir skrev: Caboo Close til nyfødt/de første månedene. Et slags ferdigknyttet sjal som er superenkelt å bruke, og ungen sitter godt. Ergobaby 360 etterhvert har vi også vært veldig fornøyd med. Caboo close så veldig fint ut! Anonymkode: 7b6cd...cce 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #9 Skrevet 25. juli 2016 Vi hadde caboo frem til 6-7 kg - veldig enkel og grei. Har prøvd såvidt vevd sjal (str 5) til magebæring og det var utrolig behagelig. Av bæresele har vi manduca og er veldig fornøyd! Synes den passet best fra ca 5 mnd. Bærer gjerne min 10 kilos baby på rygg og mage med den, synes dog den er litt keitete på hofta.. Kanskje en vanesak. Vi har uansett ringslynge som vi bruker i korte perioder på hofta og litt mage. Men.. Smaken er som baken! Ulike babyer, mammakropper og behov gjør at man vil gjerne like forskjellige seler ☺ Prøv deg frem! Anonymkode: fed08...63e
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #10 Skrevet 25. juli 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde caboo frem til 6-7 kg - veldig enkel og grei. Har prøvd såvidt vevd sjal (str 5) til magebæring og det var utrolig behagelig. Av bæresele har vi manduca og er veldig fornøyd! Synes den passet best fra ca 5 mnd. Bærer gjerne min 10 kilos baby på rygg og mage med den, synes dog den er litt keitete på hofta.. Kanskje en vanesak. Vi har uansett ringslynge som vi bruker i korte perioder på hofta og litt mage. Men.. Smaken er som baken! Ulike babyer, mammakropper og behov gjør at man vil gjerne like forskjellige seler ☺ Prøv deg frem! Anonymkode: fed08...63e Takk for at du deler dine erfaringer! Ja, vi må uansett dra innom butikken, men det er supert å ha en viss oversikt på forhånd så vi vet litt mer om hva som finnes. Hadde tenkt til å finne noe både mannen og jeg kan bruke, men det spørs kanskje om vi finner noe som passer oss begge (pluss baby). Så dere tok i bruk Caboo helt fra nyfødtstadiet? Anonymkode: 7b6cd...cce
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #11 Skrevet 25. juli 2016 Brukte Aldoria elastisk sjal da hun var nyfødt og til ca 3 mnd. Kjøpte da Ergobaby 360 og har brukt den siden! Veldig fornøyd! Nettopp supplert med Ergobaby stowaway til å ta med i bilen. Anonymkode: 9ec72...3c2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #12 Skrevet 25. juli 2016 Caboo fra fødsel til 6kg, deretter Angelpack og av og til ringslynge. Har også prøvd elastisk sjal og Ergobaby Original. Babybjørn anbefales ikke, hverken for baby eller bærerens skyld. Anonymkode: bd34e...d50
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #13 Skrevet 25. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, men har dere testet noe annet da? Synes sjal virker greit, tenkte uansett å dra innom Bæreglede. Skal sjekke ut sjalene. Når er det passe å gå over til Manduca? Anonymkode: 7b6cd...cce De på bæreglede er veldig flinke.. Ta med babyen der og prøv deg frem hva som passer dere.. Du vil få god veiledning.. Babyen min var altfor liten for Manduca selv med spebarnsinnlegg var det ikke sjangs, så ble angelpack.. Vil tro Manduca er super fra ca 4 mnd.. men alle er forskjellige, så viktig at du tar med baby til butikken og ser hva dere trives med.. Anonymkode: cc0e6...edf 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #14 Skrevet 26. juli 2016 Har prøvd både vevd og elastisk sjal. Syntes elastisk var veeldig behagelig. Prøvde det dessverre litt for sent til at jeg gadd å kjøpe det. Har en ergobaby 360 som både jeg, samboer og baby elsker. Vi bruker den masse på tur, til butikken osv. Babyen vår begynte å hate vogna når han ble 3 mnd, og da var det gull verdt. Hadde nyfødtinnlegget og brukte det masse. Anonymkode: 14f18...794
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #15 Skrevet 26. juli 2016 Seler må pass den voksne (og barnet for så vidt) så det finnes ikke en sele som er best for alle. Bli også med i FB gruppe Norsk bæregruppe, du får uendelig med informasjon der. Jeg personlig liker ikke Ergobaby 360! Eneste fordel med den er at det er omtrent eneste ergonomiske bæresele på markedet som man kan også bære ungen utover i, men utover bæring er ikke anbefalt for verken baby eller voksen, så for min del er det ingen fordel. Har aldri bært min utover. Og han er nysgjerrig ! Absolutt alle friske babyer er nysgjerrige vil jeg påstå, så det er for min del er ikke forklaring om hvorfor man absolutt må bære utover. Men ulemper med 360 ihvertfall er at den er small i panel, både kort og ikke bred nok, gjennomsnittlig norsk barn vokser ut av den ved ca 9 mnd alder og det er for kort bæreperiode for så pass dyr sele. Men annen ting er borrelås på magebelte - gjør at det er umulig å etterstramme selen etter at man tatt den på (og selen må etterstrammes for best komfort for bæreren!) , og umulig å ta av selen med sovende unge uten å vekke ungen, så mye bråker den. Pluss at nan må bruke nyfødt innlegg for bæring av nyfødte, som mange er misfornøyde med fordi den gjør bruk av selen ekstra vanskelig. Den nye Ergobaby adapt er mye bedre sele, men man må også prøve den, den må passe bæreren. Manduca er bra sele, mange er fornøyde med den. For de minste er også Angelpack (selges på Bæreglede) veldig fin sele, den er også finere i utseende enn ergobaby og manduca. Men det finnes mange flere seler, også finnes det bæresjal! Der er utvalget bare enormt. Bæretreff eller en liten treff hos Oslo Sling Library kan også være interessant for å finne mer ut om seler og sjal. Anonymkode: 894da...c3b 1
Minlillelykke Skrevet 26. juli 2016 #16 Skrevet 26. juli 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, men har dere testet noe annet da? Synes sjal virker greit, tenkte uansett å dra innom Bæreglede. Skal sjekke ut sjalene. Når er det passe å gå over til Manduca? Anonymkode: 7b6cd...cce Vi brukte manduca fra han vsr nyfødt, og det fungerte godt synes jeg. Han satt dog bedre i den ved 8-9 ukers alder
dreia Skrevet 26. juli 2016 #17 Skrevet 26. juli 2016 Det finnes utrulig mykje der ute! Sjølv har eg brukt elastisk sjal dei første 2-3 månadene, og deretter gått over til bæresele. Av bæreselar har eg ein Manduca, som eg synest er bra for litt større babyar. Me brukte den til minsten på 2 månader og 5 kg i sommar, og det gjekk greit, men han sit bedre i andre selar. Men pluss er at den passer godt til 3-åringen, så det er uaktuelt å selga den ennå. Til babyen liker eg nå best vevd sjal og Beco Butterfly II. Den passer bedre til baby enn toddler, og veldig pluss er at det er enkelt å få baby på rygg, når det blir aktuelt. Ellers er det mange som skryt av den nye Ergobaby Adapt, der ein slepp nyføddinnlegget til Ergo. Ein tur på Bæreglede, eller bæretreff, er nok å anbefala, for å finna det som passer best for deg.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #18 Skrevet 26. juli 2016 Hehe, jeg blir nesten litt svimmel av alle de gode tipsene deres! Her er det masse å velge i skjønner jeg. Skal definitivt innom Bæreglede, men det er alltids fint å lese litt om andres erfaringer først. Tusen takk for all hjelp! Anonymkode: 7b6cd...cce 1
MissPierce Skrevet 26. juli 2016 #19 Skrevet 26. juli 2016 Bare hyggelig å kunne hjelpe 😊😊 Som ei over her sier så er det lurt å prøve forskjellig selv. For hva som passer hvem kommer ann på hvordan kroppen til bruker er, og babyen. Men greit å høre hva andre har erfart uansett ☺
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå