Gjest ane rikke Skrevet 9. november 2004 #1 Del Skrevet 9. november 2004 Hei, er det noen som har hørt om et rekrutteringsbyrå som heter Bjerke & Luther? Aner ikke noe om dem siden de ikke har kontor her i byen, men en venn ble oppringt av dem angående en jobb her og bedt om å sende inn cv. Hun har ikke meldt seg for "headhunting" noen steder, så hvordan har de da funnet fram til henne? Via kunder eller seminarer hun har holdt kanskje? Fint om noen har kommentarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 9. november 2004 #2 Del Skrevet 9. november 2004 Vet ikke noe om dette byrået men jeg ble også oppringt av et headhunting byrå. (Heter Fragge et eller annet). Hun fortalte meg at hun hadde bedt han på StepStone sende henne alle bra søknader for folk som falt under kategegorien søkere hun trengte (altså hadde de kvalifikasjonene hun lette etter) - og min var blandt dem. Jeg fikk jobb noen uker etter dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ane rikke Skrevet 9. november 2004 #3 Del Skrevet 9. november 2004 Takk for svar. Hun har ikke søkt på andre jobber heller på ti år (så det er på tide å bytte). Flere som vil si noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 9. november 2004 #4 Del Skrevet 9. november 2004 Herfinner du mer info om dem. Jeg har et inntrykk av at de blir ansett som seriøse i bransjen. De driver både med annonsert rekruttering og med headhunting. Det er mange måter de kan ha fått tak i navnet til venninnen din. Mange slike firmaer har god oversikt over hvem som jobber hvor og med hva. Informasjonen får de fra kontakter, internett osv. Enkelte firmaer har også en egen database hvor du selv kan legge inn informasjon om deg selv. Noen tar litt av første gang de blir oppringt av en headhunter. De tror det betyr at jobben er deres. Men det er dessverre feil. Headhunteren ringer som regel mange. Men det er likevel en liten fjær i hatten for man vet at man er blitt lagt merke til. Og jo eldre man blir, desto flere kjenner navnet ditt og hva du jobber med, - noe som igjen medfører flere telefoner fra headhuntere. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå