Gå til innhold

Facebookvenninne som er ensom, men ikke vil være med meg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Den 24.7.2016 at 17.20, AnonymBruker skrev:

Hvordan har hun det økonomisk forresten? Jeg vet med meg i hvert fall, at jeg har lyst til å finne på ting, men noen ganger må jeg bare svare nei fordi jeg aldri har råd til å være med på noenting. 

Anonymkode: 58e4b...ce1

Støtter denne.

Selv så må jeg flere ganger avlyse ting, og da gjerne de tingene som blir avtalt 1-2 uker før det skjer, fordi jeg finner plutselig ut at det blir for dyrt for meg å feks. gå ut å spise og andre ting som gjerne koster litt, og istedenfor å da si "jeg har ikke råd nå" så sier jeg heler ting som at jeg er veldig sliten og lignende (men jeg sier aldri ifra på samme dag, det syns jeg bare blir frekt)

Jeg besøkte i sommer en venninne, i en ukes tid, og jeg merket på henne at hun hadde brukt veldig mye tid alene siden sist vi så hverandre... Så for henne ble det veldig anstrengende å være med meg 24/7, og jeg er også en person som må ha mye tid for meg selv, så vi gjorde ofte slik at hun gikk seg en tur, eller jeg, at en av oss gjorde noe annet i noen timer osv. 

Og en annen ting, det kan hende at det er lettere for venninnen din å skrive til deg at hun føler seg ensom, enn å da faktisk møte deg og føle at hun må snakke om hvor ensom hun er, kanskje hun også har angst for å ikke vite hva hun skal snakke om (det har jeg opplevd mange ganger selv, det er ikke greit). 

Syns du kan spørre venninnen din, på en hyggelig måte, hvordan du kan hjelpe henne, siden hun sier hun føler seg så ensom, og at du ofte føler at du strekker ut en hånd som hun ikke tar imot... og spør henne som sagt på en hyggelig måte, ikke "angrip" henne :) Lykke til!

Anonymkode: 4e442...ed8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du kunne sagt det til henne? 

For uansett hva hun sliter med, så sitter du å føler at du ikke er god nok enda du prøver, og det er ikke gøy. Man skal ikke behandle mennesker slik, og det kan du si på en pen måte:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Den 28.7.2016 at 16.33, AnonymBruker skrev:

Ts, spør du ofte om å finne på noe?

Jeg har hatt en jeg kjenner som nå i 2uker i ferien, som har blitt spurt hver eneste dag om å finne på noe, når jeg har sagt sannheten at jeg ikke er i form eller bare vil slappe av alene hjemme, for jeg en melding ett par timer senere om hvordan formen er, så nå har begynt å juge å si at har andre planer,da jeg er lei maset, og pga maset ikke har lyst til å møtes.

Jeg har en annen jeg kjenner som gjerne spør ett par ganger i uken, også i perioder jeg har gitt besjed om at jeg ikke kan, og har også dukket om uanmeld og uinvitert på ting de vet jeg skal på. Som igjen gjør at lysten til å gjøre noe minker veldig.

Disse folka er veldig hyggelig mennesker,men det er slitsomt fordi man har også andre venner eller har lyst på alene tid.

Anonymkode: ed1c2...b8e

,

Anonymkode: ed1c2...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...