AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #1 Del Skrevet 23. juli 2016 Hverdagen går i masse jobb for alle i min gjeng, og vi treffes stort sett helgene. Problemet er at det altid skal være drikking. Og med årene har jeg blitt så sinnsykt dårlig av det. Jeg sliter med å stoppe når jeg starter fordi alt blir gøy, og er verdens sykeste menneske når jeg våkner dagen derpå selv om jeg ikke var helt drita. Jeg har tatt meg sammen og tenkt før jeg starter (nå som jeg også har blitt tilbudt vinglass hjemme noen ganger) og sagt nei. Jeg vil ikke putte denne giften i kroppen lenger fordi jeg kjenner drt ikke er bra i det hele tatt. Problemet med å være edru sammen med folk er at de skal ha drikkeleker (det blir da ikke så sosial når jeg ikke drikker). I tillegg blir de irriterde, stadig om og men om hvor vi skal ut og folk skiller seg fordi de drar til andre venner, finner en date eller blir syke og drar hjem. Også i ukedagene når vi treffes er det ofte alkohol nvolvert. Jeg har ikke imot at folk drikker, men jeg selv syns det blir så slitsomt å henge med når folk blir som de blir, og at jeg blir så syk når jeg drikker. Er det flere enn meg som føler det slik? Anonymkode: 1be9e...5ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zzzzz Skrevet 23. juli 2016 #2 Del Skrevet 23. juli 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det flere enn meg som føler det slik? Ja. Jeg. Skjønner hvordan du har det. Hvor gammel er du? Hva gjør dere i ukedagene, siden du sier at de ofte drikker da også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #3 Del Skrevet 23. juli 2016 Det er vanskelig fordi du ikke har møtt meg enda. Anonymkode: dacb0...24b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #4 Del Skrevet 23. juli 2016 Nei, jeg har ikke dette problemet. De fleste av mine venner er likedan som meg på dette området. Vi drikker sjeldent, men vi kan godt ta oss noen glass på sosiale sammenkomster. Vi er i starten av 20-årene. Det finnes mange som er som oss, men det finnes jo også mange som ikke er som oss. Ut ifra hvordan du legger dette frem virker det som om du var glad i alkoholarrangementer tidligere. Det er dermed ikke så rart at du har venner som liker fest og fyll. Har du prøvd å få noen andre venner som trives med å gjøre andre aktiviteter som ikke involverer alkohol? Anonymkode: b4727...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #5 Del Skrevet 23. juli 2016 Skulle tro det var jeg selv som skrev hovedinnlegget. Jeg har det akkurat som deg, TS. Jeg blir helt utrolig dårlig dagen derpå, om det så er 1-2 glass vin eller en haug med vodka jeg har drukket, og jeg har rett og slett funnet ut at jeg ikke ønsker noe særlig med alkohol i livet mitt. Jeg opplever det som gift. De fleste rundt meg er dog ikke helt av samme oppfatning. Alltid hvis ulike vennegjenger jeg tilhører skal treffes må alkohol involveres. Det er kun hvis vi går ut og spiser at vi ikke drikker. Jeg skylder ofte på at jeg er dårlig, har vondt i hodet eller lignende når jeg ikke drikker på fest, men er lei av å bortforklare det. Man må liksom ha en grunn til å ikke drikke - hvis ikke er man teit. Merker også at folk ikke er like keen på å sitte med meg og snakke om jeg ikke drikker, sikkert fordi de er redd for å drite seg ut eller noe sånt, og så skal jeg huske det og fortelle det videre (noe jeg dog ikke gjør). Jeg var veldig glad i å ta meg en fest før. Jeg elsket det når jeg tenker meg om. Ingenting var kjekkere enn det. Det er ikke så enkelt å bare bytte vennegjenger heller. Man er jo glad i vennene sine, selv om man ikke er like glad i alkohol som dem. Jeg er forresten 21 år. Føler meg ganske kjedelig for alderen siden jeg ikke har interesse for involvering av alkohol i sammenkomster, men det er ikke så mye å gjøre med saken. Jeg foreslår som regel alltid når jeg skal møte venner at vi går ut og spiser eller noe, for å unngå at det blir vorsing, så du kan jo prøve deg på det. Anonymkode: 48525...cd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #6 Del Skrevet 23. juli 2016 2 timer siden, zzzzz skrev: Ja. Jeg. Skjønner hvordan du har det. Hvor gammel er du? Hva gjør dere i ukedagene, siden du sier at de ofte drikker da også? Er 24. Vi treffes nesten ikke ukedagene pga jobbtider. Og folk er ofte slitne slitne etter jobb eller jobber sent. vi har truffet hverandre i ukedsger og, men ja, det har ofte blitt kjøpt et par glass da og. Anonymkode: 1be9e...5ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivy Skrevet 1. august 2016 #7 Del Skrevet 1. august 2016 Fyller 30 i år og har bekjentskaper i alle aldre. Jeg og mine nærmeste venner drev stort sett på med sånt når vi var rundt 20-25 år men så dabbet det av etterhvert. Personlig så blir jeg sjeldent dårlig og kan fint holde på en helg i strekk om jeg ønsker, men jeg er blitt "kjedelig" og er like så godt avholds eller klarer meg med 1 øl hele kvelden. Folk reagerte som oftest i begynnelsen med mange spørsmål om hvorfor jeg ikke velger å drikke, men de sluttet å spørre etter noen ganger. Jeg kan ha det minst like morro ved å bare observere dem i deres rus. Man legger også godt merke til om de har det gøy i det hele tatt, eller bare drikker for å få tiden til å gå. Det skal sies at de fleste som jeg ser av vennene mine som er ute hver bidige uke opptil flere ganger, er stort sett personer som nærmest har det som hobby. Jeg tror det er noe man vokser av seg i de fleste tilfeller- eller når en møter noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #8 Del Skrevet 1. august 2016 Jeg reagerte ikke på alkohol da jeg var yngre, men nå som jeg er bikket 40 og litt til så blir jeg skikkelig dårlig av alkohol. Sist jeg drakk så var jeg ikke meg selv igjen på en uke. HI kunne like gjerne vært skrevet av meg. Og det er ingen ung-voksen-ting, de jeg festet med er godt over 50 til og med. Festing og drikking hver helg - og ofte ellers også dersom det er fri dagen etter. Noen MÅ bare drikke. Jeg pleier som regel å skylde på at jeg kjører, og derfor kan jeg ikke drikke. Anonymkode: be1cf...d26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 1. august 2016 #9 Del Skrevet 1. august 2016 Hva med å selv foreslå å gjøre ting som er naturlig uforenelig med alkohol. I stedet for å møtes på byen/hjemme hos hverandre, hva med å gå på teaterstykke, klatrepark, telttur, museum, geo catching, utstillinger, markeder, kurs etc? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå