Gå til innhold

JA-SIDEN AVSLØRT!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Slutt å tøve-

Her er noen realiteter:

EU er for tiden høy ledighet, tilnærmet nullvekst i Tyskland, euroen som ikke har gitt flere jobber, økende uro i asylpolitikken og stigende EU-skepsis blant unionens egne borgere.

Det er mange nok europeere som misunner nordmenn at vi har råd til å stå utenfor.

1. EU har alltid hatt høyere ledighetstall i gjennomsnitt for alle EU-land, enn Norge, men de som av tradisjon har hatt lave ledighetstall, har det fortsatt, og de som av tradisjon har hatt høye ledighetstall, har brakt ledigheten ned. Men gjennomsnittstallet må sees i sammenheng med at de nye EU-landene nå har kommet inn i statistikken, og fortsatt noen år må slite med høye ledighetstall.

2. Nullveksten i Tyskland, kommer av at tyskerne sliter med innlemmingen av det gamle Øst-Tyskland. Den medførte at den tyske veksten stoppet opp, naturlig nok.

3. Du nevner at det er en økende uro i asylpolitikken innen EU. Hva skal vi da si om asyldebatten her i landet, vi som står utenfor EU???

Tilslutt konstaterer jeg at du med siste setning innrømmer at EU-medlemskap er lønnsomt, og at det koster mye å stå utenfor. :ler:

Skal du komme opp med argumenter, så sørg for at de er troverdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Frankly hevder:

"Tilslutt konstaterer jeg at du med siste setning innrømmer at EU-medlemskap er lønnsomt, og at det koster mye å stå utenfor."

Dette er jo helt feil, Frankly.

Som medlem av EU blir vi flådd. EU overtar vårt enorme havområde samt forvaltningen av alle ressurser der; OGSÅ AV NYE OLJE OG GASS-FUNN. For å få lov å gi EU alt dette, + råderetten over et av verdens rikeste fiskeri-områder, skal Norge måtte betale 28milliarder kroner årlig til EU. Idag betaler vi tiende-delen dvs.2,8 mrd.

Hvem kan tjene på dette,Frankly? :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mitt standpunkt mot EU-medlemskap er basert på det faktum at partiet Høyre med en høyrevridd fraksjon i AP er helt for.

Det forteller meg klart og tydelig at EU-medlemskap ikke er noe å strebe etter for oss alminnelige folk. :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "gamle" EU politikerne, slike som Jagland, Stoltenberg, Petersen, osv.osv. har ikke gitt opp drømmen om et fett embede i Brussel. Men den biologiske klokka går fort så de synes nok det haster med komme innenfor folden hos de store gutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt standpunkt mot EU-medlemskap er basert på det faktum at partiet Høyre med en høyrevridd fraksjon i AP er helt for.

Det forteller meg klart og tydelig at EU-medlemskap ikke er noe å strebe etter for oss alminnelige folk. :riste:

Er du kommunist???????? Tror du kommunisme hadde vært bedre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er du kommunist???????? Tror du kommunisme hadde vært bedre???

Nå må denne kjellebassen snart "ta bassa si i seng".

(Er han nazist forresten?), og

Hva i all verden har dette i en EU-debatt å gjøre? :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nøyaktig det samme som dette:

(Er han nazist forresten?),
:kjempesinna:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du skjønte ikke at dette var for å illustrere hvor tåplig en slik kommentar var?

Er enig i at kjellebassen ikke sku slengt med leppa, men dersom du syntes det var så utrolig tåpelig, hvorfor gjør du det da selv? Tror du folk har problemer med å gjøre opp sin egen mening her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjellebassen har et lite poeng. Man må nok være nær kommunismen, rent ideologisk, når man utbasunerer et såpass stor hat mot seriøse, demokratiske, og mer moderate norske politikere, uten å komme opp med èn eneste kritisk bemerkning mot venstresiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Er enig i at kjellebassen ikke sku slengt med leppa' date=' men dersom du syntes det var så utrolig tåpelig, hvorfor gjør du det da selv? Tror du folk har problemer med å gjøre opp sin egen mening her?[/quote']

Og hvorfor måtte du kommentere, og jeg kommentere deg igjen? Og hvorfor kom dette svaret her fra deg, og dette igjen fra meg? Tror du ikke folk kan gjøre opp sin egen mening?

Ellers er jeg ikke den samme gjesten som kom med bemerkningen.

Og for å holde meg til saken: Ja-nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja-Nei. Så du stemmer Ja eller Nei eller vipper? Hm ta en titt på Aktuell debatt, og EU-tråden der. La ut noen gode grunner til hvorfor man bør bli medlem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Dette fikk jeg høre når noen nylig prøvde å verve meg til WGI. WGI kunne overhode ikke sammenlignes med T5PC. Her kunne man tjene gode inntekter. Jeg var virkelig dum om jeg sa nei. Da slo det meg at dette sikkert er det vil vil få høre neste gang Norge søker EU medlemskap. At situsajonen nå er noe helt annet enn i 1994 og 1972. Og at denne gangen får det alvorlige følger om vi sier nei. Man skulle nesten tro EU-tilhengerne hadde gått i skole hos pyramideselskapene. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette fikk jeg høre når noen nylig prøvde å verve meg til WGI. WGI kunne overhode ikke sammenlignes med T5PC. Her kunne man tjene gode inntekter. Jeg var virkelig dum om jeg sa nei. Da slo det meg at dette sikkert er det vil vil få høre neste gang Norge søker EU medlemskap. At situsajonen nå er noe helt annet enn i 1994 og 1972. Og at denne gangen får det alvorlige følger om vi sier nei. Man skulle nesten tro EU-tilhengerne hadde gått i skole hos pyramideselskapene. :hoho:

:hoho:

Og slike argumenter bruker ikke all politikk, samt religion også? Prøv igjen du... :wink: Se heller på hvorfor pyramideselskapene bruker disse metodene.. Kan det være fordi de blir brukt hele tiden? Tror neppe metoden ble oppfunnet av pyramideselskapene, men hvis du vil tro det så be my guest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart vi må bli medlem av EU. Det er en ting som sørger for at AS Norge overlever, og det er oljepengene. Olje er en naturressurs, som vi utvilsomt vil bruke opp om en stund. Det er allerede kommet nye energikilder, som kommer til å overta etterhvert. Og her sitter være inkompetente ledere og ruger på oljepengene slik at vi skal ha råd til å utbetale pensjon i fremtiden. Disse milliardene er plassert rundt i aksjefond, og hadde det vært en vanlig megler som hadde forvaltet disse pengene, hadde vedkommende fått sparken for lenge, lenge siden.

Vi trenger all den hjelp vi kan få ettersom AS Norge kommer til å gå på ræva så det synger, dersom ikke våre ledere våkner opp og gjør noe. AS Norge må finne en måte å løsrive seg fra sin rike onkel - oljen, og klare seg selv. Dette kan ironisk nok kun skje ved bruk av oljepengene vi har på bok. Vi er vel i besittelse av det skjøreste næringslivet som finnes i et i-land. Høye avgifter og skatter kveler små og mellomstore bedrifter, og vi prøver å skuffe mest mulig penger inn i den minst lønnsomme delen av næringslivet, nemlig det offentlige. Det er vel bare Frankrike som har en større offentlig sektor enn det vi har...

For at AS Norge skal slippe å se stygge, røde tall når oljeproduksjonen får seg en smell, blir vi nødt til å investere hardt i næringslivet. Ved å skape en god balanse i næringslivet vil man kunne unngå både inflasjon og renteøkning grunnet bruk av oljepenger.

Men ettersom man her i dette landet er så forbannet opptatt av de sosialøkonomiske modeller i stedet for å kunne se nytten av de forretningsøkonomiske modeller, vil vi heller aldri kunne bruke stort av oljefondet. Derfor trenger vi EU som kan redde stumpene våre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thin Lizzy

EU klarer ikke, og vil nok heller aldri redde stumpene for oss. Og vi trenger heller ikke dette!

Norge står utmerket på egne bein, og Norsk økonomi går så det suser, BARE VI HOLDER OSS UTENFOR EU!

GOD JUL!

:nissekone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, la oss trekke nisseluene godt nedover panna og tro at vår økonomi alltid vil overleve, selv med et elendig næringsliv, og ut i fra det faktum at vi er avhengig av en pengekilde som en gang vil forsvinne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thin Lizzy
EU klarer ikke, og vil nok heller aldri redde stumpene for oss. Og vi trenger heller ikke dette!

Norge står utmerket på egne bein, og Norsk økonomi går så det suser, BARE VI HOLDER OSS UTENFOR EU!

GOD JUL!

:nissekone:

Beklager feil. Siste setning skulle lyde:

Norsk økonomi går så det suser, BARE SÅ LENGE vi holder oss utenfor eu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...