Gå til innhold

Vanntette pakkposer

Poeten

Anbefalte innlegg

Hvilke typer er gode, og hvilke styrer dere unna? Skal brukes til å holde ting tørre i sekken, bruker ikke regntrekk. Hvilke størrelser synes dere er mest nvennelig, og evt til hvilket utstyr.

Ser at asakalit som de har på clas ohlson er billige. Noen som har erfaring med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Styr unna enklere liv sine. Ellers synes jeg det fungerer bra med coop/Extra sine brødposer når de knyttes knute på. Billig, enkelt og praktisk for småpakking. 

Anonymkode: 30435...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Men med en ukes fjelltur med mulighet for mer eller mindre regn, så har jeg gitt om plastposer og søppelsekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.7.2016 at 0.43, Poeten skrev:

Takk for tips. Men med en ukes fjelltur med mulighet for mer eller mindre regn, så har jeg gitt om plastposer og søppelsekker.

Det er da de er gull jo.

Anonymkode: d8df8...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.7.2016 at 0.43, Poeten skrev:

Er det ugunstig å bruke regntrekk?

Har ikke sportsbutikker vanntette innerposer til sekker?

Evt pakk ting i Ikea sine tykkere "plastposer" med lynlås? (Vet ikke om de er store nok)

Anonymkode: a8a2b...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ugunstig å bruke regntrekk?

Har ikke sportsbutikker vanntette innerposer til sekker?

Evt pakk ting i Ikea sine tykkere "plastposer" med lynlås? (Vet ikke om de er store nok)

Disse:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00233778/

ISTAD Plastpose IKEA Kan brukes om igjen siden den kan lukkes flere ganger.

Kan brukes om igjen siden den kan lukkes flere ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant i litt ulike størrelser og farger på xxl, etter anbefaling av bekjent. Perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg bruker Sea to summit sine pakkeposer, har i forskjellige størrelser. Men synes ikke de er 100 prosent vantette. Ville brukt regntrekk til sekken også. I båt har jeg brukt Regatta sine som jeg synes er bedre. Men for å ha i sekker er de for tunge, og store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, glemte svare på det andre du spurte om. Men når jeg pakker i sekker pleier jeg bruker fargekoder.

1 sekk som er helt vantett til "emergency klær," en til undertøy (ull, sokker osv), og en til resten av klærne. Nå kommer det jo helt an på hva slags tur du skal på, men jeg har også en vanntett first aid kit, vantett pakkeposer til kamera, ladere, ledninger, mobiler osv.

Jeg er mye på tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...