AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #1 Del Skrevet 19. juli 2016 Min venninne fortalte meg forleden dag at hun har kreft, bryst kreft for å være mer konkret. Jeg spurte henne når hun skulle begynne med behandlingen sin og hun sa at hun må vente til at kreftkulen kan behandles siden kreftkulen hennes er kun 2 cm og ifølge legene så må hun vente til at den vokser for å få den fjernet. Hvorfor må hun vente med dette lurer jeg på, noen som vet? Hun sa også at det kan ta flere år til at hun kan fjerne den :/ blir utrolig bekymret og vil ikke at min venninne skal ha det vondt. Hun har hatt denne kreften i 6 måneder nå men hun sa at hun har det helt supert. Altså, hun har ikke følt seg noe dårligere. Hun har vært på jobb hverdag og er veldig oppegående. Lurer dermed på hvorfor legene må vente med å fjerne kreften/ operere bort kreften? Kan den ikke spre seg? Anonymkode: fbbd7...2d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #2 Del Skrevet 19. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min venninne fortalte meg forleden dag at hun har kreft, bryst kreft for å være mer konkret. Jeg spurte henne når hun skulle begynne med behandlingen sin og hun sa at hun må vente til at kreftkulen kan behandles siden kreftkulen hennes er kun 2 cm og ifølge legene så må hun vente til at den vokser for å få den fjernet. Hvorfor må hun vente med dette lurer jeg på, noen som vet? Hun sa også at det kan ta flere år til at hun kan fjerne den :/ blir utrolig bekymret og vil ikke at min venninne skal ha det vondt. Hun har hatt denne kreften i 6 måneder nå men hun sa at hun har det helt supert. Altså, hun har ikke følt seg noe dårligere. Hun har vært på jobb hverdag og er veldig oppegående. Lurer dermed på hvorfor legene må vente med å fjerne kreften/ operere bort kreften? Kan den ikke spre seg? Anonymkode: fbbd7...2d3 Det syns jeg høres veldig merkelig ut....... Skulle jo tro den måtte fjernes raskest mulig? Anonymkode: 680fe...1e2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet 19. juli 2016 #3 Del Skrevet 19. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min venninne fortalte meg forleden dag at hun har kreft, bryst kreft for å være mer konkret. Jeg spurte henne når hun skulle begynne med behandlingen sin og hun sa at hun må vente til at kreftkulen kan behandles siden kreftkulen hennes er kun 2 cm og ifølge legene så må hun vente til at den vokser for å få den fjernet. Hvorfor må hun vente med dette lurer jeg på, noen som vet? Hun sa også at det kan ta flere år til at hun kan fjerne den :/ blir utrolig bekymret og vil ikke at min venninne skal ha det vondt. Hun har hatt denne kreften i 6 måneder nå men hun sa at hun har det helt supert. Altså, hun har ikke følt seg noe dårligere. Hun har vært på jobb hverdag og er veldig oppegående. Lurer dermed på hvorfor legene må vente med å fjerne kreften/ operere bort kreften? Kan den ikke spre seg? Anonymkode: fbbd7...2d3 Vel, beklager og måtte si det, men dette høres rart ut. Jeg har selv hatt brystkreft, kulen var 1,8 cm og jeg ventet kun 2 mnd fra biopsi til kulen ble opperert ut! Siden jeg er ung, fikk jeg cellegift og stråling etterpå for og være enda mer på den sikre siden for og få kreft igjen! Så hvis de har funnet kreftceller i kulen venter de IKKE med og opperere/fjerne den! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet 19. juli 2016 #4 Del Skrevet 19. juli 2016 Et øyeblikk siden, Sh999 skrev: Vel, beklager og måtte si det, men dette høres rart ut. Jeg har selv hatt brystkreft, kulen var 1,8 cm og jeg ventet kun 2 mnd fra biopsi til kulen ble opperert ut! Siden jeg er ung, fikk jeg cellegift og stråling etterpå for og være enda mer på den sikre siden for og få kreft igjen! Så hvis de har funnet kreftceller i kulen venter de IKKE med og opperere/fjerne den! Ventet 2 uker (ikke mnd) fra biopsi til opoerasjon skulle det stå😊 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #5 Del Skrevet 19. juli 2016 Ei som søker oppmerksomhet her? Tragisk å bruke kreft slik. Anonymkode: a7d6f...881 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #6 Del Skrevet 19. juli 2016 Jeg ville vurdert om venninna mi var en lystløgner Anonymkode: e3ecc...c25 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #7 Del Skrevet 19. juli 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min venninne fortalte meg forleden dag at hun har kreft, bryst kreft for å være mer konkret. Jeg spurte henne når hun skulle begynne med behandlingen sin og hun sa at hun må vente til at kreftkulen kan behandles siden kreftkulen hennes er kun 2 cm og ifølge legene så må hun vente til at den vokser for å få den fjernet. Hvorfor må hun vente med dette lurer jeg på, noen som vet? Hun sa også at det kan ta flere år til at hun kan fjerne den :/ blir utrolig bekymret og vil ikke at min venninne skal ha det vondt. Hun har hatt denne kreften i 6 måneder nå men hun sa at hun har det helt supert. Altså, hun har ikke følt seg noe dårligere. Hun har vært på jobb hverdag og er veldig oppegående. Lurer dermed på hvorfor legene må vente med å fjerne kreften/ operere bort kreften? Kan den ikke spre seg? Anonymkode: fbbd7...2d3 Her har nok venninnen din skrønet godt. Anonymkode: 0b6cc...929 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet 19. juli 2016 #8 Del Skrevet 19. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ei som søker oppmerksomhet her? Tragisk å bruke kreft slik. Anonymkode: a7d6f...881 Ja det er bare tragisk! 😣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #9 Del Skrevet 19. juli 2016 TS her, hvorfor høres det merkelig ut? Hmm egentlig syns jeg også at det var rart, har ikke så mange kunnskaper når det gjelder kreft men det er vel bare det vanlige å få det fjernet så fort så mulig selv om den er kun 2mm, kreft kan jo spre seg relativt fort... for ca 1 år siden sa hun også at legene ikke var sikre på om den kulen de fant var kreft eller ikke, men da ville de at hun skulle ta cellegift... Halvt år etter det visste det seg at det var allikevel kreft men nå sier hun at legene ikke vil fjerne den siden den er bare 2mm :/ Anonymkode: fbbd7...2d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HappyWaffle Skrevet 19. juli 2016 #10 Del Skrevet 19. juli 2016 Finner de kreft så fjerner de den. Har aldri hørt om noen som har for lite kreft for å få behandling (med mindre de er friske så klart). jo fortere de tar den jo bedre er mulighetene for å bli 100% frisk. Tror nok hun skrøner med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #11 Del Skrevet 19. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS her, hvorfor høres det merkelig ut? Hmm egentlig syns jeg også at det var rart, har ikke så mange kunnskaper når det gjelder kreft men det er vel bare det vanlige å få det fjernet så fort så mulig selv om den er kun 2mm, kreft kan jo spre seg relativt fort... for ca 1 år siden sa hun også at legene ikke var sikre på om den kulen de fant var kreft eller ikke, men da ville de at hun skulle ta cellegift... Halvt år etter det visste det seg at det var allikevel kreft men nå sier hun at legene ikke vil fjerne den siden den er bare 2mm :/ Anonymkode: fbbd7...2d3 Cm eller Mm? Du skrev tidligere 2 CM... Anonymkode: 25404...ce3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HappyWaffle Skrevet 19. juli 2016 #12 Del Skrevet 19. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her, hvorfor høres det merkelig ut? Hmm egentlig syns jeg også at det var rart, har ikke så mange kunnskaper når det gjelder kreft men det er vel bare det vanlige å få det fjernet så fort så mulig selv om den er kun 2mm, kreft kan jo spre seg relativt fort... for ca 1 år siden sa hun også at legene ikke var sikre på om den kulen de fant var kreft eller ikke, men da ville de at hun skulle ta cellegift... Halvt år etter det visste det seg at det var allikevel kreft men nå sier hun at legene ikke vil fjerne den siden den er bare 2mm :/ Anonymkode: fbbd7...2d3 Kreftkul på 2 mm? Hvordan i alle dager har hun egentlig klart å kjenne den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #13 Del Skrevet 19. juli 2016 Så lenge din venninne kan dokumentere med papirer e.l, så er det troverdig Anonymkode: 5fd58...b6f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #14 Del Skrevet 19. juli 2016 Takk for alle deres svar. TS her, nå ble jeg satt ut :/ venninnen min sa at hun har tatt biopsi og må dra på legetimer hver 6. Måned... Men nå tenker jeg faktisk at hun kanskje lyver. Til deg som fikk en kule på 1,8 mm fjernet, håper du har det bra. Takk for ditt svar:) Nå tenker jeg faktisk at min venninne kanskje har lyvet for å få oppmerksomhet. Jeg som ble så bekymret for henne :/ hun har også fortalt dette til andre folk, nå lurer jeg på hvorfor hun kan lyve om noe så alvorlig om hun faktisk løy Anonymkode: fbbd7...2d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet 19. juli 2016 #15 Del Skrevet 19. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her, hvorfor høres det merkelig ut? Hmm egentlig syns jeg også at det var rart, har ikke så mange kunnskaper når det gjelder kreft men det er vel bare det vanlige å få det fjernet så fort så mulig selv om den er kun 2mm, kreft kan jo spre seg relativt fort... for ca 1 år siden sa hun også at legene ikke var sikre på om den kulen de fant var kreft eller ikke, men da ville de at hun skulle ta cellegift... Halvt år etter det visste det seg at det var allikevel kreft men nå sier hun at legene ikke vil fjerne den siden den er bare 2mm :/ Anonymkode: fbbd7...2d3 Det første som skjer hvis man mistenker brystkreft er og ta biopsi av kulen, da får de et svar på om den inneholder kreftceller, hvis den gjør det blir den fjernet så fort som mulig. Er størrelsen på kulen for stor til opperasjon, går man først på cellegift for og minske kulen og så opererer de. Er den liten nok til og opperere med en gang så får man cellegift etterpå! Google brystkreft (bruk kreftforeningen sine sider) så skjønner du og at det er mye som ikke stemmer her! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Februarbarn Skrevet 19. juli 2016 #16 Del Skrevet 19. juli 2016 Du har i såfall mulighet til å følge ekstra med. Kanskje er hun syk, kanskje ikke. I såfall sistnevnte, så fortjener hun å bli konfrontert med dette. Det er alvorlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jessica Skrevet 19. juli 2016 #17 Del Skrevet 19. juli 2016 Jeg tror det er ts som lyver jeg Mm eller cm. Det er derfor jeg tror dette er tulletråd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #18 Del Skrevet 19. juli 2016 2 cm mente jeg. Det begynte vel at hun begynte å blø fra brystvorten sa hun, også dro hun til legen og fikk påvist kreft. Hun sa nå at hun bruker såpe med "kuler" i som hjelper til med å stoppe blødningene fra brystvorten hennes. Nå føler jeg meg så dum som trodde på dette tullet.. Har aldri vært slem mot hun og har alltid støttet henne gjennom alle tider, så om hun lyver om dette så vet jeg ikke :/ jeg har ikke spurt om papirer osv, så det vet jeg ikke. Men hun sa at hun tok biopsi på radium hospitalet i Oslo Anonymkode: fbbd7...2d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Micki* Skrevet 19. juli 2016 #19 Del Skrevet 19. juli 2016 Hvor aggressiv er kreften? Kan jo ikke være en alvorlig type i alle fall når legene ikke vil operere ennå. Kan det være andre grunner til at de ikke vil operere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #20 Del Skrevet 19. juli 2016 Mammografi-biopsi+blodprøver-kirurgi + cytostatika+/stråleterapi. Er det en kul så kan den fjernes, man må ikke vente til den vokser. Anonymkode: fdb64...104 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå