Gå til innhold

Tips til oss mindre attraktive?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er jo for så vidt enig at smart er sexy. Men så enkelt er det ikke der ute i den virkelige verden.

Videoannonse
Annonse
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
Den 19. juli 2016 at 20.20, Silfen skrev:

Enten må du finne en like lite attraktiv eller så må du innfinne deg med evig singelliv. Jeg valgte sistnevnte.

Jøssda! Dette var jo ikke særlig oppløftende.. Ut ifra denne tråden skulle man tro at de som fortjener å finne kjærligheten er de som er heldig med utseendet, og alt annet er sekundært... :klo:   Til TS; først av alt tror jeg din lave selvtillit setter en stor stopper for deg. Er det sånn at du forventer å få en modell til kjæreste ? Ut ifra det du selv har skrevet tror jeg ikke det. Jeg gjetter at du ønsker noen du finner sjarmerende og attraktiv, uten at de nødvendigvis er Brad Pitt i alle andres øyne.  Er du flink til å flørte? Tar du kontakt ? Når du sier du har lav selvtillit gjetter jeg at svaret er nei. Først av alt tenker jeg at du kan gjøre noe for degselv som gjør at selvtilliten din blir bedre. Har du komplekser for ansiktet ditt er det masse YouTube og Instagram videoer som viser hvordan man kan sminke seg ufattelig vakker. Man kommer langt bare med å sminke huden jevn og øynene store og uskyldige 😉. Med noen glass vin innabords og en pen kjole på kroppen føler de fleste seg sexy nok til å forsøke å flørte litt ute på byen. Start med det. Avvisning vil du møte uansett, det gjør alle! Du bør nærmest jobbe med å tåle å bli avvist fordi det gjør deg mer modig til å forsøke, når du skjønner at avvisning ikke er verdens undergang. Om venninnene dine ikke vil bli med en tur ut kan du jo forsøke å dra med kollegaene ut på en lønningspils. Ærlig talt tror jeg selvsikre og åpne mennesker er de som lettest får seg kjæreste, ikke nødvendigvis de "peneste". Og p.s; at jeg anbefaler deg å se på sminkevideo og kanskje hente noen tips derfra er ikke fordi jeg tror du nødvendigvis trenger det for utseendet ditt sin del, men for selvtilliten din 😊 føler man seg fin er det også enklere å tørre å ta kontakt med andre og vise seg frem litt mer. Lykke til! 

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, Silfen skrev:

Jeg er jo for så vidt enig at smart er sexy. Men så enkelt er det ikke der ute i den virkelige verden.

Jeg sier ikke at det å være smart veier opp for alle mulige negative egenskaper, men du må da være enig i at det generelt sett er et positivt trekk?

Anonymkode: e9cdf...dea

AnonymBruker
Skrevet

Problemet ditt er ikke utseende, men at du ikke er ute på markedet. Akkurat som ingen banker på døra di og kjøper sofaen før den er lagt ut på finn, så kommer ikke drømmeprinsen til å en dag stå på trappa uten markedsføring. Du går ikke ut, og du har ikke registrert deg på noen datingsider. De eneste stedene du kan treffe nye folk er på vei til jobb og på nærbutikken. Skaff deg en hobby, få deg noen venner du kan gå ut med, og ta i bruk noen apper. Selv var jeg overbevist om at ingen kunne like meg pga utseende, men det rant inn med superlikes på Tinder, og jeg møtte ganske fort en kjekk, seriøs og ordentlig fyr jeg er sammen med nå. 

Anonymkode: f58b9...343

• Liker 1
Skrevet

Du er jo på god vei! Du har oppnådd dine mål om utdannelse, jobb og bolig. Det bør styrke selvtilliten din! De færreste er da smellvakre? Se rundt deg; de fleste er helt vanlig utseende folk som finner seg en livspartner.

Du må nok øve deg på å tenke godt om deg selv, og dernest komme deg ut for å treffe folk. Lønningspils/andre sosiale arrangementer med jobben som gjør at du treffer flere folk/blir kjent med kollegers partnere og dermed kan utvide din omgangskrets. Gi venninnene dine et spark i ræva og få dem med på konsert /foredrag/reise/ut å spise selv om de ikke ønsker å være på sjekkern. Bare det å venne seg til å være mer sosial kan bøte på sjenanse. 

Hobby/forening/frivillig arbeid. Vet ikke hvordan jobbhverdagen din er, men treffer du kunder du kan bli nærmere kjent med på privaten? (se bort fra dette hvis det er etiske sperringer i form av pasient/behandler el)

Du kan jo opprette profil på en el flere nettsjekkesider, og så heller slette deg igjen hvis det blir for kleint? 

Lykke til, er sikker på du finner en!

• Liker 1
Gjest PetterPanne
Skrevet

Er du mann og lite attraktiv: prostituerte eller en utenlandsk kone

Er du kvinne og lite attraktiv: gå ned i standard, eller kjøp deg masse katter

Vær så god.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke at det å være smart veier opp for alle mulige negative egenskaper, men du må da være enig i at det generelt sett er et positivt trekk?

Anonymkode: e9cdf...dea

Jeg skriver jo akkurat at det er det ...

Gjest steinbukk79
Skrevet

Det finnes en for alle, men ingenting kommer rekende på en fjøl :)

Skrevet
21 minutter siden, steinbukk79 skrev:

Det finnes en for alle, men ingenting kommer rekende på en fjøl :)

Tøys.

Gjest Krigerunge
Skrevet
Den 19.7.2016 at 21.46, AnonymBruker skrev:

Jeg er normalvektig (hadde sikkert sett bedre ut om jeg gikk ned noen kilo) og kler meg pent, det vil si at jeg "følger moten". Håret er faktisk det jeg er mest fornøyd med, har naturlig tykt og veldig glatt hår. Jeg sminker meg sjeldent, men har blitt flinkere til dette. Skal begynne å gjøre det oftere og investere i flere gode produkter. 

Jeg er enig i det du sier. Jeg gjør en innsats, men vet ikke helt hvor jeg skal treffe den rette. Og for å være helt ærlig er jeg redd for å bli såret og avvist også. 

TS

Anonymkode: 74c35...80a

I stedet for å investere i flere gode produkter, invester heller i helsen din som du skal leve med livet ut. Sminke og sånt er jo bare noen man dekker over naturligheten sin med, spesielt om man er usikker. Jeg bruker sminke, altså, men jeg bruker det fordi jeg syns det er gøy og fordi jeg liker å fremheve det jeg liker best ved meg selv. Det vil si at jeg heller ikke driver med overdreven kontur, har aldri brukt falske vipper, bruker ikke en heldekkende foundation som dekker over alt og får meg til å se ut som ei porselensdukke. Noen liker jo å pøse på med full pakke, føler du deg bra med det, go for it, men om livet suger og du syns du ser jævlig ut uten, så har du andre ting du bør jobbe med enn sminken. Lær deg å lik deg selv for den du er før du kjører på med sminke og jåling for å booste selvtilliten. Jeg har gått uten sminke så og si i hele sommer og har aldri følt meg bedre. Ser ut som ei heks når jeg er trøtt da, men ei heks trenger ikke være så stygg heller. :fnise: 

Alle er redd for å bli såret og avvist, det gjør vondt, det suger, det gir de fleste en liten knekk på både selvtillit og selvbilde. Mannen du møter en dag er nok redd for det samme, men det varierer vell i hvilken grad man er redd for det. Vil derimot påstå at det er enklere for en person med selvtilliten i god behold å takle en eventuell avvisning. En person med god selvtillit vil tenke "ok, den personen likte meg ikke, det er greit for ikke alle kan like meg", mens en person med dårlig selvtillit vil tenke "alt er galt med meg, jeg gjorde alt feil, hadde jeg sett sånn og sånn ut hadde han ikke avvist meg, hadde jeg gjort det og det hadde han ikke gått ifra meg, herregud alt er MIN feil". Man skylder på seg selv og tror konsekvent at feilen ligger i en selv når der egentlig ikke trenger å være noen feil. Kjemien kan være dårlig, vedkommende kan rett og slett bare ikke finne deg attraktiv, interessene dine er for sære for han eller humoren deres er så vilt forskjellige. Og det er jo greit! Sånt skjer! Grin litt over det og prøv igjen.

Siden du aldri har datet skal det godt gjøres at du finner drømmemannen som det varer med livet ut første gangen du prøver deg, avvising opplever så og si alle før eller senere i livet. Det gjør ingenting det så lenge du lærer deg hvordan du skal takle det. 

AnonymBruker
Skrevet
Den 19.7.2016 at 20.05, AnonymBruker skrev:

Tips til oss mindre attraktive?

Anonymkode: 74c35...80a

Bli mer attraktiv.

Anonymkode: 59e41...300

Skrevet

Ryddet for personangrep.

Raven Emerald, mod.

Skrevet

Når man er tenåring så betyr utseende "alt" fordi man er umoden, har ikke ferdig utviklet sin personlighet. Når man blir voksen, så er utseende bare en inngangsbillett, altså man må være "bra nok" til å ville bli kjent. Da teller personlighet, sjarm, humor mest. Det avgjør om man har personkjemi.

Derfor tror jeg at du skal fortsette med å ta vare på deg selv, kle deg pent og sminke deg pent. Og så ikke legge mer i det enn det, og legge den store innsatsen i å bli trygg på deg selv slik at folk liker å snakke med deg, trives i ditt selskap. Egentlig er det slik at hvis folk liker den personen de selv er i ditt selskap, så liker de deg! Derfor må du ikke være en stille mus, du må være blid og morsom og sjarmerende. Gi andre oppmerksomhet, få dem til å føle seg vel. Ikke bare overlate alt det sosiale til andre.

Jeg har ofte hørt menn si at de vil ha en blid og hyggelig jente. De gidder ikke sure kjeftete kjerringer. Mye sant i det.

Finn flere arenaer for å møte folk, og øv deg på det sosiale. Alt er en vane. Vær hyggelig til alle. Da kan du vinne både fine bekjentskaper, nye venner, et givende sosialt liv og en kjæreste.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...