Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alene med 4 barn i alderen 9-16 år, far har barna i 2-4 døgn i mnd han betaler 5000 kr i bidrag. Han har inntekt på 550000 i året (si han selv jeg tror tallet er høyere)  jeg har 250000 kr i året. Når jeg tar opp at det er lite han betaler da "truer" han med at jeg får være fornøyd med det jeg får, går jeg via nav vil jeg få mye mindre enn 5000 kr, og hvis jeg velger å gå til nav ja da vil han ha barna 50/50 (noe som ikke går pga reisejobben hans) Hva får dere andre i bidrag på flere barn ? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 barn, min inntekt er 200 000, fars inntekt er 500 000. Og han betaler 9000 kr i måneden i bidrag, vi tar det gjennom Nav. Han har samvær en helg i måneden.

Så jeg hadde helt klart tatt det gjennom Nav.

Anonymkode: 911b7...b01

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke benytte deg av bidragskalkulatoren på nav sine sider og se hva du ender opp på?

Jeg synes det høres lite ut. 

Selv betaler eksen 5000kr i mnd for ett barn på 13. Han tjener ca 650 000 og jeg tjener 350 000. 

Eksen min prøvde også å true meg fra å ta bidraget via nav. Men pga mye tull med den personlige avtalen vi hadde (f.eks kunne han droppe å betale en måned, eller han betalte inn bare halve) så fikk jeg nok og tok det via Nav. Bidraget økte fra de 2000 han betalte til 5000. Så han var nok selv klar over at han betalte altfor lite. Truslene ble det forresten ingenting av, han fortsatte med det vanlige samvære på annenhver helg (etter eget ønske, jeg har flere ganger ytret ønske om 50/50).

Hadde han stilt opp som far og bidratt så hadde det ikke vært så nøye med de pengene, men når han aldri bidrar med noe som helst så kan han betale det han skal. 

Anonymkode: 2ab3a...f80

• Liker 8
Skrevet

Jeg la inn tallene dine i bidragskalkulatoren nå, og med 4-8,99 netter i mnd skal far betale ca 6500,-, med 2-3,99 skal far betale oppimot 10 000,- i måneden. 

Visste såklart ikke hvor gamle alle barna var, men det ble sånn ca. 

Uansett vil det bli mer. 

(Husk at hvor mye samvær han har skal inkludere feriesamvær, så kan derfor godt hende han havner innen 4-8,99 netter). 

• Liker 5
Skrevet

Han sa går du via nav får du helt sikkert ikke mye utbetalt, er han som må betale mye men når nav har tatt sitt så er det lite jeg ville få i bidrag på barna si han. 

Skrevet
1 time siden, Britt Banditt skrev:

Jeg la inn tallene dine i bidragskalkulatoren nå, og med 4-8,99 netter i mnd skal far betale ca 6500,-, med 2-3,99 skal far betale oppimot 10 000,- i måneden. 

Uansett vil det bli mer. 

(Husk at hvor mye samvær han har skal inkludere feriesamvær, så kan derfor godt hende han havner innen 4-8,99 netter). 

Ville bare si at så snilt av deg at du sjekket dette nærmere ut for ts! :) 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 2 barn, min inntekt er 200 000, fars inntekt er 500 000. Og han betaler 9000 kr i måneden i bidrag, vi tar det gjennom Nav. Han har samvær en helg i måneden.

Far til ungene sa at det er normalt å betale mer i bidrag når det er bare 1 eller 2 barn, blir noe annet og mindre beløp når det er så mange som 4. Vurderer nav ja. Takk for svar 😊

Skrevet
38 minutter siden, Lykkehjerte skrev:

Ville bare si at så snilt av deg at du sjekket dette nærmere ut for ts! :) 

Kom opp med samme svar jeg også når jeg innpå beløpet kom på 9840 kr 😳 Vil det være det beløpet nav betaler ut til meg eller tar de kr av beløpet ? 

Takk for svar 😊

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

9000 i måneden for to barn? Og i tillegg får du ca 2000 i barnebidrag (kanskje bidrag for alenemor, overgangsstønad, småbarnstillegg, m mer.. Hjelpes) De ter jo mer enn hva jeg betaler på huslånet i mnd. Det kan bare ikke stemme.. Herregud, stakkars menn. Jeg hadde blitt så flau hvis jeg mottok 9000kr for å ha mine egne barn boende hos meg. Systemet er jo helt horribelt.. Han har en helt middels inntekt, også betaler han deg mer enn et huslån i mnd. Blir som å betale på to hus, men bare ha ett. Hvem har råd til det? (Ja, du har nok en lang historie om en mann som ikke tar ansvar, eller ikke vil ha ansvar, osv.  Synes ikke det rettferdiggjør bidragssystemet til NAV) no offence! 

• Liker 8
Skrevet
2 timer siden, Britt Banditt skrev:

Uansett vil det bli mer. 

Ja gikk innpå den og da vise det seg at han skal betale nesten 10000 kr i bidrag, vurderer sterkt å gå på nav ja men redd far til barna skal klikke 😳 

Takk for svar 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Lill70 skrev:

Ja gikk innpå den og da vise det seg at han skal betale nesten 10000 kr i bidrag, vurderer sterkt å gå på nav ja men redd far til barna skal klikke 😳 

Takk for svar 😊

Selvsagt truer han deg! Dere har FIRE barn sammen, og mannen ønsker da virkelig ikke å betale det dobbelte og miste sine privilegier med å 'slippe billig unna', noe han virkelig gjør. Barna taper virkelig på at dere har privat avtale. Trist å se at han ikke ønsker å bidra slik han skal for egne barn.

Ta det gjennom NAV, uten å nøle. Garantert tomme trusler om han selv ser at 50/50 vil være umulig på grunn av reise. 

Anonymkode: 27414...4a1

• Liker 10
Skrevet
5 timer siden, vyzvyz skrev:

9000 i måneden for to barn? Og i tillegg får du ca 2000 i barnebidrag (kanskje bidrag for alenemor, overgangsstønad, småbarnstillegg, m mer.. Hjelpes) De ter jo mer enn hva jeg betaler på huslånet i mnd. Det kan bare ikke stemme.. Herregud, stakkars menn. Jeg hadde blitt så flau hvis jeg mottok 9000kr for å ha mine egne barn boende hos meg. Systemet er jo helt horribelt.. Han har en helt middels inntekt, også betaler han deg mer enn et huslån i mnd. Blir som å betale på to hus, men bare ha ett. Hvem har råd til det? (Ja, du har nok en lang historie om en mann som ikke tar ansvar, eller ikke vil ha ansvar, osv.  Synes ikke det rettferdiggjør bidragssystemet til NAV) no offence! 

HAN HAR EN HELG I MND. Syns du virkelig synd på FAR i denne sammenhengen!?

• Liker 14
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt truer han deg! Dere har FIRE barn sammen, og mannen ønsker da virkelig ikke å betale det dobbelte og miste sine privilegier med å 'slippe billig unna', noe han virkelig gjør. Barna taper virkelig på at dere har privat avtale. Trist å se at han ikke ønsker å bidra slik han skal for egne barn.

Ta det gjennom NAV, uten å nøle. Garantert tomme trusler om han selv ser at 50/50 vil være umulig på grunn av reise. 

Anonymkode: 27414...4a1

Ja når jeg har sett talla som kommer opp på bidragskalkulatoren ser jeg at han slipper billig unna, han mene jeg får nok men blir opp til nav å finne ut det så får jeg se hvilke sprell han finner på. 

Takk for svar 😊

• Liker 1
Skrevet

Du får hele beløpet ja. Det eneste NAV krever er at du og far betaler et engangsgebyr på rundt 800 kroner mener jeg det var. Ville vurdert å la NAV ta seg av innkrevingen også. På den måten kan han ikke sno seg unna (man kan søke om å bare få det fastsatt, men da må du fortsatt kreve det inn selv.  Å få det krevd inn fra NAV koster ingenting ekstra). 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, Britt Banditt skrev:

Du får hele beløpet ja. Det eneste NAV krever er at du og far betaler et engangsgebyr på rundt 800 kroner mener jeg det var. Ville vurdert å la NAV ta seg av innkrevingen også. På den måten kan han ikke sno seg unna (man kan søke om å bare få det fastsatt, men da må du fortsatt kreve det inn selv.  Å få det krevd inn fra NAV koster ingenting ekstra). 

Da skal jeg få nav til å ta seg av innkrevingen er nok det beste. 

Tusen takk for hjelpen 😊👍🏻

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Lill70 skrev:

Ja når jeg har sett talla som kommer opp på bidragskalkulatoren ser jeg at han slipper billig unna, han mene jeg får nok men blir opp til nav å finne ut det så får jeg se hvilke sprell han finner på. 

Takk for svar 😊

Du må legge inn 50 % samvær og beregne en lavere inntekt for å vite hva du vil få.. For han har jo sakt at da vil han gå for 50-50 og det betyr ny jobb m laver inntekt .. Alt i alt vil dette gå ut over barna .. 

Anonymkode: a3e19...691

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, duplexx skrev:

HAN HAR EN HELG I MND. Syns du virkelig synd på FAR i denne sammenhengen!?

9000 kr er mye penger. Hvor mye sitter du igjen med hver mnd etter at alt er betalt? Ta den summen så trekk fra 9000. Fortell så om du føler deg i partyhumør.

Anonymkode: 4e8ee...7e3

• Liker 5
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

9000 kr er mye penger. Hvor mye sitter du igjen med hver mnd etter at alt er betalt? Ta den summen så trekk fra 9000. Fortell så om du føler deg i partyhumør.

Anonymkode: 4e8ee...7e3

Partyhumør? Spør barna hvor mye partyhumør det er på de når far ikke gidder mer enn helg i mnd. Tror du 9000,- kan bøte på det? Er det MINSTE han kan betale når han gidder å se dem mer. Hvilket jeg regner med er tilfelle..

• Liker 9
Skrevet
22 timer siden, Lill70 skrev:

Er alene med 4 barn i alderen 9-16 år, far har barna i 2-4 døgn i mnd han betaler 5000 kr i bidrag. Han har inntekt på 550000 i året (si han selv jeg tror tallet er høyere)  jeg har 250000 kr i året. Når jeg tar opp at det er lite han betaler da "truer" han med at jeg får være fornøyd med det jeg får, går jeg via nav vil jeg få mye mindre enn 5000 kr, og hvis jeg velger å gå til nav ja da vil han ha barna 50/50 (noe som ikke går pga reisejobben hans) Hva får dere andre i bidrag på flere barn ? 

Er du alenemor? Barna har en far her. 

Når det gleder bidrag og 4-8.99 døgn samvær kommer jeg til 6610 kr. LaGT inn ar du mottar stønad til barnepass og har barna har fulltid på minste og deltid elste. Dette økte barnebidraget. 

Siden det nå er 2-4 overnattinger I løpet av 28 døgn blir snittet fort  denne samværsklassen med ferier. 

Når dette er sagt kan samvær økes med 9-13 døgn. Dette får alle fedre om se ønsker I en rettstvist om de er normalfungerende uten rus og psykiatri. 

Siden du har liten inntekt t (250 000) regner jeg med du ikke jobber 80%. Er du ikke ufør kan far sette frem dette som grunnlag for din inntekt. Videre om du har lavere betalt jobb enn du evner. Dette plikter NAV ta hensyn til om far krever. 

Hans inntekt. Skulle den være 100 000 mer gir dette et par hundrelapper I mnd. 

Det er først ved 12% endringer inntekt NAV endrer bidrag. Her er det 66000 ved 550 000. Men dere har privat avtale og dere bestemmer selv når det skal endres. Hva sier deres avtale? 

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må legge inn 50 % samvær og beregne en lavere inntekt for å vite hva du vil få.. For han har jo sakt at da vil han gå for 50-50 og det betyr ny jobb m laver inntekt .. Alt i alt vil dette gå ut over barna .. 

Anonymkode: a3e19...691

Om han plutselig går for 50/50 når bidraget endres blir han gjennomskuet. Dessuten kan man aldri kreve 50/50, så han kommer ingen vei med den trusselen.

Anonymkode: bf533...2f1

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...