AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #21 Skrevet 19. juli 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med smerter ang. uvi - er det svie ved vannlating du mener da? Eller er du bankeøm ved nyrelosjene (på siden av ryggen, bake) Sistnevnte er nyrebekkenbetennelse. Det kan bli ganske alvorlig og må som oftest antibiotikabehandles. Jeg hadde et kraftig tilfelle av det og var på nippet til sykehusinnleggelse pga jeg bare kastet opp antibiotikaen... heldigvis ga kvalmen seg og jeg fikk i meg medisinen. Men jeg var så dårlig at jeg var sengeliggende, stiv i ryggen, klarte ikke å dusje eller noe og var avhengig av hjelp fra mine nærmeste. Men jeg hadde altså et kraftig tilfelle da. Anonymkode: bed80...ee7 Au!! Stakkar deg, det vil vi da ikke oppleve! 😦 Kan jeg spørre om du vet årsaken til at du fikk nyrebekkenbetennelse? Det starter vel med UVI? Jeg får vondt helt ytterst i urinrøret, og spesielt på slutten av en tisserunde, samt blæra. Har i 3 dager prøvd å drikke det bort, men da jeg tisset blod i morrest skjønte jeg at jeg trengte antibiotika. Hjelper allerede, men man skal jo ikke være avhengig av det heller.. Anonymkode: e0b46...69c
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #22 Skrevet 19. juli 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har også vært en del plaget, men nå dusjer jeg før sex, spyler meg etter sex, + tisser, og tar østrogen stikkpiller for å styrke slimhinnene i underlivet, dette hjelper også. Hver gang jeg blir sløv med dette så får jeg en uvi igjen... Anonymkode: 51850...dc4 Disse østrogen-stikkpillene må jeg prøve! Takk for et tips jeg faktisk ikke har hørt før Anonymkode: e0b46...69c
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #23 Skrevet 19. juli 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Disse østrogen-stikkpillene må jeg prøve! Takk for et tips jeg faktisk ikke har hørt før Anonymkode: e0b46...69c Vagifem heter dem. Man kan kombinere med Østriol (?) krem. De hjalp meg mot plager jeg trodde var sopp, men som skyldtes tørrhet. Har også hatt mye uvi, men opplever heldigvis perioder uten plager. Orker ikke å ta hiprex hver dag pga str på tablettene. Men antibiotika har jeg liggende. Tisse etter sex og ikke fryse er noen råd. Anonymkode: 18166...f2d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #24 Skrevet 20. juli 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Må bare legge til - pass på hvordan du tørker deg baktil. Pass på tørke bakover, vekk fra skjeden. Om du tørker feil vei, mot skjeden, vil det kunne overføres tarmbakterier til skjeden. Det kan alltids komme i trusen og, derfor anbefaler jeg å skifte truse daglig, og helst bruke truseinnlegg og som du skifter flere ganger om dagen: Slik at det er renest mulig. For hyppig vask nedentil forstyrrer bakteriefloran i skjeden, vask kun med lunkent vann. Klapptørk deg godt før du har på rent bomullsundertøy. Anonymkode: bed80...ee7 Nei nei nei Bytt heller truse. Med truseinnlegg blir du bare klammere og alt blir mer innestengt, og sjansen er større for å få sopp. Anonymkode: 7baa2...232
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #25 Skrevet 20. juli 2016 Bruker du tampong? Jeg brukte det før og fikk sopp. Lærte at noen kan få sopp ved tanpongbruk. Aldri brukt det siden, eller svært skjeldent. Kan bruke på stranden eller ved en ekstra sikkerhet til hvit bukse feks. Anonymkode: 67773...602
M0niq Skrevet 20. juli 2016 #26 Skrevet 20. juli 2016 Orker ikke å lese alle svarene. Jobber innen helse og har vært bort i flere pasienter med gjentagende UVI. Det som har hjulpet er å kombinere HIPREX, c-vitamin og også gjerne østrogenpiller. Tørre slimhinner kan være årsak til både sopp og UVI, det er derfor økt tilførsel av østrogen kan hjelpe. Man kan får dette reseptfritt på apotek, men anbefaler å snakke med lege om dette først.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #27 Skrevet 20. juli 2016 Jeg slet også veldig med uvi fra høsten 2014 til høsten 2015, og det er ikke nødvendigvis derfor du sliter, men jeg hadde to små konkrementer i venstre nyre. Fikk nyresteinsanfall høsten 2015, og har gått på èn antibiotikakur etter det. Jeg har kuttet ut Hiprex nå, men tar daglig tranebærkapsel med c-vitamin, samt hibiscus (får kjøpt på Life blant annet, på glasset står det Roseberry). Sistnevnte tar jeg for eks. hvis jeg kjenner tidlige symptomer eller etter sex i 2-3 dager, selv om jeg er flink til å gå på do rett etterpå og sånn. Uvi er noe forbanna herk, sopp og! Anonymkode: 288c6...1d5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #28 Skrevet 20. juli 2016 Ang sopp så dropp tampong helt om du bruker det, det fjerna helt min sopp som kom 1-2 ganger per mnd i lang tid. Ellers bruk bomullstruser og svetter du lett i underlivet så bytt truse når trusa er våt så fort du har mulighet. Sov uten truse om du klarer, jeg klarer ikke det Anonymkode: 8306d...895
EmmaMaria Skrevet 20. juli 2016 #29 Skrevet 20. juli 2016 Hei Jeg slet VELDIG med UVI etter jeg fikk kjæreste, fikk UVI ca hver gang jeg hadde sex. Prøvde alt, tranbærkapsler ++, var hos gynekologer, leger, akupunktur osv. Så fikk jeg utskrevet resept på antibiotika (furudantin), som jeg skulle ta etter samleie, en pille. Dette stoppet mine plager helt. Tok antibiotika etter samleie en periode før jeg prøvde meg uten, og har ikke hatt en eneste UVI siden. Har en veninne som har slitt enda mer enn meg, og hun tar som regel en pille når hun merker svake symptomer. Vet mange er skeptiske til antibiotika, men når man sitter oppi det og ingenting annet fungerer gjør man hva man kan :-) (Og som legen anbefaler)
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #30 Skrevet 20. juli 2016 Har du prøvd d-mannose? Det funker kjempefint på meg. Har ikke hatt UVI en eneste gang etter at jeg begynte Anonymkode: 6d7da...af8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå