Gå til innhold

verdens mest uheldige underliv

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter enormt med underlivsplager, og har sopp og UVI omhverandre hele tiden. Sopp takler jeg ettersom det er mere irriterende enn vondt, men UVI er derimot den verste smerten jeg vet av. Jeg gråter og vrir meg i smerte hver gang.. Jeg har gått på MYE antibiotika siste årene, og prøver derfor å heller drikke bort infeksjonen når den oppstår, noe som innimellom funker. Plagene har vært verst det siste året, og jeg holder snart ikke ut mer. Jeg har kjæreste, men plagene resulterer i at jeg er redd for å ha sex, noe som naturligvis tærer på forholdet. 

Jeg har gått på hiprex en stund, men det virker som om jeg har blitt immun. Drikker mye juice, vann, sitronvann, holder meg varm, tisser etter sex, vasker meg ofte (men ikke for ofte) osv.. Tar egentlig alle forhåndsreglene, og ingenting funker! Har egentlig gitt opp håpet, men ber på mine knær om at noen vet av en ukjent vidunderkur som kan hjelpe meg LITT i alle fall? 

Anonymkode: e0b46...69c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du blir jo ikke immun mot hiprex? Mot soppen kan du ta multigyn actigel forebyggende. Mot UVI kan du ta tranebær, drikke tranebærjuice, ha sitron i vannet du drikker, tisse rett etter sex osv. 

Anonymkode: f9e28...511

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt lege asap og be om henvisning til gynekolog som er spesialisert på dette. Ring rundt til sykehusene om nødvendig og be om hjelp.

Anonymkode: 3e54f...82c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter enormt med underlivsplager, og har sopp og UVI omhverandre hele tiden. Sopp takler jeg ettersom det er mere irriterende enn vondt, men UVI er derimot den verste smerten jeg vet av. Jeg gråter og vrir meg i smerte hver gang.. Jeg har gått på MYE antibiotika siste årene, og prøver derfor å heller drikke bort infeksjonen når den oppstår, noe som innimellom funker. Plagene har vært verst det siste året, og jeg holder snart ikke ut mer. Jeg har kjæreste, men plagene resulterer i at jeg er redd for å ha sex, noe som naturligvis tærer på forholdet. 

Jeg har gått på hiprex en stund, men det virker som om jeg har blitt immun. Drikker mye juice, vann, sitronvann, holder meg varm, tisser etter sex, vasker meg ofte (men ikke for ofte) osv.. Tar egentlig alle forhåndsreglene, og ingenting funker! Har egentlig gitt opp håpet, men ber på mine knær om at noen vet av en ukjent vidunderkur som kan hjelpe meg LITT i alle fall? 

Du bør oppsøke lege igjen og be han henvise til gynekolog, så du får bedre utredning og behandling.
Imens bør du og din kjære bruke kondom. For noen kvinne kan reagere på partners bakterieflora, og utvikle UVI og sopp.

Gå alltid på do etter samleie, ta gjerne en underlivsdusj i samme slengen. Skift truse daglig, bruk luftige bomullstruser som puster. 
Lamisil eller andre underlivssalver tar bort soppen fort. Ellers hjalp det meg en gang, å smøre naturell yoghurt :)

Spis mye yoghurt, drikk masse juice, vann, tranebærjuice .

Hold deg varm nedentil da, ikke sett deg på kalde benker.

Om du har badet, skift med en  gang til tørt undertøy,.

Anonymkode: bed80...ee7

• Liker 1
Gjest Nanne70
Skrevet

UVI skyldes - som du sikkert vet - at det kommer bakterier inn i urinblæren. På norsk helseinformatikk sine sider står det at det nesten uten unntak er bakterier fra tarmen som er årsak til UVI. Bakteriene kan komme inn i urinblæra ved at de vandrer fra huden, gjennom det korte urinrøret og inn til blæren. De kan også komme rett fra tarmen gjennom blæreveggen. Støtter forslag over her om å be om henvisning til gynekolog/spesialist på UVI.

Skrevet

Huff, jeg synes seriøst synd på deg,  uvi er helt for jævlig....! Hiprex hjelper bra på meg, ser du tar det, men hvor mange tabletter tar du? For meg holder 1 pr dag, men hvis jeg vet jeg vil bli kald tar jeg både morgen og kveld. De på apoteket har informert meg om at det er lurt å ta c-vitamin i tillegg,  for det ville ha en tilleggseffekt. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Må bare legge til - pass på hvordan du tørker deg baktil. Pass på  tørke bakover, vekk fra skjeden. Om du tørker feil vei, mot skjeden, vil det kunne overføres tarmbakterier til skjeden.
Det kan alltids komme i trusen og, derfor anbefaler jeg å skifte truse daglig, og helst bruke truseinnlegg og som du skifter flere ganger om dagen: Slik at det er renest mulig.

For hyppig vask nedentil forstyrrer bakteriefloran i skjeden, vask kun med lunkent vann. Klapptørk deg godt før du har på rent bomullsundertøy.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Jeg skjønner at jeg ikke er immun mot hiprex, men det har ikke samme virkningen som det en gang hadde.. Når det gjelder gynokolog har jeg vært der et par ganger, men helt ærlig føler jeg ikke at jeg blir tatt på alvor. En urolog (heter det det?) hadde kanskje vært mer aktuelt. Man vet ikke hvor vondt UVI er før man har hatt det selv, derfor tenkte jeg noen medsøstre her kanskje hadde en ukjent løsning å dele!

Jeg tar tranebærkapsler og tørker meg riktig vei, men en rask underlivsdusj etter sex skal jeg prøve! :)

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar tranebærkapsler og tørker meg riktig vei, men en rask underlivsdusj etter sex skal jeg prøve! :)

Tisse etter sex er det viktigste! 

Mine plager forsvant faktisk da jeg byttet p-piller fra Yasmin til Cerazette, men jeg vet ikke om det hadde noe med byttet å gjøre eller om jeg bare sluttet å få UVI av andre årsaker. Men jeg var aldri så plaget som det virker som du er.

Anonymkode: 1c328...5c2

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, chi skrev:

Huff, jeg synes seriøst synd på deg,  uvi er helt for jævlig....! Hiprex hjelper bra på meg, ser du tar det, men hvor mange tabletter tar du? For meg holder 1 pr dag, men hvis jeg vet jeg vil bli kald tar jeg både morgen og kveld. De på apoteket har informert meg om at det er lurt å ta c-vitamin i tillegg,  for det ville ha en tilleggseffekt. 

Ja, helt grusomt! :( Jeg tar 1 morgen og 1 kveld. Jeg kan ærlig innrøme at jeg har vært litt (men bare litt) sløv med tablettene siste uka, som sikkert er grunnen til at jeg er syk nå. Må kanskje begynne med mer c-vitamin ja, du tar altså én per dag?:) 

AnonymBruker
Skrevet

Ååh, fikk skikkelig vondt av deg! :( UVI er smertefullt og jeg håper at rådene over fumeter for deg! 

Jeg har vært borti helsevesenet (endometriose), og har måttet kjempe for å få hjelp/bli trodd. Jeg holdt på i 7 år, og har hatt mye smerter og plager som jeg kunne unngått dersom jeg hadde fått hjelp. 

Jeg vet ikke om det finnes permament hjelp å få gjennom helsevesenet, men dersom det gjør det, så anbefaler jeg deg om å skru opp volumet i stemmen din og kjøre på. En må virkelig stå på for å få den hjelpen man trenger. 

Klem til deg og håper du blir kvitt plagene permament!  ❤

Anonymkode: 899d6...b21

Skrevet

Det som hjelper mot Uvi, er tranbebærekstrakt, fåes på apotek.

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, helt grusomt! :( Jeg tar 1 morgen og 1 kveld. Jeg kan ærlig innrøme at jeg har vært litt (men bare litt) sløv med tablettene siste uka, som sikkert er grunnen til at jeg er syk nå. Må kanskje begynne med mer c-vitamin ja, du tar altså én per dag?:) 

Ja, 1 hver morgen,  samt litt ekstra hvis jeg vet jeg kommer til å bli kald. Da tar  jeg ofte 1 morgen, 1 midt på dagen og 1 på kvelden.

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ååh, fikk skikkelig vondt av deg! :( UVI er smertefullt og jeg håper at rådene over fumeter for deg! 

Jeg har vært borti helsevesenet (endometriose), og har måttet kjempe for å få hjelp/bli trodd. Jeg holdt på i 7 år, og har hatt mye smerter og plager som jeg kunne unngått dersom jeg hadde fått hjelp. 

Jeg vet ikke om det finnes permament hjelp å få gjennom helsevesenet, men dersom det gjør det, så anbefaler jeg deg om å skru opp volumet i stemmen din og kjøre på. En må virkelig stå på for å få den hjelpen man trenger. 

Klem til deg og håper du blir kvitt plagene permament!  ❤

Anonymkode: 899d6...b21

Tuusen takk! Først og fremst må jeg bare si at du virker utrolig godhjertet, og om du nå er helt frisk er jeg veldig glad for det. :) Off, det er fælt at man må legge så mye i å få skikkelig hjelp.. Håper virkelig noen oppfinner en kur som hjelper for resten av livet, men det er vel for mye å be om. Det går jo sånn utover det psykiske også! Men igjen, takk ❤️

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Byjenta! skrev:

Det som hjelper mot Uvi, er tranbebærekstrakt, fåes på apotek.

Er dette det samme som vanlig tranebærkapsler?

AnonymBruker
Skrevet

Mot sopp er det lurt å kutte ned på barberingen (glattbarbering gir tettere og klammere miljø, noe soppen elsker), samt innta olivenbladekstrakt fra helsekosten. Jeg var mye plaget med sopp tidligere, men ikke nå lenger.

Anonymkode: 36680...1bf

Skrevet

Det er jeg litt usikker på, burde spørre på apoteket :)

AnonymBruker
Skrevet

Med smerter ang. uvi - er det svie ved vannlating du mener da? Eller er du bankeøm ved nyrelosjene (på siden av ryggen, bake)

Sistnevnte er nyrebekkenbetennelse. Det kan bli ganske alvorlig og må som oftest antibiotikabehandles. Jeg hadde et kraftig tilfelle av det og var på nippet til sykehusinnleggelse pga jeg bare kastet opp antibiotikaen... heldigvis ga kvalmen seg og jeg fikk i meg medisinen. Men jeg var så dårlig at jeg var sengeliggende, stiv i ryggen, klarte ikke å dusje eller noe og var avhengig av hjelp fra mine nærmeste. Men jeg hadde altså et kraftig tilfelle da. 

AnonymBruker
Skrevet

Har også vært en del plaget, men nå dusjer jeg før sex, spyler meg etter sex, + tisser, og tar østrogen stikkpiller for å styrke slimhinnene i underlivet, dette hjelper også. Hver gang jeg blir sløv med dette så får jeg en uvi igjen...

Anonymkode: 51850...dc4

Gjest Jørild
Skrevet

Hiprex bør tas i kombinasjon med c-vitamin. Da virker den best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...