Gå til innhold

Høyeste tannlegeregning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

Hva er den høyeste tannlege regningen du har hatt noen gang? Da tenker jeg i den forstand at du går på kontroll, finner ut du har feks 6 hull som må fikses. Hva har total prisen blitt da, og hvor mange hull hadde du? :)

Anonymkode: d5083...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

7500. Hadde fem små hull og opererte ut en visdomstann. Hadde ikke vært hos tannlegen på 10 år, hadde fryktet at det skulle bli mye værre! 

Aner ikke hva som er dyrt eller ikke siden jeg ikke har vært hos tannlegen siden foreldrene mine betalte.

Anonymkode: 6d43f...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Meste jeg har betalt på engang, var 23.000 kroner.

Anonymkode: 88663...5e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren måtte bruke rundt 25.000. Hun gikk på ei dør og knakk av tanna. Men det gikk heldigvis på forsikringen til arbeidsgiver (flaks for vår lommebok). Det meste jeg har brukt på "en gang" er rundt 7000 kr. Måtte rotfylle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

1000 kr tror jeg? Måtte fikse en skade på en tann, men aldri hatt ordentlig hull i tennene, så bestandig sluppet unna med rens og sjekk :)

Dog kan det ha blitt litt mer for mine foreldre da, jeg går ut i fra at regulering i to år, og gom i to år etter dette ikke var gratis. :P

Anonymkode: 15cc7...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste jeg har betalt hos tannlegen, var da jeg brakk en bit av en fortann. De forsøkte å reparere kun biten som falt av, men det gikk ikke, da reparasjonsbiten drev og falt av til stadighet når jeg forsøkte å bite av noe som krevde at jeg brukte fortennene til å bite av med, f.eks. en kyllingvinge. Disse småreparasjonene kostet 1500 kr eller 2000 pr gang, og de forsøkte å reparere to-tre ganger. Det måtte settes på en hel skallfasett til slutt, og det kostet rundt 6000,- kr. Med alle småreparasjonene av tannen i forkant, ble det vel 10.000,- tilsammen. Senere knakk jeg en bit av den andre fortannen også, men klok av skade gikk vi da direkte til skallfasett uten fordyrende småreparasjoner i mellom, så det kostet da "bare" 6000,- for den tannen.

Pengene til tannlegebehandlingene har jeg spart og hatt på konto på forhånd, så det var ikke noe problem å få betalt behandlingen(e).

Ellers har jeg hatt flaks og aldri hatt noen større tannlegeregninger for noe. I voksen alder, dvs de siste 30 årene, har jeg bare hatt et par-tre hull i tennene. Omtrent et hull hvert tiår altså.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Friday, July 15, 2016 at 23.20, AnonymBruker skrev:

Hei.

Hva er den høyeste tannlege regningen du har hatt noen gang? Da tenker jeg i den forstand at du går på kontroll, finner ut du har feks 6 hull som må fikses. Hva har total prisen blitt da, og hvor mange hull hadde du? :)

Anonymkode: d5083...ff5

31000. Måtte ha bru

Anonymkode: a60ef...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 11 hull (ingen tannlege besøk på 6 år) , kostet under 2000 kr i Thailand :P Har jeg så mange hull igjen så skal jeg ihvertfall ikke ta det i Norge..

Anonymkode: a5649...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde 11 hull (ingen tannlege besøk på 6 år) , kostet under 2000 kr i Thailand :P Har jeg så mange hull igjen så skal jeg ihvertfall ikke ta det i Norge..

Anonymkode: a5649...2b7

Det er sikkert billigere å fikse på tennene i Thailand, men dersom noe går galt, og du må til en tannlege, da blir det som regel vanskelig og kanskje dyrt fordi tannlegene i Norge ikke kan vite hva som er gjort i Thailand, eller hva slags materiell som er blitt brukt osv. Så pass på å ta vare på all dokumentasjon på alt tannarbeide som er blitt utført i Thailand og hvilken materiell som er blitt brukt. 

Selv tør jeg ikke å dra til utlandet selv om det er mye billigere, foretrekker norske tannleger :P

Anonymkode: c837a...510

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten 20 000,-, tilsammen. Måtte trekke alle visdomstennene (måtte gjøre det hos en kjevekirurg), borre flere hull, og klippe leppebåndet. Flere hull må nok borres etterhvert og nei, det er ikke pga dårlig tannhygiene. Heldigvis fått mye økonomisk hjelp til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var rundt 3100 eller noe, opererte ut en visdomstann. Er nøye med tenner og munnstell så pleier ikke ha hull når jeg er til kontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...