Gjest fortvilet Skrevet 8. november 2004 #1 Del Skrevet 8. november 2004 Hjelp, hva skal jeg gjøre? Katten min er litt over 3 år gammel, hun er stor og blanding av norsk skogkatt og mail coon. da hun var liten var hun fæl til å bite i tær og i neser, veldig leken og selskapssyk. Bitingen har hun fortsatt med, men i det siste har det bare blitt værre. Hun angriper meg om morningen ved å bite og ta tak i meg med klørne ute. Hun kan hoppe op på fanget for kos, men med en gang jeg klapper henne andre steder enn hoted hogger hun til. Tar tak med klør, biter hardt , legger ørene bakover og freser!! hva skal jeg gjøre?? Ellers er hun sunn og frisk, er selskapssyk og prater mye. Får god mat, pleie og omsorg. Men det begynner å bli slitsomt å ha en aå aggressiv katt..... er det none som har råd??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 8. november 2004 #2 Del Skrevet 8. november 2004 Kan hun ha vondt noe sted? Jeg har hatt katt som angrep når vi kom nær buk/bryst-området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miau Skrevet 8. november 2004 #3 Del Skrevet 8. november 2004 kanskje det hjelper å sterilisere henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 8. november 2004 #4 Del Skrevet 8. november 2004 Har du kjent etter om den har byller eller sår noe sted slik at den har vondt? Katter kan bli utrolig aggresive når de har smerter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fortvilet Skrevet 8. november 2004 #5 Del Skrevet 8. november 2004 jeg har også tenkt på om hun kanskje kan være syk. Men hun har ingen kuler og viser heller ingen tegn på sykdom. Har god appetitt , klare våkne øyne og er leken. (har fått ormkur regelmessig) hun ble steriliser for over 1 år siden. Er utrolig glad i katten min, og jeg har investert både mye penger og tid på henne. Så ingen må tro at jeg vil kvitte meg med henne eller at jeg er gått lei... men... det er nå nesten bare slitsomt .. og ikke minst vondt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
natasha Skrevet 8. november 2004 #6 Del Skrevet 8. november 2004 Det høres ut som hun har vondt et sted, jeg ville tatt en tur til dyrlegen og fått henne undersøkt ordentlig. Det kan også hende at hun ikke får nok oppmerksomhet eller utegang, eller at det er andre ting som "plager" henne. Katter har mange måter å vise at de er misfornøyde, og selv om vi kanskje føler at de får nok oppmerksomhet kan det hende at akkurat denne katten krever mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aurélie Skrevet 8. november 2004 #7 Del Skrevet 8. november 2004 Neimen ikke lett å si hva som kan være kilden til dette problemet. Trolig har hun vondt et eller annet sted. Det kan jo også være at hun har blitt plaget av noen, barn eller ungdommer som har vært lei med henne, og nå reagerer hun krasst og skal forsvare seg når hun ikke har kontroll på hendene dine, dvs. at du klapper henne på kroppen istedenfor på hodet. En del hunnkatter er nokså sære på dette med klapping. Jeg passer av og til katten til venninna mi, og denne har det med å bite, dog veldig forsiktig, dersom man stryker henne på bryst eller mage. Er visst veldig kilen der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå