Gjest 2Bhonest Skrevet 14. juli 2016 #41 Del Skrevet 14. juli 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg synes det har litt å si. Tenk om det er noe ved meg som jeg ikke er klar over, eller noe jeg har gjort uten vilje? Ts Anonymkode: 693a3...2f4 Slutt å få dette til å handle om deg, når din venninne ikke vil ta kontakt med deg. Når man leser denne tråden, så vil du neppe ta til deg årsakene. Om du hadde fått fakta på bordet, så ville du diskutert videre om hvor feil de er. Man kunne fylt denne tråden med flere hundre tusen innlegg, MEN det ville ikke forandret faktumet at hun ikke tar kontakt. Det eneste du kan gjøre er å akseptere hennes valg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #42 Del Skrevet 14. juli 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp derfor bør du jo ta kontakt en gang til. Istedet for å tenke det er mas og "om hun ønsker kontakt, så tar hun kontakt". Anonymkode: 8ecea...9ea Ja, men jeg venter litt. Ts Anonymkode: 693a3...2f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #43 Del Skrevet 14. juli 2016 45 minutter siden, 2Bhonest skrev: Slutt å få dette til å handle om deg, når din venninne ikke vil ta kontakt med deg. Når man leser denne tråden, så vil du neppe ta til deg årsakene. Om du hadde fått fakta på bordet, så ville du diskutert videre om hvor feil de er. Man kunne fylt denne tråden med flere hundre tusen innlegg, MEN det ville ikke forandret faktumet at hun ikke tar kontakt. Det eneste du kan gjøre er å akseptere hennes valg... Ikke rart at jeg tar det personlig vel. Jo, det ville jeg faktisk. Du har ikke noe grunnlag til å konkludere med at jeg er en person som ikke tar til meg ting. Ts Anonymkode: 693a3...2f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #44 Del Skrevet 14. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke rart at jeg tar det personlig vel. Jo, det ville jeg faktisk. Du har ikke noe grunnlag til å konkludere med at jeg er en person som ikke tar til meg ting. Ts Anonymkode: 693a3...2f4 Bare å lese tråden,og det du skriver så er det veldig lett å konkludere med at du ikke kommer til gjøre det. Selv tråden er slitsomt slikt du holder på, beklager at du ikke for de svarene du ønsker, og det faktum at du ikke tar til deg rådene du får. Anonymkode: df52c...920 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #45 Del Skrevet 14. juli 2016 Hadde jeg vært deg ville jeg kommentert på et av bildene på instagram, noe helt enkelt. Eller bare trykket like. Du presser henne ikke til å ta kontakt med deg da. Men om hun fortsatt ikke tar kontakt så ser det da dessverre ut som om hun ikke ønsker å treffe deg... Anonymkode: 561de...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #46 Del Skrevet 14. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg vært deg ville jeg kommentert på et av bildene på instagram, noe helt enkelt. Eller bare trykket like. Du presser henne ikke til å ta kontakt med deg da. Men om hun fortsatt ikke tar kontakt så ser det da dessverre ut som om hun ikke ønsker å treffe deg... Anonymkode: 561de...009 Ja, ser flere foreslår det, så det er vel grei måte å gjøre det på. Får se om hun gir noen lyd fra seg. Ts Anonymkode: 693a3...2f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #47 Del Skrevet 14. juli 2016 Til TS. Jeg fikk litt sympati for venninnen din. Jeg kjenner meg igjen i hennes situasjon. Jeg bodde mange år på en annen side av landet. De gangene jeg var hjemme ønsket jeg selvfølgelig å treffe alle vennene mine, men det var ikke mulig. Først og fremst ville jeg bare være med familien min, og kose meg hjemme i barndomshjemmet mitt. Hvert minutt var verdifullt. Dessuten var dette min ferie. Jeg syntes det var vanskelig å skulle ta kontakt med et par av venninnene mine for treff. Ringte jeg N, så følte sikker K at jeg også burde tatt kontakt med hennes osv. Og ja: jeg hadde svart ja til å treffe mange før jeg kom hjem, men tiden hjemme gikk alltid altfor fort. Det jeg gjorde var at jeg skrev på facebook at jeg var hjemme, så traff jeg som oftest de som ringte eller sms´et meg for treff. Da følte jeg at jeg ikke fornærmet noen med å kun ta kontakt med et par av vennene mine. To ganger jeg var hjemme var jeg ganske deprimert pga et dårlig kjærlighetsforhold. Da orket jeg kun å være med familien min. Kjære TS, jeg mener ikke å være frekk nå (ser noen andre har "klart" det lengre oppe i tråden), men jeg tror kanskje du legger litt for mye i det. Mitt råd er at du i alle fall ikke ringer og konfronterer henne for at hun ikke har ringt deg. Jeg ville heller sendt henne en sms der jeg skrev noe om at jeg så hun var hjemme, og spør om hun har tid til et treff. Uansett -lykke til Anonymkode: b3599...c78 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #48 Del Skrevet 14. juli 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til TS. Jeg fikk litt sympati for venninnen din. Jeg kjenner meg igjen i hennes situasjon. Jeg bodde mange år på en annen side av landet. De gangene jeg var hjemme ønsket jeg selvfølgelig å treffe alle vennene mine, men det var ikke mulig. Først og fremst ville jeg bare være med familien min, og kose meg hjemme i barndomshjemmet mitt. Hvert minutt var verdifullt. Dessuten var dette min ferie. Jeg syntes det var vanskelig å skulle ta kontakt med et par av venninnene mine for treff. Ringte jeg N, så følte sikker K at jeg også burde tatt kontakt med hennes osv. Og ja: jeg hadde svart ja til å treffe mange før jeg kom hjem, men tiden hjemme gikk alltid altfor fort. Det jeg gjorde var at jeg skrev på facebook at jeg var hjemme, så traff jeg som oftest de som ringte eller sms´et meg for treff. Da følte jeg at jeg ikke fornærmet noen med å kun ta kontakt med et par av vennene mine. To ganger jeg var hjemme var jeg ganske deprimert pga et dårlig kjærlighetsforhold. Da orket jeg kun å være med familien min. Kjære TS, jeg mener ikke å være frekk nå (ser noen andre har "klart" det lengre oppe i tråden), men jeg tror kanskje du legger litt for mye i det. Mitt råd er at du i alle fall ikke ringer og konfronterer henne for at hun ikke har ringt deg. Jeg ville heller sendt henne en sms der jeg skrev noe om at jeg så hun var hjemme, og spør om hun har tid til et treff. Uansett -lykke til Anonymkode: b3599...c78 Ja, jeg har forståelse for at hun er opptatt med andre ting. Jeg klarer selvfølgelig å sette meg inn i andres situasjon. Det er bare det at hun ikke har sendt en melding engang som er sårende. Det har på en måte vært vår tradisjon å møtes når vi er i hverandres by, så ble litt lei meg. En melding har man alltid tid til. Jeg tar heler å liker et bilde hun har lagt ut, enn å ta enda mer kontakt. Vil ikke trenge meg på heller. Takk for fint svar. ts Anonymkode: 693a3...2f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 14. juli 2016 #49 Del Skrevet 14. juli 2016 Kjenner meg også igjen i venninna di. Vanskelig å nå over alt når man endelig er hjemme. Syke besteforeldre, søsken, venner, søskenbarn og tanter og onkler. Alle vil ha en bit av deg, og ofte var huset fullt av besøk fra jeg kom til jeg dro. Da går dagene fort, og dessverre nådde jeg sjelden over alle. Ikke overanalyser dette. Hun hadde nok planer om å møte deg, og blir nok glad om du tar kontakt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #50 Del Skrevet 14. juli 2016 45 minutter siden, SS skrev: Kjenner meg også igjen i venninna di. Vanskelig å nå over alt når man endelig er hjemme. Syke besteforeldre, søsken, venner, søskenbarn og tanter og onkler. Alle vil ha en bit av deg, og ofte var huset fullt av besøk fra jeg kom til jeg dro. Da går dagene fort, og dessverre nådde jeg sjelden over alle. Ikke overanalyser dette. Hun hadde nok planer om å møte deg, og blir nok glad om du tar kontakt. Det er ikke slik at hun har masse familie her.. Ts Anonymkode: 693a3...2f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #51 Del Skrevet 14. juli 2016 Hva forventer du egentlig? At hun skal være sammen med deg hver dag hun er der? Hun treffer deg vel, en dag hun har tid. Anonymkode: 6ffaf...b27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 14. juli 2016 #52 Del Skrevet 14. juli 2016 Den 13.7.2016 at 19.28, AnonymBruker skrev: Skulle møte en venninne av meg i sommer når hun kom til hjembyen min, men hun har ikke kontaktet meg. Jeg spurte tidligere i sommer når hun kom. Hun svarte at hun skulle si fra, men har ikke hørt noe. Føler ikke for å ta enda mer kontakt, da jeg allerede har kontaktet henne flere ganger iløpet av året. Hun vil vel ikke møtes likevel? Sånt er så vondt. Får meg til å føle at jeg ikke er bra nok Anonymkode: 693a3...2f4 Opplevd det samme selv av en tidligere venninne. Drit i henne. Hun er ikke verdt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 14. juli 2016 #53 Del Skrevet 14. juli 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Til TS. Jeg fikk litt sympati for venninnen din. Jeg kjenner meg igjen i hennes situasjon. Jeg bodde mange år på en annen side av landet. De gangene jeg var hjemme ønsket jeg selvfølgelig å treffe alle vennene mine, men det var ikke mulig. Først og fremst ville jeg bare være med familien min, og kose meg hjemme i barndomshjemmet mitt. Hvert minutt var verdifullt. Dessuten var dette min ferie. Jeg syntes det var vanskelig å skulle ta kontakt med et par av venninnene mine for treff. Ringte jeg N, så følte sikker K at jeg også burde tatt kontakt med hennes osv. Og ja: jeg hadde svart ja til å treffe mange før jeg kom hjem, men tiden hjemme gikk alltid altfor fort. Det jeg gjorde var at jeg skrev på facebook at jeg var hjemme, så traff jeg som oftest de som ringte eller sms´et meg for treff. Da følte jeg at jeg ikke fornærmet noen med å kun ta kontakt med et par av vennene mine. To ganger jeg var hjemme var jeg ganske deprimert pga et dårlig kjærlighetsforhold. Da orket jeg kun å være med familien min. Kjære TS, jeg mener ikke å være frekk nå (ser noen andre har "klart" det lengre oppe i tråden), men jeg tror kanskje du legger litt for mye i det. Mitt råd er at du i alle fall ikke ringer og konfronterer henne for at hun ikke har ringt deg. Jeg ville heller sendt henne en sms der jeg skrev noe om at jeg så hun var hjemme, og spør om hun har tid til et treff. Uansett -lykke til Anonymkode: b3599...c78 Men med sms eller facechat eller whatever er det jo ikke vanskelig å si fra at man ønsker å bare være med familien? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ymra Skrevet 14. juli 2016 #54 Del Skrevet 14. juli 2016 Kjære TS, Jeg forstår deg. Men jeg synes svarene du har fått her om at hun er droppet deg helt som venninne kommer på tynt grunnlag. Jeg er av dem som ofte er i samme situasjon som venninnen din... Og har lett for å si "ja" om folk sier at jeg må ta kontakt når jeg skal til hjemstedet, eller ha ulike samtaler som "vi kan sikkert finne på noe i x til sommeren". Jeg har helt sikkert sagt at jeg skal si ifra når jeg kommer hjem. Men så blir det veldig veldig ofte ikke slik... Dersom disse tar kontakt når jeg er hjemme likevel, er det mye lettere å si ja(dersom det passer slik)... Det handler nesten aldri om at jeg ønsker å kutte folk helt ut, har noe som helst i mot dem eller at det har skjedd noe spesielt. Derimot handler det om jeg sjelden er på hjemstedet, og har et sterkt behov for bare å henge i barndomshjemmet - helt i ro og med den nærmeste familien. Jeg ser folk hele tiden der jeg bor til vanlig og har slik et sterkt behov for denne stillheten. Og så er det litt ordning i hjemmet, ting jeg må hjelpe familien med, noen små oppussing- og ryddeprosjekter og så vil jeg kanskje være litt ute for meg selv. I høyden handler det om at jeg prioriterer de jeg har aller mest lyst til å se, uten at jeg ikke dermed har lyst til å se andre.... Så blir det litt tilfeldig hvem jeg faktisk treffer, men det er ofte de jeg møter tilfeldig på butikken(og så tar en kaffe med fks.) eller de som tar kontakt med meg. Når det gjelder det med å sende en melding, er jeg slik at det ofte er noe jeg ikke kommer på en gang. Hadde jeg vært venninnen din, hadde jeg bare blitt glad for en SMS. Så jeg tenker ikke at det er masete om du tar kontakt igjen.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 14. juli 2016 #55 Del Skrevet 14. juli 2016 Den 13.7.2016 at 19.28, AnonymBruker skrev: Skulle møte en venninne av meg i sommer når hun kom til hjembyen min, men hun har ikke kontaktet meg. Jeg spurte tidligere i sommer når hun kom. Hun svarte at hun skulle si fra, men har ikke hørt noe. Føler ikke for å ta enda mer kontakt, da jeg allerede har kontaktet henne flere ganger iløpet av året. Hun vil vel ikke møtes likevel? Sånt er så vondt. Får meg til å føle at jeg ikke er bra nok Anonymkode: 693a3...2f4 Du er bra nok. Jeg ville kanskje kontaktet henne, og hørt hva som er skjedd. Kan rett og slett hende hun har glemt det. Jeg ville dog tatt det på en ordentlig måte. Men dersom det gjentar seg, bør du kutte henne ut, mener nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #56 Del Skrevet 14. juli 2016 8 minutter siden, Maleficenta skrev: Men med sms eller facechat eller whatever er det jo ikke vanskelig å si fra at man ønsker å bare være med familien? Jeg vet. Man har alltid tid til en melding.. Ts Anonymkode: 693a3...2f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 14. juli 2016 #57 Del Skrevet 14. juli 2016 6 minutter siden, Ymra skrev: Kjære TS, Jeg forstår deg. Men jeg synes svarene du har fått her om at hun er droppet deg helt som venninne kommer på tynt grunnlag. Jeg er av dem som ofte er i samme situasjon som venninnen din... Og har lett for å si "ja" om folk sier at jeg må ta kontakt når jeg skal til hjemstedet, eller ha ulike samtaler som "vi kan sikkert finne på noe i x til sommeren". Jeg har helt sikkert sagt at jeg skal si ifra når jeg kommer hjem. Men så blir det veldig veldig ofte ikke slik... Dersom disse tar kontakt når jeg er hjemme likevel, er det mye lettere å si ja(dersom det passer slik)... Det handler nesten aldri om at jeg ønsker å kutte folk helt ut, har noe som helst i mot dem eller at det har skjedd noe spesielt. Derimot handler det om jeg sjelden er på hjemstedet, og har et sterkt behov for bare å henge i barndomshjemmet - helt i ro og med den nærmeste familien. Jeg ser folk hele tiden der jeg bor til vanlig og har slik et sterkt behov for denne stillheten. Og så er det litt ordning i hjemmet, ting jeg må hjelpe familien med, noen små oppussing- og ryddeprosjekter og så vil jeg kanskje være litt ute for meg selv. I høyden handler det om at jeg prioriterer de jeg har aller mest lyst til å se, uten at jeg ikke dermed har lyst til å se andre.... Så blir det litt tilfeldig hvem jeg faktisk treffer, men det er ofte de jeg møter tilfeldig på butikken(og så tar en kaffe med fks.) eller de som tar kontakt med meg. Når det gjelder det med å sende en melding, er jeg slik at det ofte er noe jeg ikke kommer på en gang. Hadde jeg vært venninnen din, hadde jeg bare blitt glad for en SMS. Så jeg tenker ikke at det er masete om du tar kontakt igjen.... Uenig der. Jeg synes det er viktig at man holder avtaler man har satt. Dersom det ikke fungerer av en grunn, ville jeg alltid meldt ifra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #58 Del Skrevet 14. juli 2016 7 minutter siden, Ymra skrev: Kjære TS, Jeg forstår deg. Men jeg synes svarene du har fått her om at hun er droppet deg helt som venninne kommer på tynt grunnlag. Jeg er av dem som ofte er i samme situasjon som venninnen din... Og har lett for å si "ja" om folk sier at jeg må ta kontakt når jeg skal til hjemstedet, eller ha ulike samtaler som "vi kan sikkert finne på noe i x til sommeren". Jeg har helt sikkert sagt at jeg skal si ifra når jeg kommer hjem. Men så blir det veldig veldig ofte ikke slik... Dersom disse tar kontakt når jeg er hjemme likevel, er det mye lettere å si ja(dersom det passer slik)... Det handler nesten aldri om at jeg ønsker å kutte folk helt ut, har noe som helst i mot dem eller at det har skjedd noe spesielt. Derimot handler det om jeg sjelden er på hjemstedet, og har et sterkt behov for bare å henge i barndomshjemmet - helt i ro og med den nærmeste familien. Jeg ser folk hele tiden der jeg bor til vanlig og har slik et sterkt behov for denne stillheten. Og så er det litt ordning i hjemmet, ting jeg må hjelpe familien med, noen små oppussing- og ryddeprosjekter og så vil jeg kanskje være litt ute for meg selv. I høyden handler det om at jeg prioriterer de jeg har aller mest lyst til å se, uten at jeg ikke dermed har lyst til å se andre.... Så blir det litt tilfeldig hvem jeg faktisk treffer, men det er ofte de jeg møter tilfeldig på butikken(og så tar en kaffe med fks.) eller de som tar kontakt med meg. Når det gjelder det med å sende en melding, er jeg slik at det ofte er noe jeg ikke kommer på en gang. Hadde jeg vært venninnen din, hadde jeg bare blitt glad for en SMS. Så jeg tenker ikke at det er masete om du tar kontakt igjen.... Jeg har sagt flere ganger at hun ikke har masse familie her. Familien hennes er spredt utover landet. Så vidt jeg vet har hun ikke mange venner her heller, men hun kan selvfølgelig være opptatt med andre ting eller personer jeg ikke vet om. Skjønner selvfølgelig ditt tilfelle, men det med familie er ikke hennes tilfelle. Takk uansett for at fin kommentar Ts Anonymkode: 693a3...2f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #59 Del Skrevet 14. juli 2016 5 minutter siden, Mari Y skrev: Du er bra nok. Jeg ville kanskje kontaktet henne, og hørt hva som er skjedd. Kan rett og slett hende hun har glemt det. Jeg ville dog tatt det på en ordentlig måte. Men dersom det gjentar seg, bør du kutte henne ut, mener nå jeg. Takk for det Jeg skal snakke med henne, men avventer litt. Kanskje hun tar kontakt. Ts Anonymkode: 693a3...2f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ymra Skrevet 14. juli 2016 #60 Del Skrevet 14. juli 2016 1 minutt siden, Mari Y skrev: Uenig der. Jeg synes det er viktig at man holder avtaler man har satt. Dersom det ikke fungerer av en grunn, ville jeg alltid meldt ifra. Jeg er enig i at det er viktig at man holder avtaler. Men etter min erfaring er dette veldig ofte mer "løst snakk" enn konkrete avtaler. Jeg har opplevd det andre veien også. "Vi sier ifra neste gang vi kommer til Y", og så registrer jeg at folk er i/har vært i min nåværende by uten å tak kontakt. Men jeg tenker ikke mer over det, og vi har det like hyggelig neste gang vi treffes. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå