Gå til innhold

Hverdagssminke.

LiljaMarie

Anbefalte innlegg

Kun mascara fra L'Oréal, den røde. Bruker noe lag for å få litt dramatisk effekt men det er den eneste sminken jeg trenger i hverdagen. 

Anonymkode: ca3e3...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mineralpudder fra bareminerals, pleiende lipgloss og enten mascara eller øyenbrynsblyant :) 

Anonymkode: e7ff0...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg med morgenstellet før jobb, det er min egentid uten barn og hverdagsmas mens jeg lytter på nyhetspodcaster 😊 Bruker fort en halvtime på hudpleie og sminke. Serum, krem, glow booster, solpudder, concealer, øyeskygge, kajal, øyenbrynsblyant, mascara osv 😊 Syns hudpleie og sminke er gøy.

Anonymkode: c19eb...9f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminker meg ikke hver dag , men når jeg gjør det går det i primer ,Foundation, corrector, concealer, pudder, øyenskyggeprimer, øyenskygge, eyeliner, mascara, brynspenn, blush, bronzer, highlighter, lip pencil og en lip balm. 

Anonymkode: 1671e...2bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primer, grønn concealer for å denne røde prikker/kviser, foundation, øyeskygge, concealer, setting pudder, øyeliner, øyebrynsblyant, bronzer, blush, highlighter, mascara, setting spray, lipliner, leppestift.

Det virker som man ikke vil ramse opp at man bruker mange produkter, noe som bare er dumt. Man kan gjøre mye verre ting enn å sminke seg liksom 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trish skrev (15 timer siden):

Primer, grønn concealer for å denne røde prikker/kviser, foundation, øyeskygge, concealer, setting pudder, øyeliner, øyebrynsblyant, bronzer, blush, highlighter, mascara, setting spray, lipliner, leppestift.

Det virker som man ikke vil ramse opp at man bruker mange produkter, noe som bare er dumt. Man kan gjøre mye verre ting enn å sminke seg liksom 😅

Problemet er at man her inne får pes for; at man sikkert ser ut som sminkedokke. at man er overfladisk. at man bruker tiden sin på tullete ting. 

Mens mange av oss som er opptatt av dette 1) finner stor glede og ro i tiden vi bruker med sminke, fordi det er en interesse. 2) vet hvordan vi gjør det naturlig, i og med at vi kan blende, vet at man må skape litt farger/konturer igjen om man først fjerner nyansene i ansiktet med en concealer, vet at man ved å kombinere 2-3 brynprodukter, og 3-4 øyeskygger, får til et mye mer naturlig resultat. 3) at ting som primer, settingspray, settingpudder med mer, ikke betyr "mer sminke", men at man gjør at sminken man har på sitter lengre og ser mye mer naturlig ut. 

Anonymkode: b6e0e...b12

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Problemet er at man her inne får pes for; at man sikkert ser ut som sminkedokke. at man er overfladisk. at man bruker tiden sin på tullete ting. 

Mens mange av oss som er opptatt av dette 1) finner stor glede og ro i tiden vi bruker med sminke, fordi det er en interesse. 2) vet hvordan vi gjør det naturlig, i og med at vi kan blende, vet at man må skape litt farger/konturer igjen om man først fjerner nyansene i ansiktet med en concealer, vet at man ved å kombinere 2-3 brynprodukter, og 3-4 øyeskygger, får til et mye mer naturlig resultat. 3) at ting som primer, settingspray, settingpudder med mer, ikke betyr "mer sminke", men at man gjør at sminken man har på sitter lengre og ser mye mer naturlig ut. 

Anonymkode: b6e0e...b12

Akkurat! Jeg postet ikke når jeg først leste tråden for jeg var redd for å få pes, også innså jeg at det skal ikke være sånn, så jeg postet likevel.

Sminke er gøy og beroligende å drive med. Man skal ikke trenge å føle seg dårlig av den grunn.

Ja og bruker man ikke setting pudder og spray setter sminken seg dårligere slik at det ser ut som man bruker mer. 

Ikke at det er noe galt i unaturlig sminke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid concealer og mineralfoundation fra Bare minerals, rouge/blush, øyenbrynsgele uten farge, maskara og leppefarge, stort sett i en beigerosa nyanse (Lipfinity, med langvarig farge og så egen gloss som minner mer om en litt glansfull leppepomade). Bruker ofte øyenskygge også, hvor jeg gjerne bruker en mørk farge som eyeliner og så en beigeaktig farge på resten. Hvis jeg bare skal være hjemme sminker jeg meg ikke, men bruker gjerne en form for bb-krem fra Bare minerals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer meg fint med en lett foundation eller pudder, og bruker vippetang. Men ofte blir det litt blush, en kjapp runde med øyenbrynsblyant, mascara og et strøk lys brun øyenskygge. Men bruker bare 5 minutter 🙂

Anonymkode: dc325...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foundation, concealer, øyenbrynspudder, eyeliner, mascara, blush, leppestift.

Anonymkode: ac7f1...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk hverdagssminke er brynskygge, mascara på overvippene, eyeliner under øynene og kanskje også leppestift og øyenskygge. Sminke på huden bruker jeg sjeldent. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...