Gå til innhold

Vet ikke helt hvor jeg skal plassere dette...

Gjest Lompa

Anbefalte innlegg

Jeg må bare få luftet noen tanker.Jeg var og besøkte moren min i dag, mens mannen min er på jobb. Jeg må bytte buss underveis og på bussholdeplassen satt det en jente og så veldig fortvilet og redd ut. Hun så litt fjern og tankefull ut, så jeg tenkte først å la henne sitte i fred og tenke, men så oppdaget jeg at hun gråt. Stille,skikkelig fortvilt gråt,og da klarte jeg ikke la være,men spurte hva som var galt og om det var noe jeg kunne hjelpe henne med. og da kom DEN tåreflommen!jeg fikk helt vondt av jentungen!Hun skulle med samme buss som meg,og jeg sa at "jeg skal ikke bry meg med ting jeg ikke har noe med, men har du noen du kan gå til å snakke med?"

Hun sa hun var på vei til en venninne,håpet bare venninna var hjemme. Det virket som hun ikke ville snakke om hva som egentlig var galt, men jeg føler på meg at det var noe alvorlig.Jeg tok henne i hånda mens vi snakket og spurte om jeg skulle bli med henne i fall venninna ikke var hjemme, for hun kunne ikke fly alene gatelangs. Hun ville gjerne det og tviholdt i hånda mi som en mørkredd femåring da vi gikk av der venninna bodde. Det vesle som kom frem var at hun er snart 16 år,har nettopp flyttet tilbake til byen etter å ha bodd en stund på landet,denne venninna er den eneste hun kjenner her nå ("har kjent henne hele livet!") og at forholdet til moren kke er det beste.

Heldigvis var venninna hjemme,og da hun skulle gå inn i blokka,snudde hun seg og ga meg en kjempeklem.Nesten klamret seg til meg og takket for at jeg var så snill!Grov ansiktet inn i jakka mi og virket som hun søkte trygghet.Jeg sa hva jeg het og hvor jeg jobbet, ba henen komme hvis jeg kunne hjelpe henne eller hvis hun trengte noen å snakke med.

Jeg får det ikke ut av tankene og lurer så på hva som feilte det stakkars lille mennesket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk gud for at det finnes slike mennesker som deg der ute. Håper det står bra til med henne. Ble nysgjerrig jeg nå på hva det var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Kan være flere ting som har hopet seg opp. Men ejg vil gi deg en kjempe klem :klem: for at du er et så fint medmenneske. Sikkert ikke mange som hadde gjort som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Som sagt fikk dessverre ikke vite hva som egentlig gjorde henne så fortvilt, men jeg tror de fleste ( ihvertfall kvinner) hadde gjort det samme, ved synet av den lille skikkelsen som virket så hjerteskjærende fortvilt og ensom. Hun minte mest om en pjusket,forskremt valp, som søkte trøst hos den første som kom med et vennlig ord. Jeg undres så på HVA som får en 16åring i dagens samfunn til å klamre seg til en fremmed hånd gatelangs sånn...?Jeg vet bare hva jeg selv har vært borti,og hva jeg ville gitt den gang for å føle et fnugg av varme og trygghet.Kan de 10-15 minuttene ha gjort noe som helst for henne, er det verdt mine egne ensomme stunder i mørke høstkvelder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du gjorde en god ting jeg. Uansett hva det var som plaget henne hjalp det tydligvis for henne det du gjorde. Det er som regel ikke så mye som skal til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig, veldig fint gjort av deg, Lompa!

Og jeg forstår fortvilelsen din - for tenk på hva denne jenta sikkert har av følelser og vonde tanker i seg som gjør at hun søker trygghet hos helt fremmede mennesker.

Uff, det er vondt å tenke på alle som er alene og har det tøft... :roll:

Og så er det godt å tenke på at det finnes folk som deg, Lompa!

:dagensrose:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der var en kjempe fin handling av deg Lompa...Den jenta kommer til å huske deg så lenge hun lever..Slike gode mennesker blir alltid husket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var veldig fint gjort av deg. det samme skjedde med meg for noen uker siden, bare omvendt. jeg satt på cafe og plutselig klarte jeg ikke holde tårene tilbake lenger. en snill dame kom bort til meg og spurte om alt var bra, og om jeg trengte hjelp til noe. det skulle fantes flere mennesker som deg lompa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ninakanin

Neste gang jeg går og handler i butikken og ser en pakke lomper, kommer jeg nok til å tenke på deg Lompa!

Hun jenta tenker nok på deg også, og skulle sikkert ønske at hun pratet mer med deg. For snille medmennesker er det ikke nok av i dag!!

Flink lompe, Lompa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var en kjempe fin handling av deg Lompa...Den jenta kommer til å huske deg så lenge hun lever..Slike gode mennesker blir alltid husket!

:enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...