AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #21 Skrevet 12. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjør ingen verksteder. De angir minimums kostnader og ferdig med den saken. Anonymkode: cdde4...c3b Det er ikke min erfaring. Anonymkode: 06723...101
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #22 Skrevet 12. juli 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: starter den ikke når du sparker til den med sko så må du kjøpe ny Anonymkode: e8883...01d Den starter, får lys på og vasken går som vanlig med lyder etc, bortsett fra at trommelen ikke går rundt... Skal jeg sparke i maskinen mener du? Evt hvordan? Ts Anonymkode: b0979...cbd
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #23 Skrevet 12. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Så du mener det høres ut som en større skade som kan bli dyr? Hmm, Mielemaskiner gratis på finn? Er de ikke defekte da? Hvor skal jeg plassere den gamle? For de som vil reparere kanskje? Huff, trenger virkelig en vaskemaskin nå. KJipt å måtte gå på vaskeri...mye styr...Mye som må vaskes. Anonymkode: b0979...cbd Den gamle legger du ut på finnpå gis bort med beskrivelse av hva som er galt. Alternativt om du kjøper ny så betaler du for at de tar den gamle med seg. Å begynne å mekke på elektriske maskiner eller anlegg når man ikke er faglært i det faget kan gi alvorlige problemer med forsikringen dersom noe går galt når maskineriet brukes. Brann for eksempel. Der er mange som gir bort fullt brukbare vaskemaskiner når de flytter. Det er bare om å gjøre å være på finn og å være først når ting legges ut og å ha transportmuligheter og bærehjelp tilgjengelig. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringte Miele og de sa ca 2000kr for å se på den... Ts Anonymkode: b0979...cbd Ja, det du har fått er en minstepris. I tillegg kommer deler og medgått tid for å reparere. Anonymkode: cdde4...c3b 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #24 Skrevet 12. juli 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme skjedde med vår maskin(ikke Miele). Hos oss var det børstene som var slitt ned. Ikke uvanlig når maskinen har gått en stund.Så mannen byttet ut delen selv,for en forholdsvis billig penge(500 ,- tror jeg delen kostet). Etter det funketmaskinen som vanlig igjen. Men det kan jo være mye annet Anonymkode: 24605...84c Tusen takk for svar! Ja kanskje det er børstene...var det samme problem som jeg hadde, at den ikke gikk rundt? Hvordan klarte du å fikse det selv? Kanskje du er handy? Hvor kjøpte du deler og hvordan fant du ut hvilke deler du skulle ha uten å få noen til å se på den? Eller hadde du/dere noen til å se på den først? Hvordan skifter man børster? Ts Anonymkode: b0979...cbd
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #25 Skrevet 12. juli 2016 Det ligger en del DIY vaskemaskinreparasjonsvideoer på Youtube... Kanskje du kan fikse det selv? Samme skjedde med min maskin, men der var det bare beltet som hadde hoppa av. Anonymkode: 9902e...fa7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #26 Skrevet 12. juli 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ligger en del DIY vaskemaskinreparasjonsvideoer på Youtube... Kanskje du kan fikse det selv? Samme skjedde med min maskin, men der var det bare beltet som hadde hoppa av. Anonymkode: 9902e...fa7 Takk for svar! Var det samme "symptomer" med at trommelen ikke gikk rundt? Fikset du det selv? Anonymkode: b0979...cbd
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #27 Skrevet 12. juli 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! Ja kanskje det er børstene...var det samme problem som jeg hadde, at den ikke gikk rundt? Hvordan klarte du å fikse det selv? Kanskje du er handy? Hvor kjøpte du deler og hvordan fant du ut hvilke deler du skulle ha uten å få noen til å se på den? Eller hadde du/dere noen til å se på den først? Hvordan skifter man børster? Ts Anonymkode: b0979...cbd Ja, samme greia at tromler ikke gikk rundt, selvom programmet kjørte. Som sagt mannen som gjorde. Søkte på nettet. Var ikke Veldig avansert. Måtte åpne maskinen, ta ut motoren(den delen var litt tung) for å komme til børste. Skru ut og sette inn de nye. Ingen som så på den først. Vi bare satset på at drt var det som var galt Dele kjøpte han også på nett eller på elektroverksted Anonymkode: 24605...84c
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #28 Skrevet 12. juli 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Var det samme "symptomer" med at trommelen ikke gikk rundt? Fikset du det selv? Anonymkode: b0979...cbd Ja, det var samme symptomer. Maskina gikk, men trommelen gikk ikke rundt. Fikset det selv. Dro ut kontakta, skrudde av vannet, koblet av slanger og skrudde av dekselet bak vaskemaskina. Selve beltet var det bare å snurre på igjen. Jeg googlet masse først, da, og så noen videoer. Var redd for å gjøre noe feil, men det gikk helt fint Anonymkode: 9902e...fa7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #29 Skrevet 12. juli 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, samme greia at tromler ikke gikk rundt, selvom programmet kjørte. Som sagt mannen som gjorde. Søkte på nettet. Var ikke Veldig avansert. Måtte åpne maskinen, ta ut motoren(den delen var litt tung) for å komme til børste. Skru ut og sette inn de nye. Ingen som så på den først. Vi bare satset på at drt var det som var galt Dele kjøpte han også på nett eller på elektroverksted Anonymkode: 24605...84c Tusen takk for svar! Heldig som hadde en mann til å hjelpe deg...Å, nå skulle jeg hatt en mann som var handy...Høres litt avansert ut å ta ut motoren sånn, selv om jeg er veldig finmotorisk anlagt...Hvordan åpner man maskinen og tar den ut? Og hvordam klarte han å kjøpe rette deler? Han måtte vel ha sett hvilke deler han trengte først, evt funnet de børstene som passet modellen? Kan man google det? Min maskin er gammel ( siden jeg kjøpte den brukt ), men håper de har delene allikevel? Ts Ts Anonymkode: b0979...cbd
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #30 Skrevet 12. juli 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det var samme symptomer. Maskina gikk, men trommelen gikk ikke rundt. Fikset det selv. Dro ut kontakta, skrudde av vannet, koblet av slanger og skrudde av dekselet bak vaskemaskina. Selve beltet var det bare å snurre på igjen. Jeg googlet masse først, da, og så noen videoer. Var redd for å gjøre noe feil, men det gikk helt fint Anonymkode: 9902e...fa7 Takk for svar, er du mann? Hehe... Hmm, så nå kan det være to alternativer : enten er det børstene , eller så er det beltet. Hva er beltet og hvodan snurrer man det på igjen? Kan jeg spørre om du har Miele maskin? Når du sier du skrudde av vannetm hva mener du? Hvordan skrur man av dekslet? Hmm, hvordan visste du at det var beltet og ikke noe annet? Noen som vet om det finnes folk som fikser gamle hvitevarer for f.eks 500kr, hvis det ikke tar så lang tid? Ts Anonymkode: b0979...cbd
Kontormus Skrevet 12. juli 2016 #31 Skrevet 12. juli 2016 Jeg mener å huske at jeg faktisk har fikset en gammel vaskemaskin jeg hadde ved å demontere den, og fant ut at det var en rem inni der som hadde hoppet av. Da jeg gikk løs på dette, var det jo med stor risiko for at hele maskinen kunne kjøres på dynga, i deler. Men jeg fikk satt den sammen igjen (sikkert mye banning) og brukte den etterpå
Gjest Kim Skrevet 12. juli 2016 #32 Skrevet 12. juli 2016 Beltet er mellom motoren og trommelen, akkurat som viftereima på bilen. Snurrer trommelen mykt når du spinner den rundt eller kommer det ulyder?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #33 Skrevet 12. juli 2016 2 minutter siden, Kontormus skrev: Jeg mener å huske at jeg faktisk har fikset en gammel vaskemaskin jeg hadde ved å demontere den, og fant ut at det var en rem inni der som hadde hoppet av. Da jeg gikk løs på dette, var det jo med stor risiko for at hele maskinen kunne kjøres på dynga, i deler. Men jeg fikk satt den sammen igjen (sikkert mye banning) og brukte den etterpå Wow, imponerende! Fungerte den sånn lenge etterpå? Hvordan demonterer man en vaskemaskin? Må man ha redskaper? Er helt blank her...Kanskje jeg skal prøve selv? Måtte du kjøpe noen deler, elelr bare sette på plass reima? Hvordan ser en rem ut? Anonymkode: b0979...cbd
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #34 Skrevet 12. juli 2016 4 minutter siden, Kim skrev: Beltet er mellom motoren og trommelen, akkurat som viftereima på bilen. Snurrer trommelen mykt når du spinner den rundt eller kommer det ulyder? Takk for svar! Hmm, vet ikke hvordan viftereima på bilen ser ut... Den snurrer mykt når jeg spinner den rundt, kanskje en svak lyd innimellom, men mener det er sånn den er når den vasker og, ikke ulyder. Anonymkode: b0979...cbd
Kontormus Skrevet 12. juli 2016 #35 Skrevet 12. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Wow, imponerende! Fungerte den sånn lenge etterpå? Hvordan demonterer man en vaskemaskin? Må man ha redskaper? Er helt blank her...Kanskje jeg skal prøve selv? Måtte du kjøpe noen deler, elelr bare sette på plass reima? Hvordan ser en rem ut? Anonymkode: b0979...cbd Du må nok ha en liten skiftenøkkel, eller en slik (drill)maskin med bits som passer (er usikker på om det skrives slik), og start med å skru ut skruene til dekslet. Jeg jobbet meg innover til jeg så hva det var som var galt, og satte den på igjen, reimen altså. Fikk alt på plass igjen og kunne bruke maskinen en stund til. Men hvis maskinen er gammel, ville jeg tatt risken. Det trenger ikke koste særlig mer å finne ny på Finn, enn det koster å få en reparatør til å komme for å erklære maskinen død.
Gjest Kim Skrevet 12. juli 2016 #36 Skrevet 12. juli 2016 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Hmm, vet ikke hvordan viftereima på bilen ser ut... Den snurrer mykt når jeg spinner den rundt, kanskje en svak lyd innimellom, men mener det er sånn den er når den vasker og, ikke ulyder. Anonymkode: b0979...cbd Ok, da er det nok ikke kulelagrene. Så da er det mest sannsynligvis drivremmen (beltet..) eller motoren. Hvis drivremmen har falt av, så ville du kjent veldig lite motstand, så da tipper jeg det er motoren, eventuelt børstene. Motoren er en ganske stor sylindrisk sak med et drev på, hvis du ser to skruer på hver sin side av motoren, så er det børstene. Ta ut strømmen, vent litt og skru ut børstene (det finnes også børsteløse motorer, da funker åpenbart ikke mitt råd...) Hvis du kan skru ut børstene, så er det lett å se om de er utslitt eller ikke, er de utslitt, så er det ingen magnet der. Hvis du ikke kommer videre derfra, så er det å ringe en tekniker eller kjøpe ny maskin som er svaret. Endret 12. juli 2016 av Kim
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #37 Skrevet 12. juli 2016 2 minutter siden, Kontormus skrev: Du må nok ha en liten skiftenøkkel, eller en slik (drill)maskin med bits som passer (er usikker på om det skrives slik), og start med å skru ut skruene til dekslet. Jeg jobbet meg innover til jeg så hva det var som var galt, og satte den på igjen, reimen altså. Fikk alt på plass igjen og kunne bruke maskinen en stund til. Men hvis maskinen er gammel, ville jeg tatt risken. Det trenger ikke koste særlig mer å finne ny på Finn, enn det koster å få en reparatør til å komme for å erklære maskinen død. Takk for svar igjen. Er dekslet på bak siden av maskinen? Så du med en gang at det var reimen? Anonymkode: b0979...cbd
Kontormus Skrevet 12. juli 2016 #38 Skrevet 12. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar igjen. Er dekslet på bak siden av maskinen? Så du med en gang at det var reimen? Anonymkode: b0979...cbd Ja, mener det. Du får prøve å skru der hvor den sitter fast, og ta av de delene som trengs for å komme til. Kanskje du kan prøve med litt eder og galle slik som denne karen? :D Saltaln.mp3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #39 Skrevet 12. juli 2016 28 minutter siden, Kim skrev: Ok, da er det nok ikke kulelagrene. Så da er det mest sannsynligvis drivremmen (beltet..) eller motoren. Hvis drivremmen har falt av, så ville du kjent veldig lite motstand, så da tipper jeg det er motoren, eventuelt børstene. Motoren er en ganske stor sylindrisk sak med et drev på, hvis du ser to skruer på hver sin side av motoren, så er det børstene. Ta ut strømmen, vent litt og skru ut børstene (det finnes også børsteløse motorer, da funker åpenbart ikke mitt råd...) Hvis du kan skru ut børstene, så er det lett å se om de er utslitt eller ikke, er de utslitt, så er det ingen magnet der. Hvis du ikke kommer videre derfra, så er det å ringe en tekniker eller kjøpe ny maskin som er svaret. Tusen takk for et utfyllende svar! Når du nevner motstand, mener du at trommelen ikke gir motstand? Mener du at de to skruene på motoren er et tegn på at det er noe galt med børstene? Jeg skal prøve å sjekke imorgen. Anonymkode: b0979...cbd
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #40 Skrevet 12. juli 2016 26 minutter siden, Kontormus skrev: Ja, mener det. Du får prøve å skru der hvor den sitter fast, og ta av de delene som trengs for å komme til. Kanskje du kan prøve med litt eder og galle slik som denne karen? :D Saltaln.mp3 Takk, det blir en utfordring for meg...Har aldri sett inn i en vaskemaskin før... Så litt på det du nevnte, haha! Anonymkode: b0979...cbd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå