AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #1 Skrevet 12. juli 2016 Vaskemaskinen min går ikke rundt lenger. Den har lys, lager lyd, dvs er på, men den går ikke rundt, og når vasken er ferdig , har det ikke blitt vasket, ligger bare der med endel vann i... Hva kan være feil? Det er en eldre Miele maskin jeg kjøpte brukt, men har aldri hatt problemer med den tidligere, den har fungert veldig bra. Har hørt at eldre maskiner har lengre levetid. Jeg ringte å snakket med Miele ( har ikke garanti lenger ), men de sa at det tar nesten 2000kr bare for å se på den..! Hva hvis den ikke kan repareres, da vl jeg jo heller kjøpe en ny, bruke de 2000kr på det. Er det ingen som reparerer hvitevarer rimeligere? Evt hvem? Slitsomt hvis den må tas ut på verksted, istedenfor at noen bare ser kjapt på den hjemme hos meg. Anonymkode: b0979...cbd
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #2 Skrevet 12. juli 2016 Om det er vann i den så høres det jo ut som om den ikke tømmes, du kan prøve å sjekke slangen om den er tett. Mulig også trommelen er kaputt. Du kan jo google den og modellnummeret og se om noen har hatt lignende problemer:) Hvis ikke kan det være liksågreit å investere i en ny ja. Anonymkode: aacee...47a
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #3 Skrevet 12. juli 2016 Kanskje noe har kilt seg fast? En BH-spile eller noe som hindrer trommelen i å gå rundt? Anonymkode: 7b930...879
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #4 Skrevet 12. juli 2016 Takk for svar. Tok opp lofilteret, eller hva det heter, så vannet er nå ute av maskinen. Hva kan være årsaken at den ikke går rundt? Noe med motoren? Er det ingen som fikser hvitevarer uten garanti ( uten at det koster skjorta...)? Har på følelsen av at den kan repareres siden den er på, går osv ( bortsett fra at den ikke går rundt ) Ts Anonymkode: b0979...cbd
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #5 Skrevet 12. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje noe har kilt seg fast? En BH-spile eller noe som hindrer trommelen i å gå rundt? Anonymkode: 7b930...879 Hvor kan jeg evt finne ut av det? Ser ingenting i maskinen som sitter fast, men kan det være inne i maskinen mener du? Har aldri manglet noen spile forøvrig... Anonymkode: b0979...cbd
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #6 Skrevet 12. juli 2016 Klarer du å snurre trommelen med håndkraft, eller sitter den fast? Anonymkode: 24272...988
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #7 Skrevet 12. juli 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klarer du å snurre trommelen med håndkraft, eller sitter den fast? Anonymkode: 24272...988 Jeg klarer å snurre den rundt med håndkraft. Hva beyr det? Takk for svar! Ts Anonymkode: b0979...cbd
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #8 Skrevet 12. juli 2016 Er det ingen som reparerer hvitevarer uten at det koster en formue for at de ser på maskinen min? Jeg må jo vite om den kan repareres eller om jeg må investere i en ny. Lite gunstig å bruke ca 2000kr for å få en person til å se på maskinen FØR jeg vet om den kan repareres? Hva gjør andre når de har feil på vaskemaskinen sin/ evt andre hvitevarer? Anonymkode: b0979...cbd
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #9 Skrevet 12. juli 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarer å snurre den rundt med håndkraft. Hva beyr det? Takk for svar! Ts Anonymkode: b0979...cbd Det betyr at det ikke er noe mekanisk som blokkerer motoren, og indikerer at du har et motorproblem. Ettersom du beskriver at det er mye vann igjen i maskinen når den er ferdig, kan det bety at pumpen heller ikke virker. Eventuelt at pumpe og motor virker, men har en felles styringsenhet som er defekt. Anonymkode: 06723...101 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #10 Skrevet 12. juli 2016 Når det kommer til gamle maskiner er det ofte billigere å kjøpe ny, for om det trengs nye deler så er de absurd dyre, og så kommer arbeidet i tillegg. Anonymkode: 75a7f...f9d
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #11 Skrevet 12. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det betyr at det ikke er noe mekanisk som blokkerer motoren, og indikerer at du har et motorproblem. Ettersom du beskriver at det er mye vann igjen i maskinen når den er ferdig, kan det bety at pumpen heller ikke virker. Eventuelt at pumpe og motor virker, men har en felles styringsenhet som er defekt. Anonymkode: 06723...101 Tusen takk for svar igjen! Det er ikke veldig mye vann igjen, men litt, men som sagt gikk det ut da jeg skrudde opp lokket på lofilteret...vet ikke hva det betyr..? Når jeg tenker meg om har jeg skiftet pumpe på den for noen år siden, men har ellers fungert perfekt. Mener at det er en veldig bra maskin selv om den er en eldre modell. Tror du den kan repareres? Hvordan få noen til å se på den uten at den må på verksted og uten at det koster en formue...? Hvis den har noen av de problemene du nevner ( motorproblem, evt en styringsenhet som er defekt ), kan det repareres tror du? Ts Anonymkode: b0979...cbd
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #12 Skrevet 12. juli 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det kommer til gamle maskiner er det ofte billigere å kjøpe ny, for om det trengs nye deler så er de absurd dyre, og så kommer arbeidet i tillegg. Anonymkode: 75a7f...f9d Men jeg har hørt at eldre maskiner er generelt bedre enn nye, da de var laget for å vare mye lenger. Nye har kort levetid. Tror jeg har en veldig bra maskin selv om jeg kjøpte den brukt og at den er mange år. Anonymkode: b0979...cbd
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #13 Skrevet 12. juli 2016 Hva gjør andre når de har problemer med hvitevarene sine? Får undersøkt de, evt hvordan uten at det koster skjorta? Kjøper automatisk ny? Hadde håpet at jeg slipper å kjøpe ny da jeg har vært så fornøyd med min gamle Miele maskin. Fint hvis de som har kommet med råd, fullfører når jeg har respondert. Takk! Anonymkode: b0979...cbd
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #14 Skrevet 12. juli 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar igjen! Det er ikke veldig mye vann igjen, men litt, men som sagt gikk det ut da jeg skrudde opp lokket på lofilteret...vet ikke hva det betyr..? Når jeg tenker meg om har jeg skiftet pumpe på den for noen år siden, men har ellers fungert perfekt. Mener at det er en veldig bra maskin selv om den er en eldre modell. Tror du den kan repareres? Hvordan få noen til å se på den uten at den må på verksted og uten at det koster en formue...? Hvis den har noen av de problemene du nevner ( motorproblem, evt en styringsenhet som er defekt ), kan det repareres tror du? Ts Anonymkode: b0979...cbd Jeg beklager, men jeg vet ikke om det kan repareres uten at det overstiger kostnaden for en ny maskin. Jeg ville ringt produsenten og spurt om de kunne antyde hva som er galt og hva det eventuelt ville koste å reparere den. Anonymkode: 06723...101
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #15 Skrevet 12. juli 2016 starter den ikke når du sparker til den med sko så må du kjøpe ny Anonymkode: e8883...01d
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #16 Skrevet 12. juli 2016 Høres ut som opphenget eller kulelageret er gåent eventuelt enda mer og kostbarere saker. Ingen vits i å reparere på en gammel maskin. En reperatør tar ganske mye for å rykke ut, i tillegg kommer arbeidspenger minimum en time. De regner tid fra de går fra verkstedet og til de kommer tilbake eller til ny kunde. Sånt blir det kroner av. Følg med på finn/gisbort. Kjenner flere som har fått tak i gode Miele maskiner gratis. Anonymkode: cdde4...c3b 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #17 Skrevet 12. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg beklager, men jeg vet ikke om det kan repareres uten at det overstiger kostnaden for en ny maskin. Jeg ville ringt produsenten og spurt om de kunne antyde hva som er galt og hva det eventuelt ville koste å reparere den. Anonymkode: 06723...101 Det gjør ingen verksteder. De angir minimums kostnader og ferdig med den saken. Anonymkode: cdde4...c3b 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #18 Skrevet 12. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som opphenget eller kulelageret er gåent eventuelt enda mer og kostbarere saker. Ingen vits i å reparere på en gammel maskin. En reperatør tar ganske mye for å rykke ut, i tillegg kommer arbeidspenger minimum en time. De regner tid fra de går fra verkstedet og til de kommer tilbake eller til ny kunde. Sånt blir det kroner av. Følg med på finn/gisbort. Kjenner flere som har fått tak i gode Miele maskiner gratis. Anonymkode: cdde4...c3b Takk for svar! Så du mener det høres ut som en større skade som kan bli dyr? Hmm, Mielemaskiner gratis på finn? Er de ikke defekte da? Hvor skal jeg plassere den gamle? For de som vil reparere kanskje? Huff, trenger virkelig en vaskemaskin nå. KJipt å måtte gå på vaskeri...mye styr...Mye som må vaskes. Anonymkode: b0979...cbd
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #19 Skrevet 12. juli 2016 Samme skjedde med vår maskin(ikke Miele). Hos oss var det børstene som var slitt ned. Ikke uvanlig når maskinen har gått en stund.Så mannen byttet ut delen selv,for en forholdsvis billig penge(500 ,- tror jeg delen kostet). Etter det funketmaskinen som vanlig igjen. Men det kan jo være mye annet Anonymkode: 24605...84c
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #20 Skrevet 12. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjør ingen verksteder. De angir minimums kostnader og ferdig med den saken. Anonymkode: cdde4...c3b Jeg ringte Miele og de sa ca 2000kr for å se på den... Ts Anonymkode: b0979...cbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå