AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #1 Skrevet 12. juli 2016 Vi har 4 barn til sammen. Jeg har 1 gutt fra før , han 2 og 1 sammen. Hans mor blander seg opp i alt. Barnas leggetid, dukker opp uanmeldt flere ganger om dagen, vil styre alt. Hun bare kommer og begynner å rydde. Barnas skap, skifter på senger, rydder rommene. Til sine barnebarn , hun syns synd på de. Mitt barn skjønner ingenting og føler seg litt forskjelsbehandlet pga hun ser nesten ikke på han når hun er irritert. Det er jeg som er den store irritasjonen pga hun ikke har helt mulighet å styre som hun vil. Hun er veldig frekk og krass med kommentarene. Jeg har bestemt meg å forlate samboeren pga jeg må trenger ro og fred i livet mitt. Han klarer ikke å stoppe moren sin og hun blir mer needy for hver dag som går. Jeg får ikke leve livet normalt pga henne. Er det normalt å gjøre det slutt pga svigerforeldre? Anonymkode: dbf60...20b
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #2 Skrevet 12. juli 2016 Hvis dere har prøvd alt og svigermor fortsatt kommer uanmeldt fordi mannen din ikke sier ifra, da syns jeg det er helt greit å gå fra hverandre. Jeg hadde vært kapabel til mord med det det som svigermor. Anonymkode: 01a0a...b60 20
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #3 Skrevet 12. juli 2016 Å lage en sånn overskrift er både missvisende og kan oppleves støtende. Den er heller ikke representativ for ditt hi. Anonymkode: b6a32...169 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #5 Skrevet 12. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bestemt meg å forlate samboeren pga jeg må trenger ro og fred i livet mitt. Han klarer ikke å stoppe moren sin og hun blir mer needy for hver dag som går. Jeg får ikke leve livet normalt pga henne. Er det normalt å gjøre det slutt pga svigerforeldre? Anonymkode: dbf60...20b Glem hva som er "normalt". Hvis hun preger livet ditt så mye i negativ forstand så ikke ha dårlig samvittighet for å si stopp. Noen svigermødre bruker denne taktikken for å ha gullungen sin for seg selv å skyve ut konkurenten (partner). Anonymkode: 91a2c...6ec 10
Runnershigh Skrevet 12. juli 2016 #7 Skrevet 12. juli 2016 (endret) Nei, det er ikke normalt å gjøre det slutt pga av svigermor! Men det er vel faktisk ikke svigermor som er hovedproblemet, men samboeren din som ikke klarer å sette grenser... eller? Endret 12. juli 2016 av Runnershigh 27
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #8 Skrevet 12. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å lage en sånn overskrift er både missvisende og kan oppleves støtende. Den er heller ikke representativ for ditt hi. Anonymkode: b6a32...169 Synes den absolutt beskriver HI. Å ha noen som er på som en klegg suger livsgnisten ut av en. Anonymkode: 91a2c...6ec 18
Gjest summesumbi Skrevet 12. juli 2016 #9 Skrevet 12. juli 2016 Ta med deg mannen din på familievernkontoret I første omgang! Kan være greit å ha en tredjepart som kan komme med innspill. Din svigermor er invadererende og kan ikke komme og ta seg til rette slik og være sur. Hadde slitt fælt hvis jeg også hvis det var slik😰
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #10 Skrevet 12. juli 2016 Det tar livet av meg. Jeg har begynt å miste håret pga stress, har muskelrykninger pga konstante høye skuldrer og har mistet livslysten. ts Anonymkode: dbf60...20b
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #11 Skrevet 12. juli 2016 Det er helt normalt å reagere på det som din svigermor gjør. Anonymkode: feab7...041 10
Lofilteret Skrevet 12. juli 2016 #12 Skrevet 12. juli 2016 Det der hadde jeg aldri tolerert! Og det verste for meg hadde vært forskjellsbehandling av barna. Men selvsagt alt det andre hun gjør også. Det er ikke normalt med en slik svigermor. Det er ikke normalt med en mann som ikke kan si fra til sin mor når situasjonen er så ille som hos dere. Jeg synes det høres helt normalt ut å gå fra mannen når situasjonen er som hos dere. Men jeg tror ikke det er normalt å havne i den situasjonen du er i. Mannen din skjønner tydeligvis ikke alvoret. Kanskje han vil forstå det når du har flyttet? 16
Rosa Sitron Skrevet 12. juli 2016 #13 Skrevet 12. juli 2016 Litt nysgjerrig, men hvorfor ble det slutt mellom han og eksen? 3
skruf Skrevet 12. juli 2016 #14 Skrevet 12. juli 2016 2 minutter siden, VinterSnø skrev: Litt nysgjerrig, men hvorfor ble det slutt mellom han og eksen? Skal ikke se bort ifra at det var pga svigermoren! Min eks-svigermor hadde litt av de samme tendensene... Hvis hun satt barnevakt (noe hun gjorde en sjelden gang, som oftest hvis det var noe preserende som at jeg hadde legetime eller tannlegetime, jeg ville helst ikke bruke henne som barnevakt) så kunne hun f.eks finne på å vaske gulvene (selv om det var nyvasket) og gni inn til meg; "ja,skruf nå har jeg vasket gulvene DINE".. Prøvde å si til henne at sønnen hennes bodde jo også her, men neida. Det var mine gulv. Jeg byttet på senga til jentungen, og hun kunne uten forvarsel stikke inn på jenta sitt rom og bytte til et annet sengesett som hun syntes var finere. I barnedåpen så prøvde hun å ringe cateringbyrået for å avbestille koldtbordet vi hadde bestilt, for hun mente jeg kunne lage koldtbord selv. NEI, det kunne jeg ikke! Ikke hadde jeg kapasitet til det, og vi hadde god økonomi og betalte barnedåpen selv. Og sånn holdt hun på, i det uendelige. Hun er en indirekte årsak til at jeg ikke orket mere og gjorde det slutt. Hovedårsaken var eksen som ikke klarte å si moren sin i mot. Så,jeg forstår godt at du har lyst til å flytte ts. Hovedproblemet ditt er at mannen din ikke setter foten ned til moren sin. Jeg ville også prøvd å fått en time på familiekontoret sammen med han for å prøve å løse denne betente situasjonen. Det aller beste er jo om han kan manne seg opp og si ifra til moren sin, for det beste er jo at dere holder sammen som en familie; du, mannen din og barna. Så får svigermor evt få besøkstider.. Inntil da; løs ytterdøra og slå av telefonen. Hvis hun har nøkkel så inndra nøkkelen. 20
xinnia Skrevet 12. juli 2016 #15 Skrevet 12. juli 2016 4 minutter siden, skruf skrev: Skal ikke se bort ifra at det var pga svigermoren! Min eks-svigermor hadde litt av de samme tendensene... Hvis hun satt barnevakt (noe hun gjorde en sjelden gang, som oftest hvis det var noe preserende som at jeg hadde legetime eller tannlegetime, jeg ville helst ikke bruke henne som barnevakt) så kunne hun f.eks finne på å vaske gulvene (selv om det var nyvasket) og gni inn til meg; "ja,skruf nå har jeg vasket gulvene DINE".. Slik var min egen mor også de gangene hun satt barnevakt.. syntes det var utrolig deilig jeg å komme hjem til nyvasket hus, så etterhvert så husket jeg alltid på å ta med en blomsterbukett hjem til henne.. ;-) 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #16 Skrevet 12. juli 2016 Vi har vært på familiekontoret, men han rett og slett klarer ikke å sette foten ned. Jeg har begynt å lure at det var grunnen at eksen flyttet ut og det har jeg full forståelse for. ts Anonymkode: dbf60...20b 8
skruf Skrevet 12. juli 2016 #17 Skrevet 12. juli 2016 (endret) 3 minutter siden, xinnia skrev: Slik var min egen mor også de gangene hun satt barnevakt.. syntes det var utrolig deilig jeg å komme hjem til nyvasket hus, så etterhvert så husket jeg alltid på å ta med en blomsterbukett hjem til henne.. ;-) Fint for deg, men for meg ble det i overkant. Når jeg nettopp hadde brukt 5 timer på helgavasken og eks-svigermor kom innom rett etterpå så var det ikke noe behov for at hun skulle sette igang å vaske på nytt. Jeg kan å vaske hus, har vasket hus siden jeg var 10 år og fikk ansvar for gulvvask hjemme. Når jeg nettopp hadde skiftet på senga til jentungen så var det ikke noe behov for at svigermor skulle gå i kommoden og hente et nytt for å skifte igjen. Jenta hadde ikke rukket å sove i sengetøyet. For å presisere; jeg har ikke noe i mot svigermødre, siden jeg vet at mange her roper om at alle synes at svigermødre er fæle. Det var nettopp akkurat den kvinnen som var min eks-svigermor som er sånn. Jeg har hørt at hun er likedan den dag i dag, men eksen har en samboer som er mye tøffere enn meg og som selv har satt foten ned til moren hans. Det har resultert i at det nesten er null kontakt mellom eksen og moren lengre. Nå har jeg verdens herligste svigermor. Vi går veldig godt overens, og vi har aldri tråkket over hverandres grenser. Svigermor har blitt ganske gammel nå, og jeg gjør alt jeg kan for å hjelpe henne etter at hun har blitt veldig fysisk redusert. Endret 12. juli 2016 av skruf 16
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #18 Skrevet 12. juli 2016 2 minutter siden, xinnia skrev: Slik var min egen mor også de gangene hun satt barnevakt.. syntes det var utrolig deilig jeg å komme hjem til nyvasket hus, så etterhvert så husket jeg alltid på å ta med en blomsterbukett hjem til henne.. ;-) Men noen mødre og svigermødre gjør ikke sånt for å være koselig. Man skulle ikke tro at det fantes passiv-agressiv husvask, med undertoner av "du er en dårlig kvinne og husmor", men det gjør det faktisk. Anonymkode: 7d763...aef 37
Gjest summesumbi Skrevet 12. juli 2016 #19 Skrevet 12. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men noen mødre og svigermødre gjør ikke sånt for å være koselig. Man skulle ikke tro at det fantes passiv-agressiv husvask, med undertoner av "du er en dårlig kvinne og husmor", men det gjør det faktisk. Anonymkode: 7d763...aef Dette er sant!
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #20 Skrevet 12. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men noen mødre og svigermødre gjør ikke sånt for å være koselig. Man skulle ikke tro at det fantes passiv-agressiv husvask, med undertoner av "du er en dårlig kvinne og husmor", men det gjør det faktisk. Anonymkode: 7d763...aef Dette ordet burde gå inn i ordboka. Godt beskrevet! Anonymkode: 91a2c...6ec 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå