Gå til innhold

Intensive bekjente

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har et problem :-) jeg er visst en magnet på folk som elsker å snakke høyt, lenge og intensivt om seg og sitt. Hvordan i all verden skal jeg slippe unna? Jeg er stille, litt for høflig, syns ikke det er spennende å snakke om meg selv, og syns det er urimelig å utlevere familien min slik de gjør på innpust og utpust. Jeg har en nabo som stadig vil ha tak i meg, og ei venninne med allslags problemer. De tapper meg for energi, hvordan kan jeg få være i fred - erm... Uten å være uhøflig, helst

Anonymkode: 68064...473

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Helt ærlig; du kommer til å bli overkjørt av slike personer resten av livet dersom du ikke legger fra deg vanen om å "ikke være uhøflig". Jeg sier ikke at du skal være ufin, men den typen mennesker trenger ofte rimelig klare signaler, og har ofte en høyere grense for hva som regnes som uhøflig selv. Det er ikke akkurat så høflig å snakke høyt om seg og sitt i tide og utide. Normal, høflig kommunikasjon handler om å gi og ta.

Folk må lære seg å gi litt mer faen, ass

Anonymkode: 3432f...2bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig; du kommer til å bli overkjørt av slike personer resten av livet dersom du ikke legger fra deg vanen om å "ikke være uhøflig". Jeg sier ikke at du skal være ufin, men den typen mennesker trenger ofte rimelig klare signaler, og har ofte en høyere grense for hva som regnes som uhøflig selv. Det er ikke akkurat så høflig å snakke høyt om seg og sitt i tide og utide. Normal, høflig kommunikasjon handler om å gi og ta.

Folk må lære seg å gi litt mer faen, ass

Anonymkode: 3432f...2bd

Enig. Når de begynner sånn, er det bare å gå. Enten så spør de hvorfor, og da sier du at det blir litt mye og intenst for deg akkurat nå, eller så spør de ikke og da behøver du ikke forklare. Du behøver ikke å si noe mere enn at det blir litt mye og intenst akkurat nå. Gradvis vil de lære at du går hver gang de ønsker å tømme ut av seg alt. Det er ikke noen uhøflig måte å gjøre det på heller.

Anonymkode: 28e60...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må holde god avstand og ha unnskyldningene klare når de begynner tiraden sin; - "jeg har en avtale", "jeg må dessverre gå nå" osv - Men aller helst bør du søke venner som er mer likesinna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...