Gå til innhold

Kjærestens forhold til eksen.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en eks og har et godt forhold med både han og nye dama. Har feiret både bursdager og 17. Mai med de, og ungene leker sammen når de treffes. Alltid veldig kjekt å treffe hans familie igjen, siden vi var et par i 14 år. 

Ønsker eksen alt godt videre, men blir litt :kvalm: når jeg tenker på at jeg har hatt sex med den mannen :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Endret av a l'orange
Skrevet

Jeg må si jeg synes utsagn som "leke familie" er ganske trist. Jeg har barn med en jeg ikke er sammen med lenger, men det er fortsatt vi som er familien til barnet vårt. Det er ikke noe vi leker, sånn kommer det til å være livet ut. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Der må jeg beklage, det var dårlig formulert. Du har helt rett i at det ER foreldrene som er familie - uansett.

Det jeg prøvde å formidle var vel følelsen av at de opptrådte som om de enda var et kjærestepar med barn. 

TS

Anonymkode: 21fea...d62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS, har du en eksmann? Har dere kontakt?

Anonymkode: 79d55...2e4

Er det en grunn til at du ikke vil svare på dette?

AnonymBruker
Skrevet

Denne har jeg oversett dessverre. 

Jeg har en eksmann også, og vi er gode venner men har valgt å ikke ha noe mer med hverandre å gjøre enn overlevering av barna ved samvær, da vi synes det er mest naturlig slik. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Denne har jeg oversett dessverre. 

Jeg har en eksmann også, og vi er gode venner men har valgt å ikke ha noe mer med hverandre å gjøre enn overlevering av barna ved samvær, da vi synes det er mest naturlig slik. 

Har dere 50/50?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, per nå har han annehver helg, med mulighet for å "låne" dem når han ønsker. Skal starte med 60/40 om litt.

Skrevet

Mine foreldre fant på mye sammen med oss barna etter de ble skilt. Selv om mamma hadde ny kjæreste. Det var utelukkende veldig positivt og kjekt for oss barna, og jeg er veldig sikker på at stefaren min ikke reagerte på dette. Synes egentlig du er litt egoistisk. Tenk på barna!

Skrevet
5 timer siden, a l'orange skrev:

Ja, jeg tror også vi er veldig enige :)

Hehehe, jeg liker uttrykket "apropos ingenting" og jeg takker for komplimentet! Jeg har det samme inntrykket av deg, derfor var jeg først litt i tvil om det du skrev over her, og det var en lettelse da jeg skjønte at vi egentlig var enige! Full forståelse for at mennesker kan føle nært sagt hva som helst. Men liten forståelse for at man skal gi etter for usunne følelser og la de bli til intriger som forverrer det meste. Og i alle fall der det er barn tilstede.

Det der er noen virkelig gode refleksjoner, TS! :) Tommel opp!

Å lage intriger kun for å lage dem eller nære sin egen angst er veldig destruktivt og kan i verste fall føre til sorg for barna som er involvert. Ser at Ts her absolutt ikke mente det slik heller, men mange er raske til å dømme, særlig den nye kjæresten til pappa, eller stemor som hun også er.. Kanskje greit å minne andre på at tankene er det lov til å ha, men å handle utifra dem ikke alltid er like heldig. 

AnonymBruker
Skrevet
Den Monday, July 11, 2016 at 12.51, AnonymBruker skrev:

Så....? Jeg prøver jo å løse dette NÅ så det ikke blir et tema i femtiden..

Barnet ditt var knapt født når dere ble sammen? Ja ja.

Anonymkode: 096c7...bfb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den Monday, July 11, 2016 at 10.01, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er tull at barna trenger at mor og far gjør ting sammen. Det de blir er forvirret, og håpet om at mor og far skal bli sammen igjen gror .. 

Familievernkontoret sa faktisk til oss at barna ikke burde få forhåpninger, og slike ting var med å bygge det opp..

Nå sier jeg ikke at man ALDRI kan gjøre noe sammen, men i bunn og grunn bør man leve hvert sitt liv. Barna aksepterer dette lettere enn som du sier TS " å leke familie" ..

Anonymkode: 28313...41a

Jeg vil vite hvilket FVK som sa dette? 

Jobber selv der og vet at vi aldri ville sagt noe slikt. Det er godt for barna å se at mor og far gjør noe sammen med dem, og det er også veldig positivt for dynamikken i familien. For mor, far og barna vil alltid være en familie. 

Anonymkode: 66e4f...fe9

• Liker 3
Skrevet

Jeg ble skilt for 15 år siden, og har siden hatt et godt forhold til min eksmann. Likevel har ikke det inkludert at kun vi gjorde ting sammen med barna uten ny partner. Vi har bevart vennskapet og samarbeidet om barna, og både han og jeg har vært på besøk hos hverandre (også overnattet), både med og uten ny partner. Det har vært ok for alle. Kanskje nettopp fordi vi har vært bevisst på at vi ikke er en familie lenger, men likevel har (hatt) felles omsorg for barn. Dermed har også nye partnere blitt inkludert.

Jeg tror min mann også ville reagert negativt, om eksen og jeg stadig fant på ting å gjøre alene sammen med barna våre, uten at han ble hverken spurt eller inkludert. Han er en snill og tålmodig mann, og ikke sjalu av seg heller, men man kan likevel føle seg usikker på hva som skjer om partneren møter eksen mye. 

Nå har vi voksne barn, og også barnebarn. Eksen og jeg snakker ikke så ofte sammen på tlf som vi gjorde før, men både han og jeg liker å møtes (gjerne med partnere). Vi bor langt unna hverandre, og det er naturlig å møtes i forbindelse med ting som skjer i familien, når enten han eller jeg er på besøk eller bare på ferie. Mine foreldre har fortsatt mye kontakt med hans foreldre, og begge parter (inkludert foreldre og søsken på begge sider, + min mann og eks) ser det som at vi er familie fortsatt.

Mannen min har et godt forhold til min eksmann, sikkert fordi han er trygg på at det ikke har vært følelser mellom oss, og fordi han hele veien er blitt inkludert. De to bygde f.eks terrasse til yngste datteren sammen, og da var det mye latter og godprat.

Jeg traff mannen min kort tid etter at eksen og jeg flyttet fra hverandre, så det har ikke vært aktuelt med felles julefeiring, eller at bare han og jeg skulle være sammen om noe. For meg er det naturlig å gå videre, og skape nye tradisjoner når det først er slutt. Likevel har vi ikke hatt delte bursdagsfeiringer, konfirmasjoner osv, ettersom det ikke har vært noen konflikter mellom meg og eksen. Det går fint an å være venner etter et brudd, og i tillegg ta vare på barna, uten at man utestenger nye langvarige partnere.

• Liker 1
Skrevet
Den 11.7.2016 at 11.13, a l'orange skrev:

Helt enig. Denne problemstillingen høres bare oppkonstruert og sytete ut.

Skal to foreldre som fungerer godt - og kanskje bedre - etter skilsmisse la være å finne på ting i fellesskap, fordi de "kan gi ungene forhåpninger" om at de finner sammen igjen, og fordi de "ikke har lov til å leke familie" når de ikke lengre er det? Det er det aller mest tullete jeg har hørt! At foreldre samarbeider er jo gull! Det går da fint an å si til barn at man har det bedre sammen sånn, og de fleste av dem merker jo også dette.

Så til dette med nye partnere; det er selvfølgelig å håpe på at dere som ikke samarbeider med deres ekspartnere kan finne dere en ny familie å leke med, men dere er tross alt voksne! Ja, jeg synes du er urimelig, TS. Går det virkelig ikke an å slenge seg på laget av velfungerende voksne og barn og se på dem som en enda større familie?  Dyrk fred - ikke konflikt.

Det er jo ikke slik at man enten omgås masse på fritiden ELLER har et konfliktfylt forhold, da. Man kan fint ha et godt samarbeid med eks uten at man tilbringer fritiden sammen. 

Skrevet

Til TS:

Personlig synes jeg det er unaturlig å bruke mye tid med ekspartner på denne måten, særlig når man utestenger ny partner. Å prioritere eksen fremfor kjæresten er ikke et godt tegn, selv om man har barn sammen.

Samtidig kan det virke som om du har litt hastverk med å komme i gang med et nytt familieliv. Dere har bare vært sammen i ett år, det er for tidlig å bli en kjernefamilie på så kort tid. Regner med dere ikke bor sammen? Dersom dere hadde vært sammen i flere år, hadde jeg syntes dette var veldig rart, men forholdet deres er ganske nytt, så dette vil nok endres etterhvert.

Har du snakket med kjæresten din om dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...