Gå til innhold

Hakeimplantat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sjokkert over at det er lov til å utføre sånn operasjoner som du nevner, redusere fettputene under kinnene? Er det mulig? Runde kinn er jo et tegn på ungdom! Det har man altså lov til å operere? Huff, nei ikke gjør det. Vær glad i dine runde kinn. Du vil se bedre ut med alderen enn de som er skrapa nå. Lær deg og legg vekt på det fine du har. Hørtes jo ut som haka di var helt ok i forhold til resten av ansiktet når han målte deg. Noen ganger trenger man andres øyne for å se at man er på villspor. Synes du høres vakker ut sånn som du er!

Anonymkode: ebd93...e50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En venn av familien gjorde dette for rundt 20 år siden. Hun hadde heller ingen fremtredende hake. Dette ville jeg ikke ha visst dersom ikke jeg hadde blitt fortalt det. Det synes ikke at hun har gjort det, og hun er sjeleglad for at hun tok denne beslutningen. Hun har ikke hatt noen problemer i ettertid etter hva jeg vet. 

Jeg tror heller ikke at vi som ikke har det samme utseendetrekket kan helt sette seg inn i situasjonen du er i. Jeg synes at dette er en legitim grunn til å ty til et kosmetisk inngrep. Årsaken til at jeg mener dette henger sammen med et maskulint trekk i ansiktet jeg selv hadde som gjorde at jeg også hatet å bli sett i profil. Dette dreide seg om neseplastikk. Dette er et av de beste valgene jeg har tatt i mitt liv. Jeg gikk fra å konstant tenke på nesen min når jeg var i offentligheten og tilpasset hoderetningen min i forhold til personene rundt, gjemte den i profil med håret mitt mens jeg så ned og andre mulige tiltak, til å ikke tenke på nesen min i det hele tatt. Jeg var ikke ute etter perfeksjon. Jeg var bare ute etter noe jeg kunne leve med. Det fikk jeg. Jeg forstår hvor viktig et slikt kosmetisk inngrep kan være for livskvaliteten. 

De aller fleste norske klinikker er seriøse og dyktige. For et så lite og vanlig inngrep er det liten risiko for komplikasjoner. Det er uansett vanlig at klinikken tilbyr korreksjon kostnadsfritt dersom det er noe som skulle tale for dette. Den største risikoen med slike inngrep som dette er hvor fornøyd en selv blir med resultatet. I din situasjon tror jeg det er vanskelig at du blir mer misfornøyd med et inngrep enn slik du har det nå. 

Anonymkode: 59678...ac3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering :)

Var på konsultasjon idag. Snakket gjennom de ulike tingene som plaget meg litt. Det er vel egentlig en kombinasjon av flere ting - jeg har liten hake, veldig svak / "bortgjemt" kjeve, og runde kinn. Dvs. i totalen har jeg et ansikt som fremstår lubbent (og er særdeles ufotogent) til tross for at jeg er slank. 

(...)

Anonymkode: 8a85b...96a

Åh, jeg så ikke dette før jeg svarte. Beklager for det. 

Anonymkode: 59678...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tatt det på akademiklinikken i oslo hos Bjørn tvedt. Strålene fornøyd med alt. blir jo skrudd fast i kjeven og sitter der hele livet, så ikke noe som rører på seg som noen sier (det er silikon isåfall). Var litt hoven i ei uke etterpå (gikk med hakabandasje i 4 dager), så var jeg helt normal og fin igjen. Var på jobb 6 dager etter oprerasjonen. Arret syntes ikke, kjenner ikke noe, og ser dødsbra ut. Angrer kun på at jeg ikke gjorde det tidligere :) 

Anonymkode: 6f137...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er fornøyd :) 

Jeg også ønsker meg hakeimplantat. Har ei nese som stikker alt for langt fram og en beskjeden hake som ikke akkurat gjør profilen noe særlig balansert. Kommer nok til å operere både nese og hake. 

Og ja, jeg også forbinder svak hake med en litt "svak" personlighet (dessverre)

Anonymkode: 2b6be...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke vil gå all-in med et implantat, kunne en filler kanskje vært tingen? Er jo mange som bruker fillers til å korrigere og jevne ut ansiktstrekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De jeg har snakket med anbefaler ikke fillers pga ujevnheter

Anonymkode: 2b6be...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster en konsultasjon sånn ca? 

Jeg kunne ikke tenkt meg å gjøre noe med utseendet mitt bortsett fra å fått korrigert skjeve tenner men jeg er nysgjerrig på hvor mye en slik person mener at jeg burde ha gjort med ansiktet mitt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 11.7.2016 den 17.55, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har selv tatt hakeimplantat og kan avkrefte omtrent alt som er skrevet ovenfor av svar til deg. Jeg hadde selv en veldig liten hake og kjeve, og følte i likhet med deg at det rett og slett ikke stod i stil med min personlighet om i bunn og grunn er ganske selvsikker. 

Jeg kan totalt avkrevfte at det sitter løst, er sårbart, og kan "bli skjevt". De skjærer bokstavelig talt en lomme inn i hakebeinet som implantatet blir plassert inn i, og skrudd ekstremt godt fast. Jeg er sikker på at en proffbokser kunne slått med rett ned uten at implantatet hadde rikket seg. 

Selv er jeg kjempefornøyd, tatt i betraktning av hvor liten haken min var. Du må bare huske på at det er begrenset hva de kan gjøre ut i fra utgangspunktet ditt. Men som sagt, jeg er strålende fornøyd og nå tenker jeg aldri på det lengre. Perfekt er det ikke, men så utrolig mye bedre enn hva jeg hadde. Selv pleier jeg rett og slett å glemme av at jeg er operert:p

Jeg vil likevel anbefale deg å tenke nøye gjennom alt før du bestemmer deg. Selv tenkte jeg på saken i godt over 5 år. Kanskje å ta litt vel god betenkningstid, men jeg var så usikker på om det ble bra eller ikke. Dersom du lurer på noe er det bare å spørre. Husker selv da jeg lette rundt på nettet, men det er ikke så mange i Norge som gjør dette, så det var helt umulig å faktisk finne noen som hadde utført dette. 

Anonymkode: 48d67...807

Fikk du det utført i Norge? Isåfall, hvilken klinikk?

Anonymkode: 2b6be...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 9.7.2016 den 22.55, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en venninne som ble "lurt" til å hakeimplantat sa hun opererte nesen. Kirurgen var helt overbevisende om at hun måtte ta hakeimplantat også, hvis hun skulle operere nesen. Ellers ville ikke trekkene i ansiktet samsvære med hverandre. Hun tok det ut igjen hos en annen krirug. Det så forferdelig ut.

Anonymkode: 3adab...f5e

Hvilken kirurg var det som tok it implantatet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Noen med nyere erfaring her? Tenker på å ta hakeimplantat ved Akademikliniken

Anonymkode: 2b6be...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil fraråde implantat på det sterkeste. Jeg har prøvd 3 forskjellige hos 3 forskjellige kirurger. 

Anbefaler filler på det varmeste. Mye finere og du får det nøyaktig som du vil. 

Anonymkode: 4c9f5...d22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fraråder du det?

Anonymkode: 2b6be...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil fraråde implantat på det sterkeste. Jeg har prøvd 3 forskjellige hos 3 forskjellige kirurger. 

Anbefaler filler på det varmeste. Mye finere og du får det nøyaktig som du vil. 

Anonymkode: 4c9f5...d22

Hvorfor fraråder du implantat? Hva gikk galt? 

Så lurer jeg på dette med filler (laget en tråd om det). Vil filleren holde seg på samme sted? Den sklir ikke rundt? 

Anonymkode: f5491...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fraråder du implantat? Hva gikk galt? 

Så lurer jeg på dette med filler (laget en tråd om det). Vil filleren holde seg på samme sted? Den sklir ikke rundt? 

Anonymkode: f5491...1aa

Jeg lurer også! Har dog akkurat tatt fillers, men vil jeg si allerede etter 1 uke merker at den har blitt mer firkantet enn "pointy" som den var de første dagene..litt skuffa. 

Anonymkode: 16b2e...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fraråder du implantat? Hva gikk galt? 

Så lurer jeg på dette med filler (laget en tråd om det). Vil filleren holde seg på samme sted? Den sklir ikke rundt? 

Anonymkode: f5491...1aa

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer også! Har dog akkurat tatt fillers, men vil jeg si allerede etter 1 uke merker at den har blitt mer firkantet enn "pointy" som den var de første dagene..litt skuffa. 

Anonymkode: 16b2e...0b4

Fordi resultatet ble veldig stygt. Skikkelig maskulint og ujevnt. Det ble brukt små implantater, så ikke det som var problemet. Var til og med til en toppkirurg i beverly hills..

Filleren blir der den blir satt, med mindre du får et hardt slag eller klemmer veldig hardt på det. Det har skjedd med et par ganger at den har migrert, men hvis behandleren setter litt og litt forsiktig burde ikke det være et problem. Man kan uansett klare å klemme tilbake filleren. Du kan forme filleren litt selv hvis du klemmer veldig hardt på det. De første gangene går det fort vekk, så man får ikke ønsket resultat typisk før man kanskje har tatt 3+4 behandlinger. Jo lenger man har brukt filler, jo lenger tid tar det mellom hver gang man må fylle. Jeg ønsket meg spissere hake fordi jeg synes det er mer feminint, og det har jeg absolutt fått av filleren. 

Anonymkode: 4c9f5...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og jeg kan legge til at det var et sant helvete å få noen til å fjerne implantatet igjen. Det gjaldt 2 av gangene. Den ene kirurgen nektet å fjerne det fordi han synes selv det ble fint, den andre nektet å fjerne det før det hadde gått et halvt år og jeg ble helt panisk inni meg og ringte rundt til alle kirurgene i Norge for å få det fjernet. Kun en gjorde det for meg og da satt jeg å gråt inne hos han lenge og ba før han gadd å gjøre det. Ble kjempedyrt og jeg har fått et stygt arr under haka. 

Aldri mer

Anonymkode: 4c9f5...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg satte inn hakeimplantat i sommer, og er strålende fornøyd. Rekonvalesenstiden var ikke så lett og smertefri som jeg har fått inntrykk av, men det gikk seg til 🙂

Anonymkode: 2b6be...a89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2019 den 18.22, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fraråder du implantat? Hva gikk galt? 

Så lurer jeg på dette med filler (laget en tråd om det). Vil filleren holde seg på samme sted? Den sklir ikke rundt? 

Anonymkode: f5491...1aa


Min erfaring med fillers er bra. Filleren sitter fast, den sklir ikke rundt. Det er en gele, jeg kan ikke kjenne den når jeg trykker, og kan ikke se den gjennom huden heller. Hudbehandleren sa til meg at pga det er en fast gele så vil den aldri flytte på seg fordi den vil sprette tilbake igjen sånn den er om man f eks trykket eller dytter der hvor den er. 

Til deg over som sier at du fikk mer firkantet hake etter noen dager med pointy hake etter fillerinjeksjon, er du sikker på at den firkantede formen ikke var samme form som du alltid har hatt, og at den pointy formen du fikk umiddelbart etter injeksjon bare var hevelsen fra filleren? Sånn at du la ekstra godt merke til at haken var "ekstra firkantet" nå siden kontrasten var så stor fra når haken var hoven og pointy, men at den egentlig bare var like firkantet som før filler?  
Har man en firkantet hake må man ha ganske mye filler for å få V-hake. minst 2 ml for ordentlig synlig resultat

Anonymkode: 5b5b6...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2016 den 21.18, AnonymBruker skrev:

Dette er sant, og jeg er klar over at alle operasjoner innebærer risiko.

Jeg har forhørt meg med en aktuell klinikk, og det er selvsagt ikke slik at implantatet legges utenpå haken - det legges under det 'bløte' i haken, som skyves fremover, for et mest naturlig resultat. Og det hele festet begge veier med mini mini titanskruer. 

Høres jo litt skummelt ut, men jeg har egentlig aldri vært redd eller nervøs for slike ting. Gikk igjenom diverse mindre ting på sykehuset som barn (fullstendig urelatert) og har alltid taklet det bra. 

Anonymkode: 8a85b...96a

titanskruer? Jeg fikk titanimplantat da jeg brakk et ledd, altså ikke bare skruer men et 10 cm implantat i tillegg. Jeg hadde så store smerter på vinteren at jeg måtte operere det ut. Fikk beskjed om at det var vanlig pga temperaturforandringer, og titan er tross alt et metall.. Det har kanskje ikke noe å si om det er minititanskruer men hadde lest meg opp om noen har samme erfaring. 

Anonymkode: 10220...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...